  • 51. Data: 2004-02-04 23:20:01
    Temat: Re: Pulapki w samochodzie - konsekwencje?
    Od: "bombel" <Bombel_1@usun to.wp.pl>

    > Z wlasnej woli sie pozbawil ? Chyba nie calkiem. Prosze o wskazanie osoby
    > normalnej psychicznie, ktora swiadomie i z wlasniej woli pozbawia sie np
    > czesci ciala.
    >
    > Co oznacza termin "glupawo-prawne" ?
    >
    > A wlasciciel, ktory zamontowal pulapki odpowiada dlatego, ze jest winny
    > spowodowania ciezkiego uszczerbku... itd. ( Art. 156. KK lub Art. 157.
    KK )

    to chyba ponadczasowy problem, zdaje sie ze w biblji o czyms takim pisano,
    tzn. zlodziej okradl dom i uciekal po dachach i jeden z dachow zapadl sie
    pod zlodziejem ktury na skutek tego zrobil sobie kuku, potem spece od prawa
    szukali winnego uszczerbku na zdrowiu zlodzieja, najpierw ze to wina
    wlasciciela domu bo slaby dach zbudowal, potem ze to wina ciesli, bo on
    skladal ten dach, moze potem na drzewa ze slabe z niego deski byly, nie
    pamietam, ale wyglada na to ze historja lubi sie powtarzac, a ludzie dalej
    sa tak samo glupi jak wieki temu,

    pozdraiam,
    Andrzej

  • 52. Data: 2004-02-04 23:24:32
    Od: "mithos" <mithos@op[NoSPAM].pl>

    > Pewnie, a ty widzisz różnicę między wanną a prysznicem? Bo pod prysznicem
    > trudno się utopić - nie?
    > Daj spokój, przecież dywagacja na tej linii jest bez sensu.

    Tak samo jak stwierdzenie o zdemontowaniu zamka. Dobrze wiesz ze nie o to
    chodzi.

    pozdrawiam
    --
    Mithos
    mithos@op[NOSPAM].pl

  • 53. Data: 2004-02-04 23:54:58
    Od: "Jarema" <j...@p...onet.pl>

    Tu od razu przypomina mi się analogiczna jak sądzę sytuacja z posiadaniem
    pomostu na jeziorze. Otóż człowiek wydaje kupę pieniędzy, i traci sporo
    czasu na budowę takowego, by potem móc postawić obok niego tabliczkę z
    napisem "pomost prywatny - wstęp wzbroniony".

    Jak myślicie, kto będzie odpowiadał, jak przyjdzie jakiś kiep, i łamiąc
    zakaz wyrażony na tabliczce wskoczy z pomostu do wody łamiąc sobie przy tym
    kręgosłup?? eeehhh, szkoda słów

    pozdróweczka

  • 54. Data: 2004-02-05 00:58:27
    Od: Filip K <k...@w...pl>

    Użytkownik mithos napisał:

    > Pytanie podstawowe : Czy widzisz roznice miedzy polem minowym ,a samochodem
    > w ktorym zamontowano "zabawki" ucinajace konczyny czy robiace inne dziwne
    > rzeczy ?
    Hmm.. no dobra, skoro nie odpowiedziales mi na zadane moje pytanie, to
    ja odpowiem na Twoje.

    Dla mnie "zabawka" jest mina. I ta "zabawka" robi brzydkie rzeczy z
    konczynami i cialem ludzkim.

    Przyklad 1: Wojsko, ktore takie "zabawki" zakopuje w lesie i stawia
    ogrodzenie, oraz tabliczke, informuje i zabezpiecza teren.

    Przyklad 2: Ja wstawiajac "zabawke" do samochodu, zabezpieczam samochod
    zamykajac go na zamek i informuje wywieszajac tabliczke.

    Reasumujac: Robie dokladnie taka sama procedure, co wojsko w lesie.
    Jedna jest zasadnicza roznica, moja zabawka jest w samochodzie, a ich
    zabawki sa w lesie pod ziemia... Samochod moze ktos usilowac mi
    ukrasc... Ziemi z lasu nikt nie bedzie kradl, bo nie ma takiej wartosci
    jak samochod.

