eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Reklamacja z tytułu gwarancji czy niezgodności?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 64

  • 51. Data: 2016-07-01 15:25:44
    Temat: Re: Reklamacja z tytułu gwarancji czy niezgodności?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 1 lipca 2016 10:20:27 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Kiedy w zasadzie ma racje.
    > (p)oslowie w swej madrosci nie raczyli sie wypowiedziec co w przypadku
    > awarii sprzetu.
    Teraz to już bez znaczenia- nie ustosunkowali się do reklamacji w terminie 14dni
    znaczy uznali.
    Aczkolwiek pytanie z pierwszego posta ciągle bez odpowiedzi- zarówno konsument jak i
    sklep maja po dwa komplety kwitów(z gwarancji, z niezgodności)
    Które ważniejsze?


  • 52. Data: 2016-07-01 15:42:36
    Temat: Re: Reklamacja z tytułu gwarancji czy niezgodności?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:c780403d-ff58-4d1b-8d06-16ce69d7a411@go
    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 1 lipca 2016 10:20:27 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    >> Kiedy w zasadzie ma racje.
    >> (p)oslowie w swej madrosci nie raczyli sie wypowiedziec co w
    >> przypadku
    >> awarii sprzetu.

    >Teraz to już bez znaczenia- nie ustosunkowali się do reklamacji w
    >terminie 14dni znaczy uznali.
    >Aczkolwiek pytanie z pierwszego posta ciągle bez odpowiedzi- zarówno
    >konsument jak i sklep maja po dwa komplety kwitów(z gwarancji, z
    >niezgodności)
    >Które ważniejsze?

    Bez znaczenia ?
    Uznali ... gwarant naprawia i jak naprawi, to sprzet odesla.
    Zauwaz, ze ustawa nie mowi, ze maja w terminie 14 dni sprzet
    naprawic - tylko ustosunkowac :-)

    Gorzej, jak gwarant stwierdzi, ze sprzet jednak zalany byl i naprawy
    odmawia - tzn dla klienta lepiej, pieniadze do zwrotu.

    No chyba, ze jednak nie, bo rozne cuda nasze sady potrafily orzec :-)

    J.


  • 53. Data: 2016-07-01 15:48:29
    Temat: Re: Reklamacja z tytułu gwarancji czy niezgodności?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:slrnnnchk2.2r46.wojciech.bancer@pl-test
    .org...
    On 2016-07-01, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>> No generalnie producent sprzętu może podawać MTBF.
    >> Kiepska miara, bo jak Ci padnie, to miesci sie w M czy zwrot
    >> pieniedzy
    >> ?
    >No jest to jednak jakaś miara. Lepsza niż żadna. :)

    Jak sie kupilo 100 sztuk, czy chocby 10, i polowa padla, to jest to
    jakas podstawa do dochodzenia swego.

    Jak kupujesz jeden i padl ... o co chodzi, panu padl, innym nie,
    sprzet naprawde ma 100 tys h MTBF ..

    >> Poza tym ten sprzet nienaprawialny, to BF niezbyt pasuje :-)
    >Zazwyczaj naprawialny. :) Myślę, że najczęściej padają kondensatory,
    >te się da nawet lutownicą wymienić. :)

    Z duzym trudem. A producent takiej naprawy nie przewiduje, tylko caly
    sprzet wymieni.
    I w tym momencie BF troche przestaje pasowac ... choc jesli po
    wymianie gwarancja biegnie na nowo, to pasuje calkiem dobrze.
    Ale gwarancja to nie rekojmia ...

    J.


  • 54. Data: 2016-07-01 16:32:50
    Temat: Re: Reklamacja z tytułu gwarancji czy niezgodności?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 1 lipca 2016 15:42:45 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    ?
    >
    > Bez znaczenia ?
    Bez znaczenia
    > Uznali ... gwarant naprawia i jak naprawi, to sprzet odesla.
    > Zauwaz, ze ustawa nie mowi, ze maja w terminie 14 dni sprzet
    > naprawic - tylko ustosunkowac :-)
    Jeśli w terminie 14 dni nie ustosunkują się to uznali żądanie. Żądaniem był zwrot
    gotówki
    A wg ich strony sprzęt "w autoryzowanym serwisie, proszę oczekiwać na zakończenie
    czynności serwisowych"
    >
    > Gorzej, jak gwarant stwierdzi, ze sprzet jednak zalany byl i naprawy
    > odmawia - tzn dla klienta lepiej, pieniadze do zwrotu.
    Z gwarantem nie zamierzam podejmować dyskusji.
    >
    > No chyba, ze jednak nie, bo rozne cuda nasze sady potrafily orzec :-)
    Decathlon nie tak dawno 15 dnia odpisał że "uszkodzenie mechaniczne z winy
    użytkownika(moim zdane to dyskusyjne było)ale dla dobrej dalszej współpracy....
    naprawią na swój koszt"
    Odpisałem że w terminie 14dni nie ustosunkowali się więc uznali żądanie- zwrot kasy
    lub nowy rower. I nie był to rower za 500zl tylko sporo sporo droższy
    Na drugi dzień info że mam się zgłosić po kasę. Oczywiście u nich kupiłem kolejny
    rower;)


