  • 1. Data: 2005-08-13 15:00:22
    Temat: Rozwiazanie Umowy o prace
    Od: Akanid <a...@w...pl.bezspamu>

    Witam
    Pracowałem miesiac czasu. Pracodawca poprzez ksiegową dzis wreczyl mi
    pismo rozwiazujace umowe o praca z zachowaniem okresu wypowiedzenia
    czyli 2 tygodni. Umowa byla na czas okreslony. Mam pracowac do 27mego.
    Jak zalatwic sprawe zebym zgodnie z prawem uniknal przyjemnosci
    chodzenia do takiej "pracy". przyczyn rozwiazania umowy nie znam gdyz
    nie byly napisane na papierze. W poniedzialek mam isc znowu do pracy i
    moze sie dowiem. Prawdopodobne jest to ze zwolnil mnie przez jedna
    wredna babe ktorej nie przypadlem do gustu i robila mi ciagle kolo dupy.
    W czasie zatrudnienia nie popelnilem zadnego ciezkiego naruszenia
    obowiazkow. Jedyne co popelnialem to bledy ktore wynikaly z tego ze
    jeszcze nie wiem wszystkiego. Wszytkie bledy mozna bylo bez wiekszego
    problemu wykryc i poprawic i nie narazaly pracodawcy na jakies duze straty.

    Bardzo prosze o wszelkie sugestie
    Akanid

    ps. stanowisko na jakim pracowalem to informatyk-fakturzysta w markecie.

  • 2. Data: 2005-08-13 15:39:47
    Temat: Re: Rozwiazanie Umowy o prace
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Akanid" <a...@w...pl.bezspamu> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Bardzo prosze o wszelkie sugestie
    > Akanid
    >

    > ps. stanowisko na jakim pracowalem to informatyk-fakturzysta w markecie.
    Nie podałeś na jaki okres była zawarta ta umowa i czy była wzmianka,
    ze przysługuje 2-tygodniowe wypowiedzenie. Bo jeśli dobrze pamiętam, to
    umowa zawarta na okres krótszy niż 6 miesięcy, nie może być rozwiązana przez
    żadną ze stron. Przy wypowiedzeniu umowy zlecenia wydaje mi się że nie musi
    być podane uzasadnienie wypowiedzenia.
    Maria

  • 3. Data: 2005-08-13 15:43:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maria napisał(a):

> [...]
    > żadną ze stron. Przy wypowiedzeniu umowy zlecenia wydaje mi się że nie musi

    Co ma do tego umowa zlecenie? Przy jej rozwiązywaniu nie trzeba
    podawać powodu. W przypadku rozwiązania za wypowiedzeniem umowy o pracę
    na czas określony, co do zasady, też nie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2005-08-13 18:39:10
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

> [...]
    27mego.
    > Jak zalatwic sprawe zebym zgodnie z prawem uniknal przyjemnosci

    Możesz zwrócić się do pracodawcy z wnioskiem o rozwiązanie umowy o
    pracę na mocy porozumienia stron z dniem .... (zaproponowanym przez
    Ciebie). Ale na zasiłek dla bezrobotnych (o ile spełniasz warunki)
    będziesz czekał 3 miesiące i zostanie przyznany tylko na 3 miesiące.
    Inne rozwiązanie: złóż wniosek o 2 dni wolne (płatne) na poszukiwanie
    pracy (to Ci przysługuje), a na pozostały czas do końca wypowiedzenia
    poproś o udzielenie urlopu bezpłatnego (lub w odwrotnej kolejności).

    przyczyn rozwiazania umowy nie znam gdyz
    > nie byly napisane na papierze.

    Pracodawca nie ma obowiązku podawania przyczyny wypowiedzenia przy
    umowie na czas określony.

> [...]
    wiekszego
    > problemu wykryc i poprawic i nie narazaly pracodawcy na jakies duze

    Intensywnie szukaj nowej pracy, a jako niedoświadczony pracownik w
    nowej pracy pytaj starszych kolegów zamiast popełniać błędy.

    Pozdrawiam i życzę powodzenia w nowej pracy.

    --
    wa

  • 5. Data: 2005-08-14 14:43:38
    Od: Akanid <a...@w...pl.bezspamu>

    wektor napisał(a):
> [...]
    > pracy (to Ci przysługuje), a na pozostały czas do końca wypowiedzenia
    > poproś o udzielenie urlopu bezpłatnego (lub w odwrotnej kolejności).

    dzieki za propozycje. przemysle to. tylko czy pracodawca moze mi odmowic
    urlopu bezplatnego?

    > Pracodawca nie ma obowiązku podawania przyczyny wypowiedzenia przy
    > umowie na czas określony.

    wiem nie mam o to pretensji ale chyba jasne ze chce wiedziec dlaczego.

