    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 10 Feb 2016 12:04:56 +0100
    From: "G.S." <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Reklamacja dysku zewnętrznego.

    On Wed, 10 Feb 2016, re wrote:

    > Użytkownik "Jacek"
    >
    > Kupiłem laptopa wraz z dyskiem zewnętrznym.
    > Dysk zewnętrzny był "w promocji"

    Jako mniemam, ma to sugerować korzystną cenę.

    [...]

    > Pytanko do Grupowiczów:
    > czy sprzedawca może żądać odesłania dysku z laptopem? Przecież nie jest
    > to integralna całość.
    > ---
    > To ile dokładnie kosztuje dysk a ile laptop ?
    >
    > Jakich argumentów użyć, żeby wymienili sam dysk zewnętrzny?
    > ---
    > http://www.sprzedaz.konsumencka.edu.pl/niezgodny.htm
    >
    > Rozdział "Reklamacja"
    >
    > Niestety jakiś półmózg całkiem zablokował możliwość zacytowania.
    > Powołaj się na konsumencką niezgodność i zażądaj naprawy przez wymianę dysku

    Nie wiem czy zauważyłeś, że "oni" właśnie dokładnie to chcą zrobić,
    zaś Jacek się usiłuje przed tą wersją ... bronić :)

    Jacka interesuje nie wersja, ze kupił laptopa z dyskiem (z dyskiem
    do naprawy), tylko chce wywieść, że kupił dysk (i ten dysk
    reklamować, osobno).

    > lub obniżenia ceny (o rynkową wartość tego dysku
    > za ile mógłbyś go sobie kupić)

    Pamiętamy, że Jacek BARDZO chce wywieść coś przeciwnego (żeby
    nie zanosić "laptopa do naprawy").
    Twierdzisz, że jak kupisz (jako konsument, od przedsiębiorcy)
    dysk w cenie 1 zł (przykładowo, czy to w ramach "promocji"
    czy bonusa), to będzie miał obowiazek oddać Ci 200zł?

    pzdr, Gotfryd