  • 1. Data: 2013-01-22 08:34:13
    Temat: Pracodawca obraża pracownika
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Wiem, że to bardzo "śliski" temat - ale tak mnie
    zastanawia w jakim przypadku słowa pracodawcy skierowane
    do pracownika (lub za jego plecami) można uznać za obraźliwe ?

    Rozumiem, że określenie pracownika "leniem" można puścić
    płazem - szczególnie gdy jest to wypowiedziane z w wesołym tonie.
    Ale gdy jest to notorycznie nadużywane w stosunku do pracownika, który
    planowo realizuje wszelkie zadania, a określenie używane
    jest w celu dyskredytacji pracownika w oczach współpracowników lub
    klientów - to co z tym dalej ?

    A co z używaniem określeń "złodziej", "oszust" czy "kurwa" ?
    Bez wyroku sądowego to tych pierwszych dwóch użyć chyba nie można.
    Czy kodeks pracy jakoś to reguluje (mobbing ?) czy pozostaje tylko pozew
    w sądzie cywilnym (pierwsze dwa to oszczerstwo), a "kurwa" ?

  • 2. Data: 2013-01-22 21:44:39
    Temat: Re: Pracodawca obraża pracownika
    Od: "Piotr" <a...@p...tp.pl>

    Użytkownik "Radek D" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy kodeks pracy jakoś to reguluje (mobbing ?) czy pozostaje tylko pozew w
    > sądzie cywilnym (pierwsze dwa to oszczerstwo), a "kurwa" ?

    1. Pracodawcę obowiązują te same reguły co innych obywateli. Używanie słów
    powszechnie uznawanych za obraźliwe podlega tym samym przepisom co w każdym
    innym przypadku (KW i KK).
    2. Pracodawcę obowiązują ponadto przepisy kodeksu pracy (KP), wobec tego
    dodakowo wchodzą w grę kwestie molestowania, mobbingu, nierównego
    traktowania, które są zdefiniowane w KP.
    3. Oczywiście pracownik jest najczęściej słabszą stroną w sporze z
    pracodawcą, dlatego dobrze jest zbierać dowody np. nagrywać ( w tej chwili
    to nie problem) , zadbać świadków. Warto też mieć alternatywę innej pracy
    znim zaczniemy spór, chyba, że pracujemy w firmie o bardzo wysokiej kulturze
    organizacyjnej.
    Pozdrawiam,