  • 11. Data: 2007-01-31 21:28:23
    Temat: Re: Wifi za darmo legalnie w mieście.
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Andrzej Lawa* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > Ty już może idź sobie stąd i przestań bredzić ;->

    Ale oczywiście, że było, latem 2003 nawet pisaliśmy do któregoś
    ministerstwa, bo na szczęście dali 6 miesięcy parolu dla operatorów
    sieci internetowych.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl

  • 12. Data: 2007-01-31 21:29:46
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *zeeltom* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Może przestańcie się kłócić i dajcie rzeczową odpowiedź. Jak z tym
    > fantem postąpić?

    1. zgłoszenie telekomunikacyjne,
    2. retencja danych.

    Szczegóły w prawie telekomunikacyjnym :-)

  • 13. Data: 2007-01-31 21:31:51
    Temat: Re: Re: Wifi za darmo legalnie w mieście.
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Tomy M.* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Sieć domowa to nie broń palna ... nie mam obowiązku jej zabezpieczać,
    > nie mam również obowiązku (i możliwości) logować danych w tej sieci.

    Jeśli świadczysz usługę "na zewnątrz" to masz obowiązek gromadzenia
    danych o ruchu, obecnie przez 6 miesięcy, nie pamiętam jak skończyła
    się propozycja przedłużenia tego okresu do 2 lat.

  • 14. Data: 2007-01-31 22:04:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd wrote:

    > 1. zgłoszenie telekomunikacyjne,
    > 2. retencja danych.
    >
    > Szczegóły w prawie telekomunikacyjnym :-)

    Chwilunia... Mówimy o komercyjnym dostawcy usług, czy też o osobie,
    która sobie zostawia otwarty punkt dostępowy i bez żadnych umów czy
    zysku mniej lub bardziej świadomie "sieje" internetem po okolicy?

  • 15. Data: 2007-02-01 08:08:00
    Od: "zeeltom" <z...@o...pl>

    > Chwilunia... Mówimy o komercyjnym dostawcy usług, czy też o osobie,
    > która sobie zostawia otwarty punkt dostępowy i bez żadnych umów czy
    > zysku mniej lub bardziej świadomie "sieje" internetem po okolicy?

    Może jeszcze raz wyjaśnię. Otóż moim kaprysem było udostępnienie darmowego
    wifi na reprezentacyjnym placu w mieście o wymiarach ok 70x200 metrów. Nawet
    chciałem w tym celu dać swój AP. Ponieważ na tym placu jest również urząd
    miejski z własnym dostępem do sieci, to chciałem wykorzystać ich łącze do
    tego celu. I ogólnie wszyscy są za, tylko, że informatycy z urzędu
    powiedzieli mi właśnie o takich problemach. To można taki dostęp umożliwić
    na placu bez żadnej biurwokracji, czy nie? Urząd nawet wykupi DSL do tego
    celu. Tylko jak jest w końcu z tym logowaniem? W końcu nie urząd jest
    dostawcą internetu, tylko TPSA.

  • 16. Data: 2007-02-01 08:41:37
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *zeeltom* na tej grupie:

    > miejski z własnym dostępem do sieci, to chciałem wykorzystać ich łącze do
    > tego celu. I ogólnie wszyscy są za, tylko, że informatycy z urzędu

    No to ja rozumiem, że dostawcą będzie urząd a nie Ty.

    > celu. Tylko jak jest w końcu z tym logowaniem? W końcu nie urząd jest
    > dostawcą internetu, tylko TPSA.

    Dostawcą internetu jest ten kto świadczy usługi na zewnątrz.
    A ściśle: art. 165 ust. 1 prawa telekomunikacyjnego: "Operator
    publicznej sieci telekomunikacyjnej lub *dostawca publicznie dostępnych
    usług telekomunikacyjnych* przetwarzający dane transmisyjne dotyczące
    abonentów i użytkowników końcowych jest obowiązany, z uwagi na
    realizację przez uprawnione organy zadań i obowiązków na rzecz
    obronności, bezpieczeństwa państwa oraz bezpieczeństwa i porządku
    publicznego, dane te przechowywać przez okres 2 lat."