  • 55. Data: 2016-07-01 16:52:04
    Temat: Re: Reklamacja z tytułu gwarancji czy niezgodności?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:386855dd-3fbb-472c-af7b-4f538eb329f3@go
    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 1 lipca 2016 15:42:45 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    >> Bez znaczenia ?
    >Bez znaczenia

    >> Uznali ... gwarant naprawia i jak naprawi, to sprzet odesla.
    >> Zauwaz, ze ustawa nie mowi, ze maja w terminie 14 dni sprzet
    >> naprawic - tylko ustosunkowac :-)
    >Jeśli w terminie 14 dni nie ustosunkują się to uznali żądanie.
    >Żądaniem był zwrot gotówki
    >A wg ich strony sprzęt "w autoryzowanym serwisie, proszę oczekiwać na
    >zakończenie czynności serwisowych"

    I nawet napisali to na pismie ... to na moj gust ustosunkowali sie
    juz dwa tygodnie temu :-)

    >> Gorzej, jak gwarant stwierdzi, ze sprzet jednak zalany byl i
    >> naprawy
    >> odmawia - tzn dla klienta lepiej, pieniadze do zwrotu.
    >Z gwarantem nie zamierzam podejmować dyskusji.

    Ja rozumiem, ale jak gwarant naprawi, to dostaniesz sprzet sprawny i
    sprawa jest zalatwiona, chocby nawet naprawa trwala miesiac.
    Jak gwarant po tych 2 tygodniach dojdzie do wniosku, ze to jednak z
    winy klienta usterka, to sklep ma kiepsko.

    >> No chyba, ze jednak nie, bo rozne cuda nasze sady potrafily orzec
    >> :-)
    >Decathlon nie tak dawno 15 dnia odpisał że "uszkodzenie mechaniczne z
    >winy użytkownika(moim zdane to dyskusyjne było)ale dla dobrej dalszej
    >współpracy.... naprawią na swój koszt"
    >Odpisałem że w terminie 14dni nie ustosunkowali się więc uznali
    >żądanie- zwrot kasy lub nowy rower. I nie był to rower za 500zl tylko
    >sporo sporo droższy
    >Na drugi dzień info że mam się zgłosić po kasę. Oczywiście u nich
    >kupiłem kolejny rower;)

    Co nie znaczy, ze kazdy cie tak potraktuje.

    J.


  • 56. Data: 2016-07-01 17:02:50
    Temat: Re: Reklamacja z tytułu gwarancji czy niezgodności?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 1 lipca 2016 16:52:13 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > I nawet napisali to na pismie ... to na moj gust ustosunkowali sie
    > juz dwa tygodnie temu :-)
    A no tym tokiem myślenia to 5min po moim wyjściu ze sklepu się ustosunkowali-"sprzęt
    zostanie wysłany do serwisu- zamówiony kurier"
    >.
    > Ja rozumiem, ale jak gwarant naprawi, to dostaniesz sprzet sprawny i
    > sprawa jest zalatwiona, chocby nawet naprawa trwala miesiac.
    Domagałem się zwrotu kasy- nie ustosunkowali się w terminie 14dni znaczy żadane
    uznali.
    Tak samo w banku reklamacje złożysz bo 1grosz za mało odsetek bank aluczył i będziesz
    domagał się 100000zl- bank w terminie 30dni nie rozpatrzy- znaczy uznał żądanie.
    Status w systemie transakcyjnym banku- "reklamacja w teakcie rozpatrywana" nie jest
    równoznaczny z ustosunkowaniem się
    > Jak gwarant po tych 2 tygodniach dojdzie do wniosku, ze to jednak z
    > winy klienta usterka, to sklep ma kiepsko.
    A to już mnie mało obchodzi.
    > Co nie znaczy, ze kazdy cie tak potraktuje.
    Są jeszcze PRPK czy sądy chociażby.


