  • 1. Data: 2006-08-28 05:40:23
    Temat: Jak dlugo musze trzymac rachunki, faktury za uslugi?
    Od: "TanSid" <t...@g...pl>

    Witam

    Jak dlugi, zgodnie z prawem jest okres przechowywania wszelkich
    rachunkow, faktur za uslugi, typu platnosci za energie, wode,
    telefony itp.?

    Dzieki za odp.

    TanSid

  • 2. Data: 2006-08-28 07:36:24
    Od: m...@g...com

    TanSid wrote:

    > Witam
    >
    > Jak dlugi, zgodnie z prawem jest okres przechowywania wszelkich
    > rachunkow, faktur za uslugi, typu platnosci za energie, wode,
    > telefony itp.?

    Trzymać nie musisz wogóle, ale w twoim interesie jest trzymanie ich póki
    będziesz ich potrzebował żeby coś nimi udowodnić.

    Czyli, np w przypadku telefonu okres przedawnienia wynosi (chyba) 2 lata.
    Jeżeli jednak rachunek telefoniczny jest dowodem księgowym w twojej firmie,
    to powinieneś go trzymać 6-7 lat.

    p. m.

  • 3. Data: 2006-08-28 08:41:57
    Od: "TanSid" <t...@g...pl>

    Użytkownik wrote:
    > Trzymać nie musisz wogóle, ale w twoim interesie jest trzymanie
    > ich póki będziesz ich potrzebował żeby coś nimi udowodnić.

    O, to mi chodzi, jak dlugo musze trzymac, czy jak po 7-10 latach
    powiedza, ze nie mam zaplacone, a nie bede mial juz rachunku to bede
    musial placic 2x? Robie porzadki w rachunkach i chce czesc powywalac
    troche tego duzo sie zrobilo przez lata.

    > Czyli, np w przypadku telefonu okres przedawnienia wynosi (chyba)
    > 2 lata. Jeżeli jednak rachunek telefoniczny jest dowodem księgowym
    > w twojej firmie, to powinieneś go trzymać 6-7 lat.

    Moze masz link do ustawy, ktora o tym mowi? lub chociaz powiedz
    gdzie szukac, jaki kierunek obrac?

    Dzieki

    TanSid

  • 4. Data: 2006-08-28 13:17:06
    Od: m...@g...com

    TanSid wrote:

> [...]
    > musial placic 2x? Robie porzadki w rachunkach i chce czesc powywalac
    > troche tego duzo sie zrobilo przez lata.

    Generalnie doradzam trzymać wszystko i nic nie wyrzucać (poza paragonami z
    codziennych zakupów). Wiele miejsca to nie zajmuje, a w razie czego przydać
    się może tobie, albo twojemu potomstwu. Np. jakby się nam w najbliższym
    100leciu znowu granica przesunęła wgłąb kraju.

    > Moze masz link do ustawy, ktora o tym mowi? lub chociaz powiedz
    > gdzie szukac, jaki kierunek obrac?

    http://isip.sejm.gov.pl

    Na pewno Kodeks Cywilny. Być może jakieś terminy przedawnień są zapisane w
    innych ustawach, ale to już pewnie mądrzejsi doradzą.

    p. m.

  • 5. Data: 2006-08-30 16:29:53
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

> [...]
    > musial placic 2x? Robie porzadki w rachunkach i chce czesc powywalac
    > troche tego duzo sie zrobilo przez lata.

    A czy dowodem zapłaty może być kopia(skan) rachunku/paragonu/faktury?

    Postroofki

    --
    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski

  • 6. Data: 2006-08-30 16:35:29
    Od: m...@g...com

    DaNsOuNd wrote:

    > A czy dowodem zapłaty może być kopia(skan) rachunku/paragonu/faktury?

    Zawsze to lepsze niż nic. Ale myślę że łatwiej to podważyć niż rzeczywisty
    rachunek/paragon/fakturę.

    p. m.