    I dalej (ze słowniczka, art. 2 pr.tel.):
    - publicznie dostępna usługa telekomunikacyjna - usługę
    telekomunikacyjną dostępną dla ogółu użytkowników
    - usługa telekomunikacyjna - usługę polegającą głównie na
    przekazywaniu sygnałów w sieci telekomunikacyjnej; nie stanowi tej
    usługi usługa poczty elektronicznej;

    Tak więc wychodzi mi na to, że wpis do rejestru konieczny nie będzie
    (art. 10 mówi o działalności gospodarczej, a tej jak rozumiem urząd
    prowadzić nie chce) ale 2 lata retencji danych jak najbardziej.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl

  • 17. Data: 2007-02-01 11:50:08
    Od: "zeeltom" <z...@o...pl>

    > No to ja rozumiem, że dostawcą będzie urząd a nie Ty.

    Urząd jest pośrednikiem, a nie dostawcą. Dostawcą jest TPSA. W ten sposób,
    to każdy w takim łańcuszku jest dostawcą.

> [...]
    > (art. 10 mówi o działalności gospodarczej, a tej jak rozumiem urząd
    > prowadzić nie chce) ale 2 lata retencji danych jak najbardziej.

    I co komu z danych w których i tak nie wiadomo kto kim był? Co im po
    MACadresie, albo IP? Przecież, to każdy średnio inteligentny użytkownik
    kompa może sobie ustawić jak chce. To jak to jest z Hotspotami i innymi
    usługami? Choćby na lotniskach, akademikach czy gdzie indzej?

  • 18. Data: 2007-02-01 12:15:25
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *zeeltom* na tej grupie:

    > Urząd jest pośrednikiem, a nie dostawcą. Dostawcą jest TPSA. W ten sposób,
    > to każdy w takim łańcuszku jest dostawcą.

    No to w ten sposób zawsze dostawcą byłaby tepsa albo inny Energis. A
    każda sieć - osiedlowa albo nawet Orange - powiedziałby "my mamy drut
    od kogoś innego".

> [...]
    > kompa może sobie ustawić jak chce. To jak to jest z Hotspotami i innymi
    > usługami? Choćby na lotniskach, akademikach czy gdzie indzej?

    Tak, że jak Musama Bin Fatalif wysyła esemesa z niezarejestrowanego
    telefonu do swojego kumpla na inny kontynent, to nieco bardziej od niego
    inteligentniejszy inżynier w CIA daje radę sprawę rozebrać.
    Jak robią to na lotniskach czy akademikach pytaj na lotnisku albo w
    akademiku.

  • 19. Data: 2007-02-01 13:17:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd wrote:

    > Dostawcą internetu jest ten kto świadczy usługi na zewnątrz.

    Ja np. mam AP z zasięgiem na całej działce dookoła domu i tata na
    laptopie przez radio może sobie w ogródku pracować. Albo kumpel.
    Zewnątrz? Poniekąd ;) Świadczę usługi? ;->

> [...]
    > usług telekomunikacyjnych* przetwarzający dane transmisyjne dotyczące
    > abonentów i użytkowników końcowych jest obowiązany, z uwagi na

    Abonentów w opisanym przypadku brak. A kto jest "użytkownikiem
    końcowym"? W końcu urząd może sobie postawić AP dla siebie. A żaden
    przepis nie nakazuje zabezpieczania AP.

    > realizację przez uprawnione organy zadań i obowiązków na rzecz
    > obronności, bezpieczeństwa państwa oraz bezpieczeństwa i porządku
    > publicznego, dane te przechowywać przez okres 2 lat."

    Zdaje się faktycznie mamy we władzach agentów obcych wywiadów ;-/

  • 20. Data: 2007-02-01 13:19:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd wrote:

    > Tak, że jak Musama Bin Fatalif wysyła esemesa z niezarejestrowanego
    > telefonu do swojego kumpla na inny kontynent, to nieco bardziej od niego
    > inteligentniejszy inżynier w CIA daje radę sprawę rozebrać.

    ...łamiąc w ten sposób prawo.