  • 191. Data: 2005-08-16 19:49:21
    Temat: Re: Ściąganie plików
    Od: Maciej Olędzki <l...@n...onecie>

    Dnia Tue, 16 Aug 2005 16:14:21 +0200, Marcin Gibas napisał(a):

> [...]
    > pisałem wcale nie jest skarżony o udostępnianie czy też ściąganie lewych
    > programów (bo to by było chyba trudno mu udowodnić), ale właśnie o
    > posiadanie np.Windowsa, Corela, Photoshopa itd. Żadne tłumaczenia że nie
    > wiedziałeś że to nielegalne nic nie pomogą, przecież jak się instaluje
    > program to jak byk są wypisane warunki licencji, a skoro go nie kupiłeś
    > z certyfikatem legalności, z numerem seryjnym itd. to chyba oczywiste
    ^^^^^
    > jest że to pirat. Oczywiście można kleić głupka i udawać że się nie wie

    Masz rację - *chyba*. Bo tak się dziwnie składa, że można mieć oryginalnego
    Windowsa nie posiadając żadnych śmiesznych certyfikatów legalności,
    oryginalnych płytek, itp. Powiem więcej - nawet nie trzeba go kupować.

    Maciej Olędzki

  • 192. Data: 2005-08-16 20:07:05
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Gdybyśmy żyli w kraju, w którym zdarzają się pojazdy do publicznego
    > użytku - twoja analogia miałaby odrobinę sensu.

    nie bardzo rozumiem,
    mp3 komercyjne sa przeznaczone dla osob przez ktore zostaly wykupione,
    to samo z motorynka, motorynke moge zostawic w miejscu pblicznie
    dostepnym bez zabezpieczen ale czy ty kradnac ja nie poniesiesz
    odpowiedzialnosci? poniesiesz, bo brak rozumu nie zwalnia z
    odpowiedzialnosci, w sieci rowniez.

  • 193. Data: 2005-08-16 20:08:31
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Kaja wrote:

    > Niedaleko swojego domu mam wypoźyczalnię kaset i dvd, więc nie kupuję, tylko
    > wypożyczam dvd (można na 2-3 dni)- za 5 zł.

    :)

    Ja z kolei kupuje w wiekszosci te filmy, na ktorych kiedys bylem w kinie
    i ... po prostu lubie je miec i moc wrocic do tego czasem, a zwlaszcza
    wtedy kiedy chce. Taki chomik ze mnie ;)

    Swoja droga to co napisalas jest istotne - powiedzmy, ze do "sciagnai
    filmow" wykupuje neostrade 6 mbit, cena to cos kolo 200 zl/mc ---> 40
    filmow po 5 zlotych, czyli 1 i 1/3 filmu dziennie mozna za to miec.
    LEGALNIE!

    Moj wniosek - zostac przy neo za 100 zlotych, oszczedzone przeznaczyc na
    filmy - dostajemy 20 filmow z wypozyczalni miesiecznie...

    No ale trynd jest - miec i ogladac filmy zanim wejda do kin...

    --
    Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay ....... http://tiny.pl/q9dt
    Fantastyczna czwórka (Fantastic Four) .......... http://tiny.pl/qg3r

  • 194. Data: 2005-08-16 20:10:52
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Wiesz, wyważenie drzwi też nie stanowi problemu. Ale jesli drzwi są
    > otwarte, to nie jesteś włamywaczem jak wejdziesz.

    ale gdy cos wyniesiesz to i tak bedziesz zlodziejem bezwzgledu na to czy
    drzwi byly zamkniete.

    P.

  • 195. Data: 2005-08-16 20:16:53
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Strasznie masz zakutą główkę. Przeczytaj jeszcze raz uważnie.
    >
    > Chodziło mi o to co by było gdybym ściągnęła, no i że internet jest dla
    > ludzi.
    > Nie można wszystkich ludzi szufladkować w/g siebie. Trzeba trochę pomyśleć,
    > trzeba nauczyć się rozróżniania ironii od faktów.

    w kilku postach twioerdzisz ze mozna sciagac bo jest do dtego dostep,
    miej chociaz odrobine honoru i zamilcz

    P.

