  • 1. Data: 2013-01-22 00:16:18
    Temat: Filmowanie policjanta -> Zarejestrowany przypadek korupcji
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Witam.

    Zainspirowany sąsiednim wątkiem mam pewne pytanie.

    Załóżmy hipotetyczną sytuację:
    Kierowca został zatrzymany przez drogówkę za wykroczenie drogowe.
    Włączył dyktafon/kamerę przed rozmową z policjantem.

    Teraz:

    Wariant A:
    Policjant zaproponował przyjęcie łapówki w zamian za odstąpienie od
    mandatu, a kierowca wręczył policjantowi pieniądze.

    Wariant B:
    Policjant zaproponował przyjęcie łapówki w zamian za odstąpienie od
    mandatu, a kierowca odmówił wręczenia pieniedzy.

    Wariant C:
    Kierowca zaproponował łapówkę w zamian za odstąpienie od mandatu, a
    policjant ją przyjął.

    W poszczególnych przypadkach - co może zrobić z nagraniem jego
    właściciel? Do czego mogłoby mu się ono przydać? Jakie będą
    konsekwencje prawne dla kierowcy i dla policjanta, jeżeli zostanie ono
    zgłoszone?

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 2. Data: 2013-01-22 09:32:26
    Od: K <...@...c>

    W dniu 22.01.2013 00:16, Yakhub pisze:
> [...]
    > właściciel? Do czego mogłoby mu się ono przydać? Jakie będą
    > konsekwencje prawne dla kierowcy i dla policjanta, jeżeli zostanie ono

    jeszcze:

    Wariant D:
    Kierowca zaproponował łapówkę w zamian za odstąpienie od mandatu, a
    policjant jej nie przyjął.

  • 3. Data: 2013-01-22 10:14:29
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-01-22 09:32, K pisze:
    > jeszcze:
    > Wariant D:
    > Kierowca zaproponował łapówkę w zamian za odstąpienie od mandatu, a
    > policjant jej nie przyjął.
    Rozmawiajmy o wariantach realnych ;-)

    Maciek

  • 4. Data: 2013-01-22 10:51:44
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-22 10:14, Użytkownik Maciek napisał:

    > Rozmawiajmy o wariantach realnych ;-)

    Propozycja tego typu wychodząca z ust policjanta nie jest
    dla mnie wariantem realnym. Propozycja za strony zatrzymanego
    kierowcy jest. Nie jestem ani nigdy nie byłem policjantem.

    Jeśli faktycznie policjanci narzucają ci się z takimi propozycjami
    to tylko dyktafon, jak wyjmiesz kamerę to dostaniesz od razu
    najwyższy możliwy mandat za sumę zaobserwowanych wykroczeń.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2013-01-22 10:58:28
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-01-22 10:51, RadoslawF pisze:
> [...]
    > to tylko dyktafon, jak wyjmiesz kamerę to dostaniesz od razu
    > najwyższy możliwy mandat za sumę zaobserwowanych wykroczeń.
    Wiesz, wyprowadzenie gdzieś za radiowóz i pytanie "no i co tu z panem
    zrobić, panie Maćku?" jak powinienem traktować? Zastrzegam, że nigdy
    łapówki nie dałem, bo ja wolno myślę i dopiero po czasie dociera do mnie
    o co chodziło, a że jestem zatrzymywany przez policję średnio raz na 3
    lata, to niestety daję się zaskoczyć :-)

    Maciek

  • 6. Data: 2013-01-22 11:11:29
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 22.01.2013 10:58, Maciek pisze:
    > Wiesz, wyprowadzenie gdzieś za radiowóz i pytanie "no i co tu z panem
    > zrobić, panie Maćku?" jak powinienem traktować?

    Zapytać się "jakie mamy opcje" i dopiero wtedy można coś o tym sądzić.

    p. m.

  • 7. Data: 2013-01-22 11:29:19
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-01-22 11:11, m pisze:
    > Zapytać się "jakie mamy opcje" i dopiero wtedy można coś o tym sądzić.
    Wybrałem wersję "pouczyć i puścić", ale jakoś nie przeszło, więc
    wróciliśmy do radiowozu na kredytowy :-)

    Maciek

  • 8. Data: 2013-01-22 11:34:32
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-01-22 11:29, Maciek pisze:
    > Wybrałem wersję "pouczyć i puścić", ale jakoś nie przeszło, więc
    > wróciliśmy do radiowozu na kredytowy :-)

    Ja tam zawsze sugeruję "przecież może pan poprzestać na pouczeniu"
    trzymając mimochodem w dwóch palcach 50zł.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda

  • 9. Data: 2013-01-22 11:44:34
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-01-22 11:34, Maruda pisze:
    > Ja tam zawsze sugeruję "przecież może pan poprzestać na pouczeniu"
    > trzymając mimochodem w dwóch palcach 50zł.
    Ja tam nie mam takiej śmiałości :-)

    Maciek

  • 10. Data: 2013-01-22 11:57:16
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 22.01.2013 11:34, Maruda pisze:

    > Ja tam zawsze sugeruję "przecież może pan poprzestać na pouczeniu"
    > trzymając mimochodem w dwóch palcach 50zł.

    Ja tam dostaję (może zbyt duże słowo, bo mam tą przyjemność raz na kilka
    lat) mandat tej wysokości bez trzymania mimochodem i tak dalej ...

    Może to kwestia tego że jak ktoś się korupcji spodziewa to sam tworzy
    sytuację korupcyjną?

    p. m.