  • 321. Data: 2005-08-19 08:47:58
    Temat: Re: Ściąganie plików
    Od: Dominik <D...@w...pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > sraty taty , apmietaj ze istotny jest zamiar

    Weź waść poczytaj KK (Art. 202 par.4), bo jako żywo
    o zamiarze nic tam nie ma.
    Pomijając fakt, że interpretacja "treści pornograficznych"
    może być mocno rozmaita, w "posiadanie" już wszedłeś.

    Poza tym, w temacie dyskusji- polecam Art. 23 Ustawy o prawie
    autorskim.

    "Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już rozpowszechnionego
    utworu w zakresie własnego użytku osobistego."

    Punkt ten _nie czyni różnicy_ między rozpowszechnieniem _legalnym_ i _nielegalnym_.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 322. Data: 2005-08-19 08:50:10
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "Przemek R..." wrote:

    > nie zawsze sie da ukarac wlasciciela serwera (moze w innym kraju mieszkac).

    A to za przeproszeniem problem pedofilii w sieci to problem tylko
    naszego kraju? Huh? Wiec nei mow ze sie nie da - tylko trza chciec. Ale
    co tam - latwiej zrobic popisowke w kraju i zlapac kogos, kto ma pare
    lewych rzeczy niz scigac wlasciciela serwera, ktory pewnie ma dobrego
    adwokata i jeszcze mieszka po za krajem...

    --
    Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay ....... http://tiny.pl/q9dt
    Fantastyczna czwórka (Fantastic Four) .......... http://tiny.pl/qg3r

  • 323. Data: 2005-08-19 09:03:48
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Dominik wrote:

> [...]
    > utworu w zakresie własnego użytku osobistego."
    >
    > Punkt ten _nie czyni różnicy_ między rozpowszechnieniem _legalnym_ i _nielegalnym_.

    No to niezle jest - wedle tego, ajk ktos udostepnil pliki mp3, albo
    vidoe jakies - to jak sciagne na wlasny uzytek, to mi nic nie grozi ;)

  • 324. Data: 2005-08-19 11:21:24
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Weź waść poczytaj KK (Art. 202 par.4), bo jako żywo
    > o zamiarze nic tam nie ma.

    jest w art 13par1
    "odpowiada za usilowanie kto w zamiarze popelnieniea czynu zabronionego ..."

    > Pomijając fakt, że interpretacja "treści pornograficznych"
    > może być mocno rozmaita, w "posiadanie" już wszedłeś.

    rownie dobrze mozesz powiedziec ze osoba ktorej ktos przed oczyma otworzyl
    pismo
    z taka zawartoscia weszla w posiadanie. Nie zgodze sie z toba.

    posiadanie n I
    rzecz. od posiadać
    Posiadanie (czegoś) wieczyste, dziedziczne.
    Coś dostaje się, przechodzi w czyjeś posiadanie.

    posiadać ndk I, ~am, ~asz, ~ają, ~aj, ~ał, ~any - posiąść dk XI, ~siądę,
    ~siądziesz, ~siądź, ~siadł, ~siedli
    1. zwykle ndk <mieć coś jako swoją własność, być właścicielem czegoś, zwykle
    mającego dużą wartość materialną, np. nieruchomości, ziemi, zasobów
    pieniężnych itp.; pot.: mieć>
    Posiadać duży majątek, niewielkie zasoby materialne.
    Posiadać działkę budowlaną.

    moglbys tez przy twoim rozumowaniu stwoerdzic ze osoba na jarmarku, czy w
    sklepie ogladajaca jakis przedmiot wystawiony powiedzmy na stoliku czy polce
    weszla w jego posiadanie nie kupujac, nie kradnac , nie nabywajac ale po
    prostu patrzac na niego.

> [...]
    > utworu w zakresie własnego użytku osobistego."
    >
    > Punkt ten _nie czyni różnicy_ między rozpowszechnieniem _legalnym_ i

    ktos to pisal, ale pamietam ze ktos inny rowniez na grupie(i dam sobie lape
    obcica) wspomnial o czyms nowszym
    z ktorego wynika ze tak wesolo juz nie jest, ale nie chce mi sie w archiwum
    grzebac.
    Chyba w watkach odnosnie uzywania playerow mp3.

    P.

  • 325. Data: 2005-08-19 11:23:18
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > lewych rzeczy niz scigac wlasciciela serwera, ktory pewnie ma dobrego
    > adwokata i jeszcze mieszka po za krajem...

    teraz o mp3 rozmawiamy, pedolifil scigaja i to skutecznie, na to zreszta sa
    paragrafy chyba we wszystkich a an pewno w wiekszosci panstw, z mp3 i
    filmami juz tak pieknie nie jest (chocby polska)

    P.

  • 326. Data: 2005-08-19 12:09:55
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    a czy mozesz przypisac wine sprawcy ktory wszedl w takie posiadanie?

    Jaki jest komentarz odnosnie art 1 par 3 kk ?

    P.

  • 327. Data: 2005-08-19 12:11:59
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:de4i6j$pn7$1@inews.gazeta.pl...

    > a czy mozesz przypisac wine sprawcy ktory wszedl w takie posiadanie?

    oczywisice mowa o chwilowym zapisaniu w katalogu tmczasowym przez
    przegladarke grafiki
    wyswietlanej na stronach www.

    P.

  • 328. Data: 2005-08-19 12:50:23
    Od: Dominik <D...@w...pl>

    Przemek R... napisał(a):

> [...]

    Czynem zabronionym jest posiadanie. Nieważne, czy w zamiarze handlu,
    "na własne potrzeby" czy jakimkolwiek innym. Posiadasz- jesteś winny.
    Nie intencja tego posiadania. Reklamacje prosimy wnosić do
    (p)osłów tworzących niezwykle jasne i precyzyjne prawo.
    Możesz udawać, że nie wiedziałeś, że ci się coś na dysku zapisuje,
    ale czy Ci uwierzą, to rzecz druga.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 329. Data: 2005-08-19 13:20:41
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Dominik" <D...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:de4kig$928$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > (p)osłów tworzących niezwykle jasne i precyzyjne prawo.
    > Możesz udawać, że nie wiedziałeś, że ci się coś na dysku zapisuje,

    to nie ty posiadasz a program na wlasne potrzeby ,co pozniej usuwa (po
    opuszczeniu strony), wiec nie wiem co do tego maja intencje.
    Zreszta masz denifinicje slowa posiadac z slownika jezyka polskiego pwn,
    wejsc w posiadanie -> posiadac -> miec na wlasnosc,

    ps
    nie ma przypadkiem jakiegos orzezcenia w tej kwestii ?

  • 330. Data: 2005-08-19 13:44:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R... wrote:

    > oczywisice mowa o chwilowym zapisaniu w katalogu tmczasowym przez
    > przegladarke grafiki
    > wyswietlanej na stronach www.

    A ja twierdzę, ze sobie sam specjalnie w tym katalogi zapisałeś, żeby
    ukryć. I co teraz, panie 'podejrzewaj wszystkich o nielegalne
    udostępnianie'?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)