    > Intensywnie szukaj nowej pracy, a jako niedoświadczony pracownik w
    > nowej pracy pytaj starszych kolegów zamiast popełniać błędy.
    >
    > Pozdrawiam i życzę powodzenia w nowej pracy.

    jesli chodzi o pytanie kolegow... wiesz ze kolega, kolezanka, wredna
    baba jak cie nie polubi jak zapytasz moze celowo wprowadzic w blad jak
    jej akurat pasuje zeby np nie wyrobiona marza przez kierowniczke dzialu
    poszla na mnie nie na nia? moze tak byc i ja taki problem mialem. ani ja
    jej winy nie udowodnie ani ona mi a ze jest tam juz prawie 5 lat i
    dobrze z prezesem trzyma to prezes bral jej strone a nie moja.

    a teraz dalej. czy to prawda ze prezes musial doreczyc mi pismo
    osobiscvie a nie przez kadrowa? czy moze doreczyc mi takie pismo w
    sobote ktora dla mnie jest dniem pracujacym a dla reszty biura wolnym?
    bo slyszalem cos ze takie pisma moga byc doreczane tylko od pon do
    piatku. ksiegowa przyszla do pracy specjalnie po to zeby wreczyc mi to
    pismo. otrzymalem je 13nastego ale data wystawienia pisma to 11. Czy to
    zgodne z prawem? i wreszcie jakie konsekwencje moze wyciagnac w stosunku
    do mnie prezes gdybym go olal i przez okres wypowiedzenia nie bede juz
    przychodzil do pracy?

    umowa byla na czas okreslony do konca 2010r. byla wzmianka o 2 tyg
    wypowiedzeniu oraz podpisana umowa o odpowiedzialnosci za sprzet
    komputerowy na ktorym pracowalem.

    akanid

  • 6. Data: 2005-08-14 21:26:06
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    > dzieki za propozycje. przemysle to. tylko czy pracodawca moze mi
    odmowic
    > urlopu bezplatnego?

    Pracodawca może (zgodnie z prawem) nie wyrazić zgody na urlop
    bezpłatny.

    > wiem nie mam o to pretensji ale chyba jasne ze chce wiedziec
    dlaczego.

    Ty możesz chcieć, ale pracodawca nie musi uzasadniać wypowiedzenia
    umowy o pracę na czas określony.

    (...)
    > a teraz dalej. czy to prawda ze prezes musial doreczyc mi pismo
    > osobiscvie a nie przez kadrowa?

    Każde pismo, również wypowiedzenie może być doręczone przez osobę
    upoważnioną (lub np. przez pocztę), co więcej: nawet nie musi być
    podpisane przez prezesa, wystarczy, że będzie podpisane przez osobę
    upoważnioną do takich czynności (pojedynczych lub na stałe).
    Zastanów się trochę i wyobraź sobie firmę zatrudniającą kilka tysięcy
    pracowników. Większość pracowników nigdy nie będzie nawet widziała
    szefa.

> [...]
    wolnym?
    > bo slyszalem cos ze takie pisma moga byc doreczane tylko od pon do

    Skoro sobota była dla Ciebie dniem pracy, to wypowiedzenie mogło być
    doręczone w sobotę. Twoje wypowiedzenie musi kończyć się w sobotę i do
    27.08 akurat jest 2 tygodnie.

    > ksiegowa przyszla do pracy specjalnie po to zeby wreczyc mi to
    > pismo.

    Być może w piątek pismo nie było jeszcze gotowe (np. mogło być jeszcze
    bez podpisu), a może chciano zaoszczędzić Ci jednego dnia stresu i
    dlatego kadrowa miała zepsuty weekend.

    > otrzymalem je 13nastego ale data wystawienia pisma to 11. Czy to
    > zgodne z prawem?

    Jak najbardziej zgodne z prawem. Wypowiedzenie zostalo napisane 11.08
    i mogło być doręczone 13.08, aby rozwiązanie umowy o pracę nastąpiło z
    dniem 27.08.2005.

    > i wreszcie jakie konsekwencje moze wyciagnac w stosunku
    > do mnie prezes gdybym go olal i przez okres wypowiedzenia nie bede
    juz
    > przychodzil do pracy?

    Zamiast zwolnienia za wypowiedzeniem przez pracodawcę, po 2 dniach
    nieobecności nieusprawiedliwionej możesz zostać zwolniony bez
    wypowiedzenia z winy pracownika, na podstawie art. 52 Kodeksu pracy.
    Będzie o tym wpis w świadectwie pracy i będzie bardzo negatywnie
    świadczył o Tobie jako pracowniku. Zdecydowanie odradzam.

    > umowa byla na czas okreslony do konca 2010r. byla wzmianka o 2 tyg
    > wypowiedzeniu oraz podpisana umowa o odpowiedzialnosci za sprzet
    > komputerowy na ktorym pracowalem.

    Pracodawca ma prawo do rozwiązania takiej umowy o pracę za
    dwutygodniowym wypowiedzeniem, nie podając przyczyny wypowiedzenia.
    Wypowiedzenie musi kończyć się w sobotę i takie otrzymałeś. Jeżeli w
    wypowiedzeniu znalazło się pouczenie o prawie do odwołania do sądu
    pracy w terminie 7 dni od doręczenia, to nie masz żadnych podstaw do
    odwoływania się od takiego wypowiedzenia.
    Trzeba pogodzić się z porażką, szukać nowej pracy i wykonywać pracę
    starannie i dokładnie.

    wa