  • 1. Data: 2003-08-19 15:55:34
    Temat: SPADEK
    Od: "MATRIX" <m...@w...pl>

    Witam

    Mam pytanie:

    Jestem upowazniony w banku PEKAO SA do pieniedzy ojca - upowaznienie mam
    tylkotylko ja (mam trojke rodzenstwa) tatus zmarl czy moge wyplacic
    pieniadze z banku czy podlega to podzialowi na drodze postepowania sadowego
    ??

    pozdarawiam i czekam na odpowiedz

  • 2. Data: 2003-08-19 17:57:23
    Temat: Re: SPADEK
    Od: "burenezo" <b...@p...onet.pl>

    "MATRIX" <m...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > tylkotylko ja (mam trojke rodzenstwa) tatus zmarl czy moge wyplacic
    > pieniadze z banku czy podlega to podzialowi na drodze postepowania
    rozumiem, że jesteś pełnomocnikiem do rachunku
    w takim wypadku pieniądze podlegają podziałowi pomiędzy spadkobierców

    ponadto Kodeks Cywilny:

    "§ 2. Umocowanie wygasa ze śmiercią mocodawcy lub pełnomocnika, chyba że w
    pełnomocnictwie inaczej zastrzeżono z przyczyn uzasadnionych treścią
    stosunku prawnego będącego podstawą pełnomocnictwa."

    pełnomocnictwo prawdopodobnie więc wygasło

    burenezo

  • 3. Data: 2003-08-19 18:48:12
    Od: "MATRIX" <m...@w...pl>

    pelnomocnicwo w banku ma klauzule o smierci czyli w razie smierci

    to co w tym przypadku nie jest to powierdzone notarialnie

  • 4. Data: 2003-08-19 20:04:02
    Od: "burenezo" <b...@p...onet.pl>

    > pelnomocnicwo w banku ma klauzule o smierci czyli w razie smierci
    >
    > to co w tym przypadku nie jest to powierdzone notarialnie
    mógłbyś uściślić co miałeś na myśli?

  • 5. Data: 2003-08-20 06:47:13
    Od: "Sasza" <s...@p...onet.pl>

    Bierz szybciorem kase, bo jak zaczniesz zalatwiac formalnosci, to minie
    duuuuuzo czasu. Ale wiesz, ze masz obowiazek podzielic sie tymi pieniedzmi?

    Mialem na mysli tylko wyjecie gotowki, a potem formalnosci zwiazane z
    zamknieciem rachunku, bo niby skad bank ma wiedziec, ze posiadacz juz nie
    jest posrod nas.

    Sasza
    P.S. Moje kondolencje

  • 6. Data: 2003-08-21 15:47:38
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

    MATRIX wrote:

> [...]
    > tylkotylko ja (mam trojke rodzenstwa) tatus zmarl czy moge wyplacic
    > pieniadze z banku czy podlega to podzialowi na drodze postepowania

    Na podstawie przepisów kodeksu cywilnego upoważnienie wygasa z chwilą
    śmierci mocodawcy.
    Ale być może Ty również jesteś wskazany jako osoba upoważniona do wypłaty
    środków z rachunku w razie śmierci posiadacza rachunku (art. 57 prawa
    bankowego)?
    Wówczas bank ma obowiązek wypłacić:
    1) kwotę na koszty pogrzebu
    2) kwotę do dwudziestokrotności miesięcznego wynagrodzenia, nie
    przekraczającą wysokości środków na rachunku. Jest to kwota nie wchodząca
    do masy spadku.

    Pozdrawiam,
    Marysia

  • 7. Data: 2003-08-21 21:45:59
    Od: "Ben" <b...@o...pl>

    Niezależnie od pełnomocnictwa środki na koncie wchodzą w skład masy spadkowej i
    jako takie podlegają podziałowi pomiędzy spadkobierców
    Pozdrawiam
    Ben