  • 1. Data: 2007-06-28 13:48:04
    Temat: Różnice pomiędzy 278 kk a 291-293 kk.
    Od: Martino <u...@o...pl>

    Czy mogę prosić o wymienienie różnic pomiędzy art. 278 kk a 293 w zw. z
    291 kk?

    Jestem oskarżony (291-293kk), a byłem byłej jednym z użytkowników
    komputera. Nawet nie właścicielem. Oskarżono mnie. Sąd zasygnalizował
    możliwość zmiany kwalifikacji (na 278 kk). Jak to może wpłynąć na wyrok
    i kwestie dowodowe?

    Szukałem ale niestety nie znalazłem w sieci jakiegoś szerszego
    omówienia. Jeśli jakieś są to będę wdzięczny za linka.

    Dzięki
    --
    pzdr serdecznie

  • 2. Data: 2007-06-28 14:56:18
    Temat: Re: Różnice pomiędzy 278 kk a 291-293 kk.
    Od: Martino <u...@o...pl>

    Martino napisał(a):
    > Szukałem ale niestety nie znalazłem w sieci jakiegoś szerszego
    > omówienia. Jeśli jakieś są to będę wdzięczny za linka.

    Znalazłem coś takiego:
    http://www.ifp.pl/index.php?name=PNphpBB2&file=viewt
    opic&t=21223&start=60#364480

    Czy ktoś byłby na tyle uczynny i dopisał na ile mam się obawiać zmiany
    kwalifikacji?

    Czy zmiana kwalifikacji oznacza, że sąd chce mnie skazać z owego nowego
    artykułu? Bo chyba nie ma za bardzo sensu zmiana artykułu, żeby od niego
    potem uniewinnić.

    A może w ten sposób sąd chce zasygnalizować, że w obronie także te
    sprawy (art. 278 kk) należy poruszyć, podważyć oskarżenie, bo inaczej
    będzie zmiana i skazanie?

    dzieki z góry
    --
    pzdr

  • 3. Data: 2007-06-28 16:10:55
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "Martino" <u...@o...pl> napisał
    > Jestem oskarżony (291-293kk), a byłem byłej jednym z użytkowników
    > komputera. Nawet nie właścicielem. Oskarżono mnie.

    Tylko Ciebie? Na czym miał polegać zarzucany czyn, Twoje przestępcze
    zachowanie dokładnie?

  • 4. Data: 2007-06-28 16:37:51
    Od: Martino <u...@o...pl>

    Piotr [trzykoty] napisał(a):
    > Tylko Ciebie?

    1. Tak. Oskarżony jestem tylko ja.
    2. Właścicielem jest inna osoba. Prokuratura o tym wiedziała, lecz
    zignorowała. Właściciel potwierdził własność, lecz wyparł się
    zainstalowania programów.
    3. Miałem i wciąż mam własny komputer, który nie został zatrzymany ani
    nie ma żadnych oskarżeń w związku z tą okolicznością.

    > Na czym miał polegać zarzucany czyn, Twoje przestępcze
    > zachowanie dokładnie?

    A skąd ja mogę wiedzieć? :))

    Oskarzenie to 293kk w zw. z 291kk. W oskarżeniu nie ma żadnych dowodów,
    że to zrobiłem ja. Cała sprawa to jakieś chore udowadnianie niewinności,
    bo oskarżyciel nie wykazuje żadnej aktywności. Przyznaję, że byłem
    jednym z wielu użytkowników, ale to wszystko.

    --
    pzdr

  • 5. Data: 2007-06-28 19:15:55
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Martino <u...@o...pl> writes:

    [...]

    > A skąd ja mogę wiedzieć? :))
    >
    > Oskarzenie to 293kk w zw. z 291kk.

    To jest o kradzież programu komputerowego? Moim zdaniem kradzieżą
    programu komputerowego nie jest jego zwielokrotnienie i używanie na
    komputerze, tylko po prostu przywłaszczenie go sobie, podobnie jak
    każdego innego utworu. Ale oczywiście nie jestem prawnikiem, więc
    moja interpretacja pewnie nie uwzględnia wielu uwarunkowań
    historyczno-polityczno-gospodarczo-prawnych oczywistych dla
    pracujących w naszym systemie sądowniczym osób.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 6. Data: 2007-06-28 20:41:21
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > programu komputerowego nie jest jego zwielokrotnienie i używanie na
    > komputerze, tylko po prostu przywłaszczenie go sobie, podobnie jak

    Zwielokrotnianie nie. Wystarczy ze sam sobie skopiujesz bez pozwolenia osoby
    uprawnionej a oryginal (dotychczasowy nosnik) pozostanie nietkniety. To jest
    wlasnie kradziez programu komputerowego (278 par2)

    Bez sarkazmu prosze.

  • 7. Data: 2007-06-28 21:19:45
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl> writes:

> [...]
    > pozwolenia osoby uprawnionej a oryginal (dotychczasowy nosnik)
    > pozostanie nietkniety. To jest wlasnie kradziez programu

    Sam fakt skopiowania programu komputerowego bez zezwolenia właściciela
    jego kopii w sytuacji, w której masz nawiązaną umowę licencyjną na
    użytkowanie określonego programu nie jest IMO kradzieżą.

    > Bez sarkazmu prosze.

    To nie był sarkazm. Zapomniałem o dodaniu uwarunkowań społecznych.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 8. Data: 2007-06-29 07:28:14
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

> [...]

    > jego kopii w sytuacji, w której masz nawiązaną umowę licencyjną na
    > użytkowanie określonego programu nie jest IMO kradzieżą.

    Nie wiem czy rozumiemy sie dobrze.

    Potoczna "kradzież" programu komputerowego moze nastapic na 2 sposoby:

    I. 278 par 2 k.k. - uzyskujesz program bez zgody osoby uprawnionej
    (pierwotna jego wersja pozostaje u tej osoby) - np. skopiowanie; tu musisz
    dzialac w celu osiągniecia korzysci majątkowej (czyli np. unikasz wydatków
    które musiałbyś ponieść żeby ten program kupić)

    albo

    II. 278 par 1 k.k. - zabierasz w celu przywlaszczenia nosnik na ktorym jest
    ów program (osoba od której zabierasz traci go) - np. "kradniesz" cudzy CD z
    programem.

  • 9. Data: 2007-06-29 09:04:13
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl> writes:

> [...]
    >
    > I. 278 par 2 k.k. - uzyskujesz program bez zgody osoby uprawnionej
    > (pierwotna jego wersja pozostaje u tej osoby) - np. skopiowanie;

    Pozostaje tylko problem tego, czy kopia binarnej, wykonywalnej postaci
    programu to to samo, co program komputerowy oraz problem tego, jakie
    uprawnienia do programu komputerowego ma osoba posiadająca jego kopię.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 10. Data: 2007-06-29 10:00:51
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    > Pozostaje tylko problem tego, czy kopia binarnej, wykonywalnej postaci
    > programu to to samo, co program komputerowy

    mozez rozwinac?

    >oraz problem tego, jakie
    > uprawnienia do programu komputerowego ma osoba posiadająca jego kopię.

    jelei ma uprawnienia to nie jest spelniony warunek "bez zzdgoy
    uprawnionej" wowczas nie ma przestepstwa jest to dosyc logiczne.

    P.

    --
    darmowe 'porady prawne' wolontariuszy w zakresie rozliczeń pracowników i
    pracodawców, prowadzenia księgi oraz ewidencji, rozliczeń z fiskusem
    oraz ZUSem.