  • 1. Data: 2010-04-28 06:28:14
    Temat: Wezwanie do zapłaty lisem zwykłym??
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Witam

    Jakiś czas temu zakupiłem zestaw do centralnego ogrzewania - wg. mnie
    miał być to kompletny zestaw. Sprzedawca wysłał wszystko i przy okazji
    rozruchu już po kilku miesiącach okazało się, że brakuje kilku rzeczy,
    które to owszem są ale jako opcja - z tym, że nikt wcześniej nie
    poinformował mnie, że to opcja, za to podtrzymywany byłem w świadomości,
    że mam wszystko co trzeba.

    Domówiłem u sprzedawcy brakujące rzeczy (nie miałem innego wyjścia) z
    tym, że wykłóciłem się ze sprzedawcą żeby nie płacić - i nie chodziło tu
    nawet o drobną kwotę bo ta stanowiła zaledwie 3% wartości całego
    zamówienia ale o to, że przez brak tych części nie mogłem używać zestawu
    przez kilkanaście dni, a sprzedawca wprowadził mnie w błąd.

    W rozmowach ze sprzedawcą padło telefonicznie - że ona zapłaci za mnie -
    po jakimś czasie dotarła do mnie faktura listem zwykłym. Uznałem, że
    fakturę wystawili ale nie będą chcieli żeby im za nią płacić. Po
    kolejnych kilku miesiącach dostałem wezwanie do zapłaty faktury -
    również listem zwykłym. Jak w takiej sytuacji powinienem się zachować -
    czy czekać na list polecony?

    ???

    Ariusz

  • 2. Data: 2010-04-28 07:07:40
    Temat: Re: Wezwanie do zapłaty lisem zwykłym??
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 28 Apr 2010 08:28:14 +0200, Ariusz napisał(a):

    > Po kolejnych
    > kilku miesiącach dostałem wezwanie do zapłaty faktury - również listem
    > zwykłym. Jak w takiej sytuacji powinienem się zachować - czy czekać na
    > list polecony?

    Oczywiście, że skoro wezwanie otrzymałeś, to jest ono skuteczne.
    Natomiast różnica może dotyczyć kwestii dowodowej -- czyli w zasadzie
    sprzedawca mógłby nie mieć dowodu, że wezwanie dostałeś (po to wysyła się
    to ZPO).
    Ale skoro dostałeś i nawet napisałeś o tym w internetach, to chyba nie ma
    się wypierać.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

  • 3. Data: 2010-04-28 08:09:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

> [...]
    > to ZPO).
    > Ale skoro dostałeś i nawet napisałeś o tym w internetach, to chyba nie ma

    Ponadto - skoro to nie jest sprawa gospodarcza - wezwanie do zapłaty
    nie jest obowiązkiem przed rozpoczęciem sprawy sądowej.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-04-29 19:51:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Apr 2010, Ariusz wrote:

> [...]
    > w takiej sytuacji powinienem się zachować - czy czekać na list polecony?

    IMVHO sens jest jedynie walczyć o nieuznanie należności.
    Powołać się na tę rozmowę telefoniczną i taką odpowiedź wysłać, skoro
    nie ma innego dowodu na te ustalenia...

    pzdr, Gotfryd