    From: MarcinJM <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rejestracja samochodu
    Date: Thu, 01 Apr 2010 06:51:32 +0200

    Artur Maśląg pisze:

    > Wiesz, miałem już taką sytuację - odmówiono mi zarejestrowania pojazdu
    > w pewnym WK. Zażądałem podania na piśmie podstawy odmowy. Otrzymałem
    > odpowiedź, bym się zwrócić z oficjalnym pismem, to otrzymam odpowiedź.
    > Ponieważ na odpowiedź WK ma 30 dni, więc po 3 tygodniach czekania
    > na wizytę w WK nie miałem szans na zarejestrowanie pojazdu w terminie
    > ustawowym, w związku z powyższym zażądałem rozmowy z przełożonym -

    W terminie ustawowym masz obowiazek ZGLOSIC fakt nabycia/zbycia pojazdu.
    Wg. mojej wiedzy mozesz wyslac pismo, ze "niniejszym zglaszasz nabycie
    pojazdu marki xxxxxxx, nr rej. xxxxxx" i jestes czysty. :)

    > naczelnikiem WK. Po stosownej dyskusji i kopaniu w przepisach, pani
    > naczelnik stwierdziła, że brak jest podstaw do odmowy i samochód został
    > zarejestrowany. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że pracownik ze
    > złośliwym uśmiecham na ustach stwierdzał, że nie zarejestruje
    > pojazdu. No cóż, są ludzi i parapety - znam kilka stołecznych WK +
    > kilka innych. W jednych urzędnik był pomocny i szukał rozwiązania
    > problemu, w innych złośliwy i nieprzyjemny.

    Ale to sa problemy, ktore oni sami tworza. Mi np. odmowiono wydania
    paszportu maloletniego syna z powodu nieposiadania przeze mnie innego
    dokumentu tozsamosci niz paszport. Odmowiono na krotko. Po telefonicznej
    interwencji i kierowniczki ww dzialu z "niedasie" zmieniono status na
    "zapraszamy po odbior, przepraszamy za niedogodnosci. Osoba, ktora
    odmowila mi wczesniej wydania wzmiankowanego byla tak wkurwiona, ze
    nawet zapomniala zabrac ode mnie potwierdzenie oplaty za rzeczona
    usluge. Sam musialem jej przypomniec. I tak kilku ludzi mialo zajecie
    przez pol dnia. Jest potrzebny urzednik? Jest!

    MarcinJ