    Prosze odpowiedzialem na pytanie, mam nadzieje ze argumenty sie Tobie
    nie skonczyly i wyjasnisz roznice w podanych przeze mnie przykladach i
    odpowiesz mi na pytanie, czy ja ponosze taka sama odpowiedzialnosc w
    przykladzie 2, jak wojsko w przykladzie 1.

    Bo rozumiem, ze wojsko nie ponosi odpowiedzialnosci, za to ze komus sie
    zachcialoby krasc ziemie z lasu i nagle natrafi na "zabawke" ???

    Filip - gg: 11062
    @ - Przy odpowiadaniu na maila usun 1937

  • 55. Data: 2004-02-05 01:05:14
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "gosia" <g...@i...pl> wrote in message
    > Możesz przypiąć karteczkę : "Włamujesz się na własną odpowiedzialność "
    > :)))))
    > A tak poważnie, moi zdaniem ze swoim własnym autem możesz zrobić co
    zechcesz
    > pod warunkiem, że nie zagraża to porządkowi publicznemu, bezpieczeństwu w
    > ruchu lądowym itp itd....

    oaz bezpieczenstwu innych osob, w tym włamywacza.

  • 56. Data: 2004-02-05 01:15:25
    Od: "Karo_l" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wirtualna" <w...@w...pl.com> napisał w wiadomości

    > Oj mozesz sie mylic - w USA skazali goscia za to, ze trzymal w lodowce
    > przeterminowany jogurt, ktorym to poczestowal sie wlamywacz i dostal
    > laksacji....
    > ;-)

    To raczej między bajki należy włożyć.

  • 57. Data: 2004-02-05 01:21:03
    Od: Filip K <k...@w...pl>

    Użytkownik Jarema napisał:

    > Jak myślicie, kto będzie odpowiadał, jak przyjdzie jakiś kiep, i łamiąc
    > zakaz wyrażony na tabliczce wskoczy z pomostu do wody łamiąc sobie przy tym
    > kręgosłup?? eeehhh, szkoda słów

    Witam

    Na pewno nie bedzie ponosil odpowiedzialnosci kierownik pomostu.
    A wedlug interpretacji kilku tutaj ludzi powinien jak najbardziej
    ponosic odpowiedzialnosc, bo stworzyl "zabawke", ktora umozliwila
    wpadniecie do wody i polamanie kregoslupa. Tak samo ktos moze zle
    przybic deske, ktora moze wyskoczyc z belki na skutek stapniecia na nia
    i z wystajacym gwozdziem wbic sie komus prosto w plecy przebijajac np.
    serce i ktos moze poniesc smierc, kto bedzie odpowiedzialny za to? Ten
    kto stanal? czy ten kto to zle zrobil? Pomost zostal zrobiony umyslnie,
    deski rowniez zostaly przybite umyslnie, tak samo jak cos w samochodzie
    zostalo zainstalowane umyslnie, co mialo miec calkiem inne dzialanie
    niz, (oraz przeznaczenie), ktore wykonalo... Mozna wszystko wymyslec,
    (kazda zabawke) zeby nie bylo zadnych sprzeciw.
    Np. hmm ... Moge zainstalowac duzy wzmacniacz w samochodzie i wstawic
    kiepskie kabelki, ktore beda przechodzily z pradnicy, do wzmaka w taki
    sposob, ze jak ktos zlapie za metalowe radio, moze go zabic, albo
    skutecznie porazic, bo kabelek bedzie dotykal obudowy i bedzie male
    przebicie. I juz jest stworzona smiercionosna "zabawka". I ja nie bede
    ponosil odpowiedzialnosci, bo nie zrobilem tej zabawki w tym celu, tylko
    podlaczylem niefachowo wzmacniacz. Zgadza sie?
    Czy bede ponosil odpowiedzialnosc, bo nie wstawilem kabli za 300 zl., a
    za 6 zl. ktore nie sa najlepszej jakosci? Heh... mozna tak mnozyc duzo
    przykladow, na ktore nie bedzie jednoznacznej odpowiedzi, bo odpowiedzi
    beda w kazdym przypadku rozne, wiec co z tego wynika ?

