  • 31. Data: 2010-04-01 04:44:27
    Temat: Re: Rejestracja samochodu
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    scream pisze:

    > Wiesz, z urzędnikiem trzeba grzecznie dotąd, dokąd wszystko idzie zgodnie
    > po Twojej myśli :) Ale wszelkie wymagania, decyzje, ustalenia proś na
    > piśmie. Nie masz pojęcia ile wtedy spraw zmienia status z "niemożliwe" na
    > "być może da się zrobić" :))

    Klamiesz!
    Status zmienia sie z "niemozliwe" na "brak przeciwwskazan prawnych" ;)
    W przypadkach "niedasie" zawsze prosze o nadanie sprawie trybu "wymiana
    korespondencji". A nieprzyjecia wniosku w ogole nie ma w moim slowniku.
    A'propos: juz 4 miesiace czekam na info z jednego z WK na temat odmowy
    rejestracji auta bez waznego przegladu. Zaraz pojdzie skarga.

    MarcinJM

  • 32. Data: 2010-04-01 04:51:32
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Artur Maśląg pisze:

    > Wiesz, miałem już taką sytuację - odmówiono mi zarejestrowania pojazdu
    > w pewnym WK. Zażądałem podania na piśmie podstawy odmowy. Otrzymałem
    > odpowiedź, bym się zwrócić z oficjalnym pismem, to otrzymam odpowiedź.
    > Ponieważ na odpowiedź WK ma 30 dni, więc po 3 tygodniach czekania
    > na wizytę w WK nie miałem szans na zarejestrowanie pojazdu w terminie
    > ustawowym, w związku z powyższym zażądałem rozmowy z przełożonym -

    W terminie ustawowym masz obowiazek ZGLOSIC fakt nabycia/zbycia pojazdu.
    Wg. mojej wiedzy mozesz wyslac pismo, ze "niniejszym zglaszasz nabycie
    pojazdu marki xxxxxxx, nr rej. xxxxxx" i jestes czysty. :)

    > naczelnikiem WK. Po stosownej dyskusji i kopaniu w przepisach, pani
    > naczelnik stwierdziła, że brak jest podstaw do odmowy i samochód został
    > zarejestrowany. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że pracownik ze
    > złośliwym uśmiecham na ustach stwierdzał, że nie zarejestruje
    > pojazdu. No cóż, są ludzi i parapety - znam kilka stołecznych WK +
    > kilka innych. W jednych urzędnik był pomocny i szukał rozwiązania
    > problemu, w innych złośliwy i nieprzyjemny.

    Ale to sa problemy, ktore oni sami tworza. Mi np. odmowiono wydania
    paszportu maloletniego syna z powodu nieposiadania przeze mnie innego
    dokumentu tozsamosci niz paszport. Odmowiono na krotko. Po telefonicznej
    interwencji i kierowniczki ww dzialu z "niedasie" zmieniono status na
    "zapraszamy po odbior, przepraszamy za niedogodnosci. Osoba, ktora
    odmowila mi wczesniej wydania wzmiankowanego byla tak wkurwiona, ze
    nawet zapomniala zabrac ode mnie potwierdzenie oplaty za rzeczona
    usluge. Sam musialem jej przypomniec. I tak kilku ludzi mialo zajecie
    przez pol dnia. Jest potrzebny urzednik? Jest!

    MarcinJ

  • 33. Data: 2010-04-01 08:58:08
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Wiesz, miałem już taką sytuację - odmówiono mi zarejestrowania pojazdu
    > w pewnym WK. Zażądałem podania na piśmie podstawy odmowy. Otrzymałem
    > odpowiedź, bym się zwrócić z oficjalnym pismem, to otrzymam odpowiedź.

    ale to jakas glupota.

    Skladasz wniosek o rejestracje. Dostajesz albo decyzje o rejestracji albo
    postanowienie o odmowie wydania decyzji.

    W 25 dniu ponaglasz osobiscie + na pismie

    W 31 dniu skladasz skarge na przewleklosc postepowania

    Nigdy nie doczekalem 30 dnia bo ktos sie kapowal, ze urzedasy robia glupote
    i dostawalem rejestracje.

    Ostatnio za zly adres sprzedajacego. W UK wpisal aktualny a w DR mial stary.
    I glupia pinda z WK chciala abym dostarczyl aneks do poprawy tego adresu.
    Odmowilem. Rejestracje mam.

    Icek

  • 34. Data: 2010-04-01 11:09:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 31 Mar 2010, J.F. wrote:

    > Bo tu faktycznie - wlascicielem jest np Marek Kowalski zamieszkaly
    > przy Mickiewicza 21, a sprzedawca PPHU Markol z Chopina 11 .. i czy
    > tak moze byc ?

    Nie może - faktura jest zwyczajnie błędna.
    O ile oczywiście to PPHU jest DG osoby fizycznej.

    1. Firma OF może zawierać "dodatkowe oznaczenia", ale *MUSI* zawierać
    imię i nazwisko, czyli *może być* PPHU Markol Marek Kowalski,
    zaś *nie może* PPHU Markol

    2. Faktura VAT *MUSI* zawierać dane podatnika, czyli jego imię i nazwisko
    oraz adres zamieszkania; faktura oczywiście *może* zawierać inne
    dane, bo zakazu nie ma, ale może je zawierać *również* a nie "zamiast"!
    Prawdopodobnie cytowałeś adres prowadzenia DG - nie ma tam aby dwu
    adresów, drugi małymi literkami?

