  • 1. Data: 2010-04-28 07:23:39
    Temat: Narodziny dziecka a ojciec z wlasna dzialalnoscia? Co na to ZUS?
    Od: WRonX <WRonX@[-CUT-].WRonX.net>

    Witam.

    Czy w sytuacji, gdy urodzilo mi sie dziecko i matka dziecka idzie sobie
    na macierzynski, mam szanse jako ojciec wyciagnac z ZUSu cos, co mi sie
    powinno nalezec? Mam wlasna dzialalnosc, jednoosobowa, wiec urlopu nie
    wezme... a moze wezme? :)

    Pozdrawiam.
    --
    [= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]
    [= GCS/CC d->++ s+:- a- C++++$ U P>++ L+ !E W+++$ N++(+++) =]

  • 2. Data: 2010-04-28 08:37:01
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 28 Apr 2010 09:23:39 +0200, WRonX napisał(a):

    > Czy w sytuacji, gdy urodzilo mi sie dziecko i matka dziecka idzie sobie
    > na macierzynski, mam szanse jako ojciec wyciagnac z ZUSu cos, co mi sie
    > powinno nalezec?

    A co ci się powinno należeć?
    Urlop ojcowski jedynie (do osiągnięcia przez dziecko 12 miesięcy).

    > Mam wlasna dzialalnosc, jednoosobowa, wiec urlopu nie wezme... a moze wezme? :)

    Weż sobie urlop - kto ci broni?
    sobie nawet "wczasy pod gruszą" - no chyba że do końca stycznia
    poinformowałeś sam siebie że nie wypłacisz tego świadczenia :)))
    Ponadto - możesz sobie wypłacić jakiś bonus" z tytułu urodzenia się
    dziecka... masz trochę możliwości :)))

  • 3. Data: 2010-04-28 10:27:04
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 28-04-2010 10:37, Herald pisze:

    > A co ci się powinno należeć?
    > Urlop ojcowski jedynie (do osiągnięcia przez dziecko 12 miesięcy).

    Możesz ewentualnie liczyć na zasiłek opiekuńczy na żonę.
    Ale o tym decyduje lekarz, jeżeli żona faktycznie wymaga szczególnej
    opieki po porodzie.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813