  • 1. Data: 2007-06-28 16:09:34
    Temat: Oswiadczenie o nie wnoszeniu roszczeń.
    Od: Edgarus <edgarus@_interia.pl>

    Witam
    Kupilem samochod w komisie, ale okazalo sie, ze niestety bedzie potrzebna wymiana
    uszczelki pod glowica silnika. Udalem sie do komisu, a oni w ramach ugody
    zaoferowali mi pokrycie polowy kosztow (200 PLN), oraz wreczyli oswiadczenie o nast.
    tresci:
    ".. Kupujacy potwierdza, ze w trakcie zakupu zostal poinformowany przez
    sprzedajacego o wadach samochodu, bedac rowniez na stacji diagnostycznej w ######.
    Cena sprzedazy w komisie byla ustalona na @@@@@@, natomiast po ogledzinach samochodu
    klient wynegocjowal ostateczna cene %%%%%%%. W dniu dzisiejszym klient zglosil
    znaczny ubytek plynu chlodniczego twierdzac ze naprawa moze byc kosztowna.
    Sprzedajacy sprawdzal pojazd przed sprzedaza i nie stwierdzil ani nie wykryl wady,
    mogla ona powstac po zakupie. W drodze ugody, sprzedajacy zgodzil sie na udzial w
    kosztach naprawy zwracajac sprzedajacemu kwote 200, zl. W drodze ugody Kupujacy
    oswiadcza ze nie bedzie wnosil dalszych roszczen".

    Oczywiscie sprzedajacy nie przyjmowal do wiadomosci, iz odpowiada z tytulu rekojmi.

    Pytanie:
    Czy ostanie cytowane zdanie jest zgodne z prawem, kiedys gdzies mignal mi zapis, ze
    za pomoca oswiadczenia nie mozna wyzbyc sie prawa do roszczen wynikajacych z
    przepisow prawa.

    Przemek

  • 2. Data: 2007-06-28 22:06:38
    Temat: Re: Oswiadczenie o nie wnoszeniu roszczeń.
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:Xns995DB8373862edgarusinteriapl@193.110.122.97 Edgarus
    <edgarus@_interia.pl> pisze:

> [...]
    > mi zapis, ze za pomoca oswiadczenia nie mozna wyzbyc sie prawa do
    > roszczen wynikajacych z przepisow prawa.
    A kto cię może zmusić do składania oświadczenia woli, którego złożyć nie
    chcesz?

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-06-29 15:55:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Jun 2007, Edgarus wrote:

    > Witam
    > Kupilem samochod w komisie,
    [...]
    > Oczywiscie sprzedajacy nie przyjmowal do wiadomosci, iz odpowiada z tytulu rekojmi.

    W kwestii formalnej, tak dla ciekawości: kupiłeś w komisie czy
    w sklepie z używanymi samochodami? Z postu wynika, że idzie
    o sprzedaż (a nie komis).

    pzdr, Gotfryd