    From: Maria Ossowska <m...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: SPADEK
    Date: Thu, 21 Aug 2003 17:47:38 +0200
    Sender: s...@p...onet.pl@qx18.internetdsl.tpnet.pl

    MATRIX wrote:

    > Witam
    >
    > Mam pytanie:
    >
    > Jestem upowazniony w banku PEKAO SA do pieniedzy ojca - upowaznienie mam
    > tylkotylko ja (mam trojke rodzenstwa) tatus zmarl czy moge wyplacic
    > pieniadze z banku czy podlega to podzialowi na drodze postepowania
    > sadowego ??

    Na podstawie przepisów kodeksu cywilnego upoważnienie wygasa z chwilą
    śmierci mocodawcy.
    Ale być może Ty również jesteś wskazany jako osoba upoważniona do wypłaty
    środków z rachunku w razie śmierci posiadacza rachunku (art. 57 prawa
    bankowego)?
    Wówczas bank ma obowiązek wypłacić:
    1) kwotę na koszty pogrzebu
    2) kwotę do dwudziestokrotności miesięcznego wynagrodzenia, nie
    przekraczającą wysokości środków na rachunku. Jest to kwota nie wchodząca
    do masy spadku.

    Pozdrawiam,
    Marysia