  • 31. Data: 2010-04-28 16:17:34
    Temat: Re: Sklep żąda PESEL
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 28-04-2010 18:02, RadoslawF pisze:

    > Mężczyzna urodzony 5 grudnia 1959 roku.

    A jesteś pewien?

    http://www.mswia.gov.pl/portal/pl/381/32/PESEL.html#
    w%20jaki%20spos%C3%B3b

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 32. Data: 2010-04-28 16:46:53
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    spp wrote:

    > Nie, w ustawie jest jeszcze jeden warunek.

    > Próbuj: 59120504729

    Oj tam:
    http://www.giodo.gov.pl/317/id_art/2912/j/pl/

    Pierwsze zdanie:
    Tak, ponieważ już sam numer PESEL stanowi dane osobowe w rozumieniu
    ustawy o ochronie danych osobowych.

    I końcówka:
    Biorąc powyższe pod uwagę, stwierdzić należy, numer PESEL, niezależnie
    od różnych z nim powiązań, np. z grupą krwi, stanowi dane osobowe w
    rozumieniu m.in. ustawy o ochronie danych osobowych.

    Skoro samo GIODO twierdzi że jest...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 33. Data: 2010-04-28 16:51:58
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-04-28 18:17, Użytkownik Maddy napisał:

    > A jesteś pewien?

    Byłem.
    Ale przyznaje tradycyjnie omyłkowo płeć ustaliłem z ostatniej zamiast
    przedostatniej cyfry.

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2010-04-28 17:24:59
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-04-28 18:46, Massai pisze:

    > Skoro samo GIODO twierdzi że jest...

    No cóż - wypada odszczekać. :)

    --
    spp

  • 35. Data: 2010-04-28 17:46:14
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    spp wrote:

    > No cóż - wypada odszczekać. :)

    Powiedziałbym że 1:1, ale mój gol jest strzelony na wyjeździe ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 36. Data: 2010-04-28 18:45:05
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    grup dyskusyjnych:hr9irm$oru$...@n...onet.pl...
    > No akurat mam najlepszy dla mnie bank i żaden nie daje takiej oferty.

    To czego męczysz te zabezpieczenia? Masz konto w "mama bank"?

    > Bo ludzie się przyzwyczajają. Np. moja żona ma od zawsze konto w
    > Inteligo. To nic, że jest z tego masa kłopotów, to nic że ma założone
    > konto w mBanku, że ma bankomat mBanku pod pracą, ale trzyma się tego, co
    > zna.

    No tak. To nic, że bank rżnie w dupę klienta, bankomatów jest tyle co kot
    napłakał, ale "mamusia kazała to mam tam konto". Żałosne zachowanie.

  • 37. Data: 2010-04-28 18:52:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Zbynek Ltd. wrote:
    > Witam
    >
    > Jest sobie sklep, który przez Internet sprzedaje wiatrówki osobom
    > pełnoletnim. W celu weryfikacji tej pełnoletności wymaga podania
    > numeru PESEL.
    > Czy taki sobie zwykły sklep może gromadzić tak wrażliwe dane
    > osobowe, jak przypuszczam bez odpowiedniego zezwolenia?
    > Wiem, nikt nie zmusza do kupowania tam.

    A skad wiesz, ze gromadzi?
    Może tylko pyta, ale nie gromadzi.

  • 38. Data: 2010-04-28 19:05:05
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-28 20:45, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:hr9irm$oru$...@n...onet.pl...
    >
    > To czego męczysz te zabezpieczenia? Masz konto w "mama bank"?

    Co znów męczę tępa głowo?

    > No tak. To nic, że bank rżnie w dupę klienta, bankomatów jest tyle co
    > kot napłakał, ale "mamusia kazała to mam tam konto". Żałosne zachowanie.

    Żałosny to ty jesteś.... Bank jak bank. Kłopoty są bo ja mam w mBanku.
    Gdyby nie to, to inteligo jest całkiem przyzwoite. Nieco droższe niż
    mBank i brzydsze i ma mniej możliwości, ale akurat żona korzysta z konta
    o wiele mniej aktywnie niż ja, więc wcale jej się nie dziwię, że nie
    chce zmiany, pomimo kłopotów z brakiem kompatybilności z moim.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 39. Data: 2010-04-28 20:26:50
    Od: "moje_przedmioty" <f...@p...onet.pl>

    > Więc zapytam ponownie: A jakie inne widzisz możliwe do wprowadzenia?
    > Jakie ma Twój bank?

    Ale w każdym normalnym banku są to tylko dane do wstępnej weryfikacji
    Żeby zrobić konkretną operację należy się jeszcze posługiwac kodami z karty
    tokena itp/
    Jęsli w Twoim banku można zrobić telefonicznie przelew na dowolne konto
    podając swoje dane to zmiataj stamtąd jak najprędzej.

  • 40. Data: 2010-04-28 20:43:38
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-04-28 12:06, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > schowaną. Np. bank jeszcze pyta o panieńskie matki, ale to można też w
    > miarę prosto zdobyć. No i już masz pełne dane, żeby mieć dostęp do konta
    > bankowego.

    A kto Ci każe podawać (do celów identyfikacji) prawdziwe nazwisko
    panieńskie matki?

    W moim banku wprawdzie kręcili nosem, że nijak się nie da tego
    "nazwiska" wymówić i trzeba literować ale grzecznie zapisali co podałem.

    Piotrek