    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rejestracja samochodu
    Date: Thu, 1 Apr 2010 17:02:35 +0200

    On Thu, 1 Apr 2010, J.F. wrote:

    > jeszcze masz taki niuans jak spolka cywilna.

    Oczywiscie.
    Ale skupiłem się na formie jednoosobowej :)

    > Wspolnikow moze byc
    > wielu, miejsca na komputerze US nie starczy :-)
    >
    > Jest przewidziana "nazwa skrocona".

    Są co najmniej wątpliwości czy dopuszczalna jest dla OF, acz sam
    jestem zdania że tak, w szczególności nikt nie podważa stosowania
    skrótu S.C., ale uważam iż przyjmując tezę o dopuszczalności nazwy
    skróconej, nie ma podstaw do ominięcia przepisu nakazującego
    aby w firmie OF podać imię i nazwisko.
    Skrót tak - ale nie bez imienia i nazwiska.

    Może więc być:
    Przedsiębiorstwo Artystyczne Kowal Jan Kowalski
    z nazwą skróconą "PA Kowal" lub "Kowal" dające firmy:
    PA Kowal Jan Kowalski
    Kowal Jan Kowalski
    ...tudzież dopuszczalna jest oczywiście możliwość stosowania firmy:
    Jan Kowalski
    (i nie ma przeszkód, aby to była "firma z nazwą skróconą skróconą
    do zera", obok "pełnej firmy").
    Dla porządku: przepisy są o tyle trudne do stosowania, że różne
    ustawy posługują się różnymi słowami na określenie tego, co
    Kodeks cywilny określa mianem "określenia dowolnie wybranego".
    Pozwoliłem sobie wyżej użyć na to określenie określenia "nazwa"
    (w odróżnieniu od "firma", które obejmuje całość nazwy którą
    obowiazany jest posługiwać się przedsiębiorca).

    Ad rem.
    To samo w odniesieniu do SC: może istnieć skrót, używany wraz
    z "SC" (zamiast Spółka Cywilna), ale w miejscu gdzie należy
    podać firmę *nie* może być stosowany bez imion i nazwisk.

    A jak ktos ma za krótkie pole na formularzu, to niech zasuwa
    do programisty, a nie do nas ;)

    > A w zgloszeniu VAT co wpisano ? :-)

    Nie rozumiem o co pytasz. A raczej usiłuję nie domyślać się
    w jakim celu ;)
    US zbiera różne dane, w tym miejsce (lub miejsca) prowadzenia DG, bo
    niekiedy określają one właściwość US (a na pewno określają miejsca
    potencjalnych kontroli US).
    Nie ma to NIC do obowiązku podawania określonych danych na fakturze.
    Jako klient nie muszę wiedzieć który US jest właściwy dla danego
    podatnika, ale mam dostać *JEGO* dane (a nie jego US).

    > Jeszcze mozna zawrzec normalna umowe z czlowiekiem. I wpisac jako
    > punkt w niej "do transakcji zostanie wystawiona faktura VAT ..."

    No można, ale nie rozumiem co chcesz przekazać :)

    pzdr, Gotfryd