  • 57. Data: 2016-07-04 11:22:57
    Temat: Re: Reklamacja z tytułu gwarancji czy niezgodności?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:f2a50581-7ec8-47f1-96c6-7b6af45ec6b5@go
    oglegroups.com...
    >W dniu piątek, 1 lipca 2016 16:52:13 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    >> I nawet napisali to na pismie ... to na moj gust ustosunkowali sie
    >> juz dwa tygodnie temu :-)
    >A no tym tokiem myślenia to 5min po moim wyjściu ze sklepu się
    >ustosunkowali-"sprzęt zostanie wysłany do serwisu- zamówiony kurier"

    Innymi slowy "sprzet zostanie naprawiony" :-)

    >> Ja rozumiem, ale jak gwarant naprawi, to dostaniesz sprzet sprawny
    >> i
    >> sprawa jest zalatwiona, chocby nawet naprawa trwala miesiac.
    >Domagałem się zwrotu kasy- nie ustosunkowali się w terminie 14dni
    >znaczy żadane uznali.
    >Tak samo w banku reklamacje złożysz bo 1grosz za mało odsetek bank
    >aluczył i będziesz domagał się 100000zl- bank w terminie 30dni nie
    >rozpatrzy- znaczy uznał żądanie.
    >Status w systemie transakcyjnym banku- "reklamacja w teakcie
    >rozpatrywana" nie jest równoznaczny z ustosunkowaniem się

    No coz, daj znac, jak wyszlo.
    Odwiedziny u RPK tez moga pomoc.

    >>> Jak gwarant po tych 2 tygodniach dojdzie do wniosku, ze to jednak
    >>> z
    >> winy klienta usterka, to sklep ma kiepsko.
    >A to już mnie mało obchodzi.

    Ciebie oczywiscie malo, ale sprzedawca w tym momencie traci, a placil
    bedzie niechetnie.
    Chyba, ze doswiadczony i sad mu juz raz wytlumaczyl ... zakladajac, ze
    na odpowiedniego sedziego trafil :-)

    J.


  • 58. Data: 2016-07-04 18:23:37
    Temat: Re: Reklamacja z tytułu gwarancji czy niezgodności?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Kris napisał(a) :
    > Sprawa o tyle istotna że dzisiaj mija 14 dzień i jeśli dzisiaj sprzedawca nie da
    odpowiedzi to zgodnie z przepisami odnośnie niezgodności uznał zadanie. Co do
    gwarancji chyba tak sztywnych terminów niem.


    Którymi przepisami?
    W grudniu 2014 zmieniły się na niekorzyść. Jak nie napiszesz w jakim
    terminie żądasz odpowiedzi, to mogą ją dać kiedy zechcą.
    Na razie tylko przeglądnąłem na szybko stronę:
    https://prokonsumencki.pl/blog/reklamacja-towaru-prz
    ez-konsumenta-przed-i-po-25-grudnia-2014-roku-czyli-
    co-zmieni-nowa-ustawa-o-prawach-konsumenta/


    --
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1


  • 59. Data: 2016-07-04 18:42:44
    Temat: Re: Reklamacja z tytułu gwarancji czy niezgodności?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 18:24:46 UTC+2 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:
    > Kris napisał(a) :
    > > Sprawa o tyle istotna że dzisiaj mija 14 dzień i jeśli dzisiaj sprzedawca nie da
    odpowiedzi to zgodnie z przepisami odnośnie niezgodności uznał zadanie. Co do
    gwarancji chyba tak sztywnych terminów niem.
    >
    >
    > Którymi przepisami?
    > W grudniu 2014 zmieniły się na niekorzyść. Jak nie napiszesz w jakim
    > terminie żądasz odpowiedzi, to mogą ją dać kiedy zechcą.
    > Na razie tylko przeglądnąłem na szybko stronę:
    > https://prokonsumencki.pl/blog/reklamacja-towaru-prz
    ez-konsumenta-przed-i-po-25-grudnia-2014-roku-czyli-
    co-zmieni-nowa-ustawa-o-prawach-konsumenta/

    https://prokonsumencki.pl/blog/masz-14-dni-na-ustosu
    nkowanie-do-reklamacji-klienta-i-ani-dnia-wiecej/


  • 60. Data: 2016-07-07 10:15:32
    Temat: Re: Reklamacja z tytułu gwarancji czy niezgodności?
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Fri, 1 Jul 2016 11:37:09 +0200, w <nl5dk4$k7h$3@gioia.aioe.org>, LeonKame
    <k...@l...com> napisał(-a):

    > Wiekszosc tzw kupcow z bagdadu nie wie co to jest niezgodnosc towaru z
    > umowa, a gwarancja jest jej czescia wiec zgodnie z umowa towar w
    > prtzypadku uszkodzenia podlega gwarancji.

    Nie pij!

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1