  • 11. Data: 2013-01-24 13:24:16
    Temat: Re: Sąd wymaga poświadczenia podpisów
    Od: Olgierd <o...@g...com>

    W dniu środa, 23 stycznia 2013 22:02:33 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Wlasnośc spółdzielcza. Do roku 2007 spisywało się ją w formie pisemnej
    > (bez notariusza). Ja mam wlasnie taki przypadek.

    Jeśli jesteś tego pewien, nie zostaje Ci nic innego, jak przekonać do tego sąd.
    Wystarcza, że jest młodszy referendarz, który nie wie, że "kiedyś było inaczej" i
    żąda dokumentów "tak jak dziś".

    A żeby nie było ryzyka: najsamprzód przedzwoń do sądu albo się przejdź (jeśli nie
    masz za daleko), dopiero później ładuj na ten temat pismo.

    --
    Olgierd
    wirtualna firma prawnicza http://LegeArtis.org.pl [reklama]

  • 12. Data: 2013-01-25 19:26:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-01-23 17:45, Sebastian Biały wrote:
    > "z podpisami notarialnie poświadczonymi".
    > WTF?

    Wyjasniło się. Od 2003 roku podpisy dwóch członków zarzadu, kilka
    pieczątek, podpis radcy prawnego itp. rzeczy są niewystarczające bez
    parafowania przez notariusza.

    Mineło jakieś kilka tysięcy lat "rozwoju" prawa i techniki i dalej nie
    potrafimy skutecznie zweryfikować czy Xiński podpisał? Żenada.

  • 13. Data: 2013-01-25 19:44:05
    Od: spp <s...@g...pl>

> [...]
    >
    > Mineło jakieś kilka tysięcy lat "rozwoju" prawa i techniki i dalej nie
    > potrafimy skutecznie zweryfikować czy Xiński podpisał? Żenada.

    Tyle, że jedno z drugim nie ma nic wspólnego - przecież nie chodzi o
    weryfikację podpisu ale o sporządzenie dokumentu niezgodnego z wymaganiami.

    --
    spp

  • 14. Data: 2013-01-25 19:46:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-01-25 19:44, spp wrote:

    > Tyle, że jedno z drugim nie ma nic wspólnego - przecież nie chodzi o
    > weryfikację podpisu ale o sporządzenie dokumentu niezgodnego z wymaganiami.

    A wymagania zostały zmienione albowiem ?

  • 15. Data: 2013-01-25 19:55:15
    Od: spp <s...@g...pl>

    > A wymagania zostały zmienione albowiem ?

    Wymagania zostały zmienione w 2003 r., dokument sporządzono w 2006 r.

    BTW
    Co to za mityczna 'nieodrębna własność spółdzielcza'?

    --
    spp

  • 16. Data: 2013-01-25 20:03:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-01-25 19:55, spp wrote:

    > Wymagania zostały zmienione w 2003 r.

    Wcześniej było potrzebne mniej pieczątek.

    >, dokument sporządzono w 2006 r.

    Wymagania zostały zmienione bo kilka pieczatek i podpisów okazało się
    nieskuteczne. Trzeba jeszcze *więcej* pieczątek i podpisów żeby wreszcie
    było ważne. Chyba że przeoczyłem po co w 2003 był potrzebny notariusz
    skoro w 2002 nie był.

    > Co to za mityczna 'nieodrębna własność spółdzielcza'?

    Spółdzielcza własnośc to nie to samo co odrębna własność.

  • 17. Data: 2013-01-25 20:14:17
    Od: spp <s...@g...pl>

    > Spółdzielcza własnośc to nie to samo co odrębna własność.

    Doskonale sobie z tego zdaję sprawę.

    A może jednak nie wymyślono notariusza tylko pozbawiono spółdzielnie
    przywilejów (do pewnego momentu wystarczała rzeczywiście zwykła umowa do
    przekształcenia z lokatorskiego prawa na własnościowe a po zabraniu
    spółdzielniom tego uprawnienia trzeba stosować się do przepisów Kodeksu
    Cywilnego)? To chyba było jednak później niż 2006 r.

    --
    spp

  • 18. Data: 2013-01-25 20:19:05
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-01-25 20:14, spp wrote:
> [...]
    > spółdzielniom tego uprawnienia trzeba stosować się do przepisów Kodeksu
    > Cywilnego)? To chyba było jednak później niż 2006 r.

    W 2007 skreslono kilka przepisów z ustawy spółdzielczej i wtedy trzeba
    zawierać *akt* notarialny. Ale w opini sądu (przepisów nie szukałem) w
    2003 tez była zmiana, że trzeba więcej pieczatek. O ile z 2007 rozumiem,
    to ta z 2003 roku jest głupawą biurokratyzają w dodaku pokazującą wyrwę
    w całej tej szopce.

  • 19. Data: 2013-01-25 20:28:15
    Od: Olgierd <o...@g...com>

    W dniu piątek, 25 stycznia 2013 20:19:05 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

> [...]
    > 2003 tez była zmiana, że trzeba więcej pieczatek. O ile z 2007 rozumiem,
    > to ta z 2003 roku jest głupawą biurokratyzają w dodaku pokazującą wyrwę

    Jak rozumiem masz na myśli notarialne poświadczenie podpisu. Owszem, akt notarialny
    jest lepszy, ale owa "parafa" i tak jest lepsza, niż kartka papieru i maz
    długopisami. Pamiętaj jednak, że mówimy o obrocie mieszkaniem (brzmi lepiej niż
    "nieruchomość"), a więc o czymś, co większości ludzi wydaje się na tyle istotne, że
    lepiej nie obudzić się w sytuacji "skąd ten mój podpis pod tym oświadczeniem?"

    --
    Olgierd
    [reklama] internetowe doradztwo prawnicze http://LegeArtis.org.pl [/reklama]

  • 20. Data: 2013-01-25 20:39:19
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2013-01-25 20:28, Olgierd pisze:

> [...]
    lepiej nie obudzić się w sytuacji "skąd ten mój podpis pod tym oświadczeniem?"

    Żeby było ciekawiej - wygląda na to że przywrócono możliwość
    nienotarialnego sporządzenia takiej umowy (oczywiście dotyczy to
    wyłącznie przekształcenia z lokatorskiego na własnościowe prawo) i
    wszystkie umowy zawarte w ten sposób po 2007 r. zachowują ważność.

    Rzeczywiście nie wiem jakie to zmiany zaszły w 2003 r. że podpisy
    musiały być poświadczone. :(
    --
    spp