  • 196. Data: 2005-08-16 20:22:58
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Tue, 16 Aug 2005 22:08:31 +0200, *mariposa doux*
    <news:430247BF.E65E7424@gazeta.pl> napisał(a):

    > Ja z kolei kupuje w wiekszosci te filmy, na ktorych kiedys bylem w kinie
    > i ... po prostu lubie je miec i moc wrocic do tego czasem, a zwlaszcza
    > wtedy kiedy chce. Taki chomik ze mnie ;)

    Aha :-)
    Tez mam trochę swoich ulubionych filmów, ale na kasetach video jeszcze
    nagrywałam.

> [...]
    > filmow" wykupuje neostrade 6 mbit, cena to cos kolo 200 zl/mc ---> 40
    > filmow po 5 zlotych, czyli 1 i 1/3 filmu dziennie mozna za to miec.

    Nie znam się na tym :-(

    > Moj wniosek - zostac przy neo za 100 zlotych, oszczedzone przeznaczyc na
    > filmy - dostajemy 20 filmow z wypozyczalni miesiecznie...

    Nie dostać, tylko wypożyczyć i obejrzeć :-)

    > No ale trynd jest - miec i ogladac filmy zanim wejda do kin...

    W wypożyczalni przecież nie mają takich, ani najnowszych filmów. Chciałam
    wypożyczyć "Zatańcz ze mną" na dvd ,jakies 2 m-ce temu ( bo mi się ten film
    podobał i chciałam jeszcze z kimś obejrzeć), to niestety jeszcze nie mieli
    :-(

    --
    Kaja

  • 197. Data: 2005-08-16 20:23:20
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "Przemek R." wrote:

    > mp3 komercyjne sa przeznaczone dla osob przez ktore zostaly wykupione,

    Pomijajac te mp3 ktore mozna sciagnac bez oplat z serwisow jak
    mp3.wp.pl...

    > to samo z motorynka, motorynke moge zostawic w miejscu pblicznie
    > dostepnym bez zabezpieczen ale czy ty kradnac ja nie poniesiesz
    > odpowiedzialnosci?

    Nie, jesli ta motorynka jest udostepniona za darmo, kazdemu, kto ja
    zechce, tak jak mp3 na mp3.wp.pl

    > poniesiesz, bo brak rozumu nie zwalnia z
    > odpowiedzialnosci, w sieci rowniez.

    j.w. - jestem rozumny, sciagam mp3 z mp3.wp.pl ....

  • 198. Data: 2005-08-16 20:24:10
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "Przemek R." wrote:

    > ale gdy cos wyniesiesz to i tak bedziesz zlodziejem bezwzgledu na to czy
    > drzwi byly zamkniete.

    uwazasz, ze setki mp3 na mp3.wp.pl sa po to, zeby si epatrzec i slinic,
    bo dotknac nie wolno? takie "nie dla psa kielbasa"? :>

  • 199. Data: 2005-08-16 20:59:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R. wrote:

    > nie bardzo rozumiem,

    Twój problem.

> [...]
    > dostepnym bez zabezpieczen ale czy ty kradnac ja nie poniesiesz
    > odpowiedzialnosci? poniesiesz, bo brak rozumu nie zwalnia z

    Motorynki bywają tylko komercyjne. MP3 - nie zawsze. I nie sposób
    odróżnić komercyjnych od niekomercyjnych.

    Pomijam już detal rejestracji.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 200. Data: 2005-08-16 21:02:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R. wrote:

    > ale gdy cos wyniesiesz to i tak bedziesz zlodziejem bezwzgledu na to czy
    > drzwi byly zamkniete.

    Niekoniecznie. Jeśli np. właściciel mieszkania zawiesił tablicę "Rozdaję
    majątek za darmo: bierzcie sobie, co chcecie." to dlaczego miałbym
    poddawać w wątpliwość zdolność do dysponowania własnym majątkiem?

    Może np. się wyprowadza i wszystko, co uznał za cenne już zabrał, a
    teraz chce się pozbyć niepotrzebnych mu rzeczy oszczędzając na
    fatydze/kosztach transportu.

    W mojej okolicy np. często stawiają koło śmietnika niepotrzebne szafki
    czy fotele. I ja np. 'poczęstowałem' się fotelem z przeznaczeniem na
    fotel dla kotów na balkon.

    Jestem złodziej, czy nie? ;->

    Pamiętaj, że to winę trzeba udowodnić, a nie niewinność.