  • 21. Data: 2010-04-28 11:12:26
    Temat: Re: Sklep żąda PESEL
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek napisał(a) :

    > Owszem, podajesz kota. A co jak go zapomniałeś? Dzwonisz i mówisz, że
    > zapomniałeś i na jakiej podstawie cię zautoryzują?

    PESEL i nazwisko panieńskie matki? Aj - już zaczynam się bać, skoro
    te dane bez większego trudu można sobie odszukać w sieci. Niech żyją
    społeczności internetowe, gdzie sami naiwnie podają na tacy
    większość danych.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 22. Data: 2010-04-28 11:46:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    666 pisze:
    > Formalnie nie ma przeszkód do nabycia "Kreta" przez 3-letnie dziecko.

    Są. 3-latek nie ma nawet częściowej zdolności do czynności prawnych,
    ignorancie.

    > Ale co posiedzisz w pierdlu, to Twoje.

    O czym ty bredzisz?

    > Poza tym postrzelenie Twojego własnego dziecka w oko - bezcenne.

    Ciebie ktoś musiał w głowę postrzelić.

  • 23. Data: 2010-04-28 12:28:22
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Owszem, podajesz kota. A co jak go zapomniałeś? Dzwonisz i mówisz, że
    > zapomniałeś i na jakiej podstawie cię zautoryzują?

    W moim banku trzeba się zalogować do systemu i ustalić nowy telekod
    podając hasło z smsa (kiedyś z listy haseł jednorazowych).

    A jak się nie pamięta haseł do internetu, zgubiło komórkę itp to
    pozostaje iść do banku osobiście, wylegitymować się, zgłosić nowy numer
    komórkowy, dostaje się też jednorazowe hasło - do jednego logowania żeby
    pozmieniać inne hasła i kody.
    No ale to jest opcja dla naprawdę beznadziejnej sieroty z urazem głowy.
    Nie znam nikogo kto by pasowal do tego profilu, ale widać bank takie
    przypadki miał, skoro jest porcedura.

    Telefoniczna weryfikacja dostępu do konta przez pesel i nazwisko matki???
    Jeżeli to nie jest automagiczny serwis typu "sprawdź saldo i zobacz
    jakie mamy nowe fajne usługi" a pełne dostęp operacyjny to chyba jakaś
    kpina.

    Który to bank? Będę klientom odradzać.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 24. Data: 2010-04-28 12:56:56
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-28 14:28, Maddy pisze:
> [...]
    > pozostaje iść do banku osobiście, wylegitymować się, zgłosić nowy numer
    > komórkowy, dostaje się też jednorazowe hasło - do jednego logowania żeby

    A jeśli bank nie ma oddziałów?

    > No ale to jest opcja dla naprawdę beznadziejnej sieroty z urazem głowy.
    > Nie znam nikogo kto by pasowal do tego profilu, ale widać bank takie
    > przypadki miał, skoro jest porcedura.

    Patrzysz na to od odwrotnej strony. Nie ważne czy Ty jesteś sierota czy
    nie. Ważne czy JA udając ciebie-sierotę jestem w stanie uzyskać dostęp.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 25. Data: 2010-04-28 13:46:35
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > A jeśli bank nie ma oddziałów?

    A to mój problem?
    Mój ma oddziały, tak wybrałam
    Sprawdziłam wcześniej m.in. jakie są procedury bezpieczeństwa.
    To też zaważyło na decyzji (jak wiadomo lekka paranoja często chroni
    przed ciężkimi urazami) a nie tylko parę złotych w ta czy w tamtą na
    utrzymanie konta.

    > Patrzysz na to od odwrotnej strony. Nie ważne czy Ty jesteś sierota czy
    > nie. Ważne czy JA udając ciebie-sierotę jestem w stanie uzyskać dostęp.

    W moim banku nie. I bardzo mnie to cieszy.
    Pewnie oni patrzyli od właściwej strony.

    A jeżeli w Twoim tak, i Ci to przeszkadza to czemu ciągle przy nim trwasz?
    Na tym popapranym rynku banki traktują lepiej nowego klienta niż
    starego, więc zmiana nie jest jakąś wielką traumą.

    Podobno jeżeli chodzi o bankowość jesteśmy w szarym ogonie mobilności.
    Dlatego m.in banki tak nas doją. Bo statystyczny Kowalski i tak nie
    odejdzie z banku w którym "zawsze miałem konto i mamusia też".
    Będzie tylko bezproduktywnie marudził.

    Znam takich młodych ludzi (no, relatywnie, dla mnie 40 to jeszcze młody)
    którzy marudzą np. na opłaty czy inne niedogodności ale na sugestię
    zmiany reagują, jakbym im kazała zatańczyć nago na rynku głównym.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 26. Data: 2010-04-28 15:05:23
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-28 15:46, Maddy pisze:
    > A jeżeli w Twoim tak, i Ci to przeszkadza to czemu ciągle przy nim trwasz?

    Znów szukasz czegoś, czego nie ma. Akurat mój używa PESELa i nazwiska
    panienskiego matki do dodatkowej a nie głównej weryfikacji. Ale już np.
    gemonej w sprawie rat używał tego, bo i czego innego, skoro ja u nich
    konta nie mam.

    > Na tym popapranym rynku banki traktują lepiej nowego klienta niż
    > starego, więc zmiana nie jest jakąś wielką traumą.

    No akurat mam najlepszy dla mnie bank i żaden nie daje takiej oferty.

    > Znam takich młodych ludzi (no, relatywnie, dla mnie 40 to jeszcze młody)

    E, to tak staro nie wyglądałaś, jak cię widziałem. Poważnie jesteś już
    po 50tce?

    > którzy marudzą np. na opłaty czy inne niedogodności ale na sugestię
    > zmiany reagują, jakbym im kazała zatańczyć nago na rynku głównym.

    Bo ludzie się przyzwyczajają. Np. moja żona ma od zawsze konto w
    Inteligo. To nic, że jest z tego masa kłopotów, to nic że ma założone
    konto w mBanku, że ma bankomat mBanku pod pracą, ale trzyma się tego, co
    zna.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 27. Data: 2010-04-28 15:49:58
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    BK wrote:

    > Tylko takie uwagi:
    > - "tak wrazliwe dane" - PESEL nie jest dana "wrazliwa" ani w
    > kontekscie ustawy, ani nawet w praktyce - jest to numer jawny, ktory
    > towarzyszy nam chyba przy zalatwianiu 90% spraw - ale nie wiem co w
    > nim takiego wrazliwego

    Hm, co to są dane osobowe?

    Dane pozwalające jednoznacznie zidentyfikować obywatela, prawda?

    Trudno o precyzyjniejszą identyfikację jak po peselu ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 28. Data: 2010-04-28 15:54:07
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-04-28 17:49, Massai pisze:

    > Hm, co to są dane osobowe?
    >
    > Dane pozwalające jednoznacznie zidentyfikować obywatela, prawda?

    Nie, w ustawie jest jeszcze jeden warunek.

    > Trudno o precyzyjniejszą identyfikację jak po peselu ;-)

    Próbuj: 59120504729

    --
    spp

  • 29. Data: 2010-04-28 16:02:06
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-04-28 17:54, Użytkownik spp napisał:

    > Próbuj: 59120504729

    Mężczyzna urodzony 5 grudnia 1959 roku.
    Gdybym podał imię, nazwisko oraz adres zameldowania
    chyba popełnił bym wykroczenia a może i przestępstwo.
    I przyznał się że mam dojście do odpowiedniej bazy danych.
    :-)

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2010-04-28 16:07:51
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 28-04-2010 17:54, spp pisze:

    > Nie, w ustawie jest jeszcze jeden warunek.

    > Próbuj: 59120504729

    Od razu widać, że to babka i nie żadna młódka. No i strzelec, znak ognia.

    Co chcesz, kupa informacji :-)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813