  • 1. Data: 2013-01-23 17:45:44
    Temat: Sąd wymaga poświadczenia podpisów
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Zakładam księgę wieczystą. Sprawa prosta. Mam umowę zakupu mieszkania ze
    spółdzielnią. Niestety sąd zakwestionowal na niej *podpisy* informując
    mnie że mam dostarczyć wniosek "z podpisami notarialnie poświadczonymi".
    WTF? Przede wszystkim:

    a) sąd nie okreslił *ktore* podpisy mam poświadczyć. Na umowie widnieją
    4 podpisy osób ze spółdzielni, przy czym nie wiem czy od 2006 roku kiedy
    je składali ktoś nie umarł ... Widnieją też 2 nasze, ale prześlicznie
    wyglądają, cieżko się przyczepić. Że nie wspomnę ze po 6 latach podpis
    zmienia się.

    b) sąd nie oddał mi umowy ... ale muszę ją dostarczyć ...

    c) czy pieczątka i podpis w oryginale nie mają mocy prawnej? To po co te
    szopki z pieczatkami?

    Miał ktoś takie problemy i może zgadnąć o co chodzi z tymi podpisami?

  • 2. Data: 2013-01-23 18:04:08
    Temat: Re: Sąd wymaga poświadczenia podpisów
    Od: spp <s...@g...pl>

> [...]
    > szopki z pieczatkami?
    >
    > Miał ktoś takie problemy i może zgadnąć o co chodzi z tymi podpisami?

    Hmm, a to nie jest notarialna umowa?

    --
    spp

  • 3. Data: 2013-01-23 18:42:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-01-23 18:04, spp wrote:
    > Hmm, a to nie jest notarialna umowa?

    Nie, ponieważ własnośc nie jest odrębna.

  • 4. Data: 2013-01-23 19:40:26
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał
> [...]
    > mieszkania ze spółdzielnią. Niestety sąd zakwestionowal na niej
    > *podpisy* informując mnie że mam dostarczyć wniosek "z podpisami
    ^^^^^^^
    > WTF? Przede wszystkim:
    >
    > a) sąd nie okreslił *ktore* podpisy mam poświadczyć. Na umowie
    > widnieją
    ^^^^^^^^^
> [...]
    > co te szopki z pieczatkami?
    >
    > Miał ktoś takie problemy i może zgadnąć o co chodzi z tymi

    Najpierw zdecyduj się czego sąd zażądał (patrz podkreślenia).

  • 5. Data: 2013-01-23 19:44:00
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    wiadomości news:51002eac$0$1302$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał
    > ^^^^^^^

    > ^^^^^^^^^

    > Najpierw zdecyduj się czego sąd zażądał (patrz podkreślenia).

    Tekst się rozjechał z podkreśleniami, więc precyzuję: masz dostarczyć
    wniosek czy umowę z podpisami poświadczonymi?

  • 6. Data: 2013-01-23 20:45:11
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-01-23 19:44, Alek wrote:
    > Tekst się rozjechał z podkreśleniami, więc precyzuję: masz dostarczyć
    > wniosek czy umowę z podpisami poświadczonymi?

    Umowę. Umowę tą aktualnie posiada sąd...

    Ewentualnie chodzi mu o jakąs inną wersję z takimi podpisami, ale ona
    nie istnieje, bo notariusz nie uczestniczył w podpisaniu.

  • 7. Data: 2013-01-23 20:52:50
    Od: spp <s...@g...pl>

    > Nie, ponieważ własnośc nie jest odrębna.

    Nie za bardzo rozumiem?

    --
    spp

  • 8. Data: 2013-01-23 21:28:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > szopki z pieczatkami?
    >
    > Miał ktoś takie problemy i może zgadnąć o co chodzi z tymi podpisami?

    Jedynie sąd może komentować swoje żądania. Napisz o swoich wątpliwościach.
    Bo na pierwszy rzut oka faktycznie wydaje się to bez sensu. Te podpisy już
    złożono kilka lat temu i nie było - jak rozumiem - przy tym notariusza. No
    to jak on ma potwierdzić je?

  • 9. Data: 2013-01-23 22:02:33
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-01-23 20:52, spp wrote:
    > Nie za bardzo rozumiem?

    Wlasnośc spółdzielcza. Do roku 2007 spisywało się ją w formie pisemnej
    (bez notariusza). Ja mam wlasnie taki przypadek.

    Nie wiem jak własnośc odrębna, ale tam może być inaczej.

  • 10. Data: 2013-01-24 06:17:27
    Od: spp <s...@g...pl>

    > Wlasnośc spółdzielcza. Do roku 2007 spisywało się ją w formie pisemnej
    > (bez notariusza). Ja mam wlasnie taki przypadek.

    Też nie do końca zrozumiałe. Jeżeli to jest tzw. lokatorskie prawo do
    lokalu mieszkalnego to nie można do niego założyć księgi, jeżeli
    własnościowe i odrębna własność - tak, ale wtedy zawsze była wymagana
    obecność notariusza.

    --
    spp