    IMO, niezależnie od sprawy rejestracji, faktura nadaje się do
    skorygowania. Żeby było śmieszniej - wychodzi, że korekta może
    być dokonana za pomocą noty korugującej, czyli dokumentu
    wystawionego przez kupującego.

    pzdr, Gotfryd
    (DG, VAT)

  • 35. Data: 2010-04-01 11:17:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 31 Mar 2010, Michal Jankowski wrote:

    > Nie przyjme od pana tego pisma i nie napisze panu, ze nie przyjalem.

    "Pan nie czyta .prawo i nie na treści art.230 Kodeksu Karnego
    w powiązaniu z długą listą artykułów KPA, a ja mam świadków
    i nagranie odmowy" ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2010-04-01 12:42:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 1 Apr 2010 13:09:23 +0200, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    >
    >1. Firma OF może zawierać "dodatkowe oznaczenia", ale *MUSI* zawierać
    > imię i nazwisko, czyli *może być* PPHU Markol Marek Kowalski,

    jeszcze masz taki niuans jak spolka cywilna. Wspolnikow moze byc
    wielu, miejsca na komputerze US nie starczy :-)

    Jest przewidziana "nazwa skrocona".

> [...]
    > dane, bo zakazu nie ma, ale może je zawierać *również* a nie "zamiast"!
    > Prawdopodobnie cytowałeś adres prowadzenia DG - nie ma tam aby dwu

    A w zgloszeniu VAT co wpisano ? :-)

    >IMO, niezależnie od sprawy rejestracji, faktura nadaje się do
    > skorygowania. Żeby było śmieszniej - wychodzi, że korekta może
    > być dokonana za pomocą noty korugującej, czyli dokumentu
    > wystawionego przez kupującego.

    Jeszcze mozna zawrzec normalna umowe z czlowiekiem. I wpisac jako
    punkt w niej "do transakcji zostanie wystawiona faktura VAT ..."

    J.

  • 37. Data: 2010-04-01 14:38:03
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > "Pan nie czyta .prawo i nie na treści art.230 Kodeksu Karnego

    To jest ten artykul o lapowce? Nie widze zwiazku...

    MJ

  • 38. Data: 2010-04-01 14:48:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Apr 2010, Michal Jankowski wrote:

    > To jest ten artykul o lapowce? Nie widze zwiazku...

    ...i słusznie.
    Bo to 231 miał być. Niechcący zrobiłem test, czy ktoś w ogóle
    sprawdza to co tu piszą ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2010-04-01 15:02:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Apr 2010, J.F. wrote:

    > jeszcze masz taki niuans jak spolka cywilna.

    Oczywiscie.
    Ale skupiłem się na formie jednoosobowej :)

    > Wspolnikow moze byc
    > wielu, miejsca na komputerze US nie starczy :-)
    >
    > Jest przewidziana "nazwa skrocona".

    Są co najmniej wątpliwości czy dopuszczalna jest dla OF, acz sam
    jestem zdania że tak, w szczególności nikt nie podważa stosowania
    skrótu S.C., ale uważam iż przyjmując tezę o dopuszczalności nazwy
    skróconej, nie ma podstaw do ominięcia przepisu nakazującego
    aby w firmie OF podać imię i nazwisko.
    Skrót tak - ale nie bez imienia i nazwiska.

    Może więc być:
    Przedsiębiorstwo Artystyczne Kowal Jan Kowalski
    z nazwą skróconą "PA Kowal" lub "Kowal" dające firmy:
    PA Kowal Jan Kowalski
    Kowal Jan Kowalski
    ...tudzież dopuszczalna jest oczywiście możliwość stosowania firmy:
    Jan Kowalski
    (i nie ma przeszkód, aby to była "firma z nazwą skróconą skróconą
    do zera", obok "pełnej firmy").
    Dla porządku: przepisy są o tyle trudne do stosowania, że różne
    ustawy posługują się różnymi słowami na określenie tego, co
    Kodeks cywilny określa mianem "określenia dowolnie wybranego".
    Pozwoliłem sobie wyżej użyć na to określenie określenia "nazwa"
    (w odróżnieniu od "firma", które obejmuje całość nazwy którą
    obowiazany jest posługiwać się przedsiębiorca).

    Ad rem.
    To samo w odniesieniu do SC: może istnieć skrót, używany wraz
    z "SC" (zamiast Spółka Cywilna), ale w miejscu gdzie należy
    podać firmę *nie* może być stosowany bez imion i nazwisk.

    A jak ktos ma za krótkie pole na formularzu, to niech zasuwa
    do programisty, a nie do nas ;)

    > A w zgloszeniu VAT co wpisano ? :-)

    Nie rozumiem o co pytasz. A raczej usiłuję nie domyślać się
    w jakim celu ;)
    US zbiera różne dane, w tym miejsce (lub miejsca) prowadzenia DG, bo
    niekiedy określają one właściwość US (a na pewno określają miejsca
    potencjalnych kontroli US).
    Nie ma to NIC do obowiązku podawania określonych danych na fakturze.
    Jako klient nie muszę wiedzieć który US jest właściwy dla danego
    podatnika, ale mam dostać *JEGO* dane (a nie jego US).

    > Jeszcze mozna zawrzec normalna umowe z czlowiekiem. I wpisac jako
    > punkt w niej "do transakcji zostanie wystawiona faktura VAT ..."

    No można, ale nie rozumiem co chcesz przekazać :)

    pzdr, Gotfryd