    Jestem ciekaw co odpowie mithos na moje dwa przytoczone przyklady.
    Wkoncu zrobienie zabawki, dzieki ktorej ktos moze utracic zycie, badz
    ulec trwalemu uszczerbku na zdrowiu, ponosi do odpowiedzialnosci
    karnej??? Uwazam to za bzdure, ale zobaczymy co inni na ten temat powiedza.

  • 58. Data: 2004-02-05 05:48:42
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    mithos@op[NoSPAM].pl news:bvrt20$d0t$1@news.onet.pl

    > Pytanie podstawowe : Czy widzisz roznice miedzy polem minowym ,a
    > samochodem w ktorym zamontowano "zabawki" ucinajace konczyny czy
    > robiace inne dziwne rzeczy ?

    Roznica jest taka, ze to drugie wyszlo by na dobre dla spoleczenstwa ;)

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 59. Data: 2004-02-05 08:50:06
    Od: "mithos" <mithos@op[NoSPAM].pl>

> [...]
    > i z wystajacym gwozdziem wbic sie komus prosto w plecy przebijajac np.
    > serce i ktos moze poniesc smierc, kto bedzie odpowiedzialny za to? Ten

    Ten co zrobil.

    KK
    Art. 9. § 2. Czyn zabroniony popełniony jest nieumyślnie, jeżeli sprawca nie
    mając zamiaru jego popełnienia, popełnia go jednak na skutek niezachowania
    ostrożności wymaganej w danych okolicznościach, mimo że możliwość
    popełnienia tego czynu przewidywał albo mógł przewidzieć

> [...]
    > ponosil odpowiedzialnosci, bo nie zrobilem tej zabawki w tym celu, tylko
    > podlaczylem niefachowo wzmacniacz. Zgadza sie?

    Nie.

> [...]

    > przykladow, na ktore nie bedzie jednoznacznej odpowiedzi, bo odpowiedzi
    > beda w kazdym przypadku rozne, wiec co z tego wynika ?

    Jak wyzej.

> [...]
    > ulec trwalemu uszczerbku na zdrowiu, ponosi do odpowiedzialnosci
    > karnej??? Uwazam to za bzdure, ale zobaczymy co inni na ten temat

    A uwazasz ze na podstawie jakich przepisow powinien odpowiadac ktos, kto
    pozbawil inna osobe zycia lub zdrowia ?

    pozdrawiam
    --
    Mithos
    mithos@op[NOSPAM].pl

  • 60. Data: 2004-02-05 08:50:08
    Od: "mithos" <mithos@op[NoSPAM].pl>

> [...]
    >
    > Przyklad 2: Ja wstawiajac "zabawke" do samochodu, zabezpieczam samochod
    > zamykajac go na zamek i informuje wywieszajac tabliczke.

    A jakie to ma znaczenie ? Odpowiadasz za skutek jaki ta "zabawka" wywola.

> [...]
    > odpowiesz mi na pytanie, czy ja ponosze taka sama odpowiedzialnosc w
    > przykladzie 2, jak wojsko w przykladzie 1.

    Ty bedziesz odpowiadal z :
    Art. 9. § 1. Czyn zabroniony popełniony jest umyślnie, jeżeli sprawca ma
    zamiar jego popełnienia, to jest chce go popełnić albo przewidując możliwość
    jego popełnienia, na to się godzi.

    A wojsko :
[...]

    Po to zainstalowales pulapke zeby komus stala sie krzywda. Dlatego Twoja
    wina jest umyslna. Natomiast wojsko minuje swoj teren w celach np. cwiczen
    saperskich i odpowiada za to, zeby nikt na ten teren sie nie przedostal. Czy
    kartka + plot to dostateczne zabezpieczenie? Nie wiem. Byc moze powinny byc
    tam jeszcze patrole.
    Inaczej by bylo gdyby wojsko, zaminowalo nie swoj teren.

> [...]

    ostrożności wymaganