  • 1. Data: 2003-08-19 15:04:59
    Temat: poczte polska do sadu?
    Od: "Piotr" <p...@i...pl>

    Sprawa wygladala tak: 04 sierpnia wyslalem listem poleconym priorytetowym
    rezygnacje do banku.
    dzis jest 19 sierpnia "kochana" Poczta polska przyslala mi zwrotny list, z
    adnotacja, ze adresat zmienil siedzibe.

    Moje pytania.
    Poniewaz list byl priorytetowy, czy nie powinien rowniez priorytetem wrocic
    ?
    Czy moge posadzic Poczte, ze przez opieszalosc w dzialaniu stracilem prawie
    2 tygodnie, co w moim przypadku znaczy ok 50 zl odsetek w banku (srednio na
    miesiac mam ponad 120zl odsetek)?

    Z niecierpliwoscia czekam na Panstwa opinie,
    a moze przeczyta to prawnik Poczty polskiej ? ciekaw jestem co by mi odpisal

  • 2. Data: 2003-08-19 15:15:01
    Temat: Re: poczte polska do sadu?
    Od: Dredd<...@...pl>

    Myślę że by odpisał, że odpowiedzialność za prawidłowe
    zaadresowanioe przesyłki ponosi nadawca.
    Choć kwestia żądania odszkodowania za zwłokę w zwrocie jest ciekawa.
    Proponuje najpierw zajrzeć do przepisów regulujących działalność
    poczty (czy ma w ogóle jakiś termin do dokonania zwrotu?)
    Warto też pamiętać że poczta to profesjonalista co winno odbijać się w
    staranności jej działania.

    A tak na marginesie: Bank zmienił adres? To chyba dość żadkie
    wypadki...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2003-08-19 16:32:01
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>

    Użytkownik "Piotr" napisał:

> [...]
    | rezygnacje do banku.
    | dzis jest 19 sierpnia "kochana" Poczta polska przyslala mi zwrotny list, z

    I bardzo dobrze. Poczta Polska miała obowiązek zwrócić Ci ten list jako
    przesyłkę ekonomiczną. Dodatkowo w chwili zwrotu powinna zostać od Ciebie
    pobrana opłata pocztowa ciążąca na tej przesyce, tj. "opłata za zwrot
    priorytetowego listu poleconego do nadawcy po wyczerpaniu możliwości
    doręczenia lub wydania odbiorcy", w wysokości opłaty jak za przewóz i
    doręczenie listu poleconego ekonomicznego.

    | Poniewaz list byl priorytetowy, czy nie powinien rowniez
    | priorytetem wrocic ?

    Nie powinien.

    | Czy moge posadzic Poczte, ze przez opieszalosc w dzialaniu stracilem prawie
    | 2 tygodnie, co w moim przypadku znaczy ok 50 zl odsetek w banku (srednio na
    | miesiac mam ponad 120zl odsetek)?

    Nie możesz, ponieważ nie umówiłeś się z pocztą że ma doręczyć przesyłkę w
    terminie.
    Działalność w dziedzinie poczty reguluje zgodnie z obecnym (wg stanu na dziś)
    stanem prawnym Ustawa z dnia 23 listopada 1990 r. o łączności (t. j.: Dz. U.
    nr 86 z 1990, poz. 504 z późn. zm.) oraz Ustawa z dnia 12 czerwca 2003 r. -
    Prawo pocztowe (Dz. U. nr 130 z 2003 r., poz. 8699).
    Zgodnie z art. 60 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy o łączności, minister właściwy do
    spraw łączności, w drodze rozporządzenia, określa warunki korzystania z usług
    pocztowych o charakterze powszechnym. Minister wykonał to uprawnienie wydając
    Rozporządzenie Ministra Łączności z dnia 15 marca 1996 r. w sprawie warunków
    korzystania z usług pocztowych o charakterze powszechnym (Dz. U. nr 40 z 1996
    r., poz. 173).
    Natomiast szczegółowe zasady wykonywania usług pocztowych o charakterze
    powszechnym określone są w Regulaminie korzystania z usług pocztowych o
    charakterze powszechnym wydanym przez Dyrektora Poczty Polskiej na podstawie
    art. 58 ust. 1 Ustawy z dnia 23 listopada 1990 r. o łączności i podane przez
    ten podmiot do publicznej wiadomości. Również wysokość i formy opłat za
    usługi pocztowe Poczty Polskiej ustala Dyrektor Poczty Polskiej,
    wykonując to zadanie na podstawie art. 43 Ustawy z dnia 23 listopada 1990 r.
    o łączności.

    Poczta nie gwarantuje terminu doręczenia ani przesyłek priorytetowych, ani
    przesyłek ekonomicznych. Wprowadzone są jedynie wewnętrzne standardy
    doręczania przesyłek. Jeśli wysłałbyś list polecony ekspresowy (ekonomiczny
    lub priorytetowy) Poczta gwarantowałaby Ci termin doręczenia przesyłki, a za
    ewentualne opóźnienie przysługiwało by Ci odszkodowanie. Przesyłka nadana
    jako ekspresowa również nie jest zwracana do nadawcy jako ekspresowa.

    | Z niecierpliwoscia czekam na Panstwa opinie,
    | a moze przeczyta to prawnik Poczty polskiej ? ciekaw jestem co by mi odpisal

    Odpisałby to samo co ja ;-)

  • 4. Data: 2003-08-19 20:11:13
    Od: "Piotr" <p...@i...pl>

    Bardzo slicznie dziekuje.