  • 1. Data: 2007-06-28 10:31:43
    Temat: świadczenia po urodzeniu dziecka a umowa-zlecenie
    Od: "Darek" <d...@N...gazeta.pl>

    Witam i pytam

    Czy kobiecie zatrudnionej na umowę-zlecenie przysługują jakieś świadczenia po
    urodzeniu dziecka?
    Chodzi mi np. o jakis zasiłek macierzyński itp.
    a jesli nie to czy przysługuje może takiej osobie zasiłek dla bezrobotnych?
    Dodam, ze umowa-zlecenie trwała około roku, a składki dobrowolne tzw.
    chorobowe nie były opłacane.

    Z góry dzięki za odpowiedź.

  • 2. Data: 2007-06-28 11:05:16
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 28 Cze, 12:31, "Darek" <d...@N...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > a jesli nie to czy przysługuje może takiej osobie zasiłek dla bezrobotnych?
    > Dodam, ze umowa-zlecenie trwała około roku, a składki dobrowolne tzw.

    Zasiłek macierzyński przysługuje pracownicy, która urodziła dziecko w
    OKRESIE UBEZPIECZENIA CHOROBOWEGO.
    Z tego, co napisałeś wynika, że niestety składki na dobrowolne
    ub.chor. opłacane nie były, nie ma więc prawa do zasiłku
    macierzyńskiego.

    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 3. Data: 2007-06-28 11:17:17
    Od: Ania_i_Grzes <b...@m...pl>

    W dniu 2007-06-28 13:05, Jagna pisze:

> [...]
    > Z tego, co napisałeś wynika, że niestety składki na dobrowolne
    > ub.chor. opłacane nie były, nie ma więc prawa do zasiłku

    A mówią, że ciąża to nie choroba ;)

    --
    Pozdrawiamy, Ania, Grzes i synek Kamilek (08.05.2005)
    5515

  • 4. Data: 2007-06-28 14:45:40
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1183028716.716470.6060@n60g2000hse.googlegroups
    .com
    Jagna <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Zasiłek macierzyński przysługuje pracownicy
    Osoba zatrudniona na umowę-zlecenie nie nie jest pracownikiem.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2007-06-28 15:29:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Darek wrote:

    > Czy kobiecie zatrudnionej na umowę-zlecenie przysługują jakieś świadczenia po
    > urodzeniu dziecka?

    To nie jest zatrudnienie tylko wykonywanie zleceń.

    > Chodzi mi np. o jakis zasiłek macierzyński itp.

    A były odprowadzane jakieś składki na "chorobowe"?

    > a jesli nie to czy przysługuje może takiej osobie zasiłek dla bezrobotnych?

    A były odprowadzane jakieś składki na fundusz pracy?

    > Dodam, ze umowa-zlecenie trwała około roku, a składki dobrowolne tzw.
    > chorobowe nie były opłacane.

    Ano właśnie...

    Tylko becikowe i ewentualnie jakaś inna pomoc społeczna.

  • 6. Data: 2007-06-28 16:31:12
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 28 Cze, 16:45, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
    > W wiadomościnews:1183028716.716470.6060@n60g2000hse.go
    oglegroups.com

    Błędne przekonanie :)
    nie znajduje odzwierciedlenia w przepisach, bo zasiłek przysługuje
    wtedy, kiedy jest odprowadzana składka na ubezpieczenie chorobowe,
    przecież osoba prowadząca DG też ma prawo do tego zasiłku, jeśli tylko
    nie "wypadła" z ubezp. chorobowego. I nie ma tu znaczenie umowa o
    pracę.

    Być może mylisz macierzyński z wychowawczym. Bo w tym przypadku,
    faktycznie prawo do wychowawczego przysługuje tylko osobom
    zatrudnionym na podstawie umowy o pracę.

    Co ciekawe, w niektórych przypadkach zasiłek mac. przysługuje również
    ojcu dziecka, jeśli matka zrezygnuje, bądź porzuci swoje dziecko w
    czasie trwania urlopu mac. z prawem do zasiłku.

    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 7. Data: 2007-06-28 16:48:18
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1183048272.095249.137960@w5g2000hsg.googlegroup
    s.com
    Jagna <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Błędne przekonanie :)
    Coś mi tu nie gra.
    Dyskutujesz sama ze sobą (jesli tak, to OK, twoja rzecz), czy nie umiesz w
    sposób logiczny wyodrębniać cytatów?
    Załóżmy więc to drugie, zacytuję zatem prawidłowo za ciebie z tego źródła:

    <cit>
    > Zasiłek macierzyński przysługuje pracownicy
    Osoba zatrudniona na umowę-zlecenie nie nie jest pracownikiem.
    </cit>

    Teraz przejdźmy do umiejętności (a raczej jej braku) czytania ze
    zrozumieniem.
    Moja wypowiedź dotyczyła jedynie nazywania pracownicą osoby, która w poście
    wątkoczyńcy została jasno określona jako zatrudniona na mocy umowy
    cywilno-prawnej, a konkretnie umowy-zlecenia.
    Taka osoba nie jest pracownicą, nie ma pracodawcy, nie istnieje stosunek
    pracy. Jest tylko zleceniodawca i zleceniobiorca.
    Resztę twojego postu w tej sytuacji pozwoliłem sobie wyciąć z przyczyn
    oczywistych.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2007-06-28 17:01:57
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 28 Cze, 18:48, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    > Coś mi tu nie gra.

    Bardzo słusznie!

    > Dyskutujesz sama ze sobą (jesli tak, to OK, twoja rzecz), czy nie umiesz w
    > sposób logiczny wyodrębniać cytatów?

    Zaplątałam się w zeznaniach. Dopuszczasz błędy niezamierzone? ;>

    > Teraz przejdźmy do umiejętności (a raczej jej braku) czytania ze
    > zrozumieniem.

    Jedna jaskółka wiosny nie czyni, a brak jednej jej nie zaprzecza.

> [...]
    > Taka osoba nie jest pracownicą, nie ma pracodawcy, nie istnieje stosunek
    > pracy. Jest tylko zleceniodawca i zleceniobiorca.

    Masz rację.

    > Resztę twojego postu w tej sytuacji pozwoliłem sobie wyciąć z przyczyn
    > oczywistych.

    Dziękuję za przywrócenie do porządku i ... życzliwość?

    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 9. Data: 2007-06-28 17:10:17
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1183050117.378269.300200@q69g2000hsb.googlegrou
    ps.com
    Jagna <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Zaplątałam się w zeznaniach. Dopuszczasz błędy niezamierzone? ;>
    Czasem. ;)

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2007-06-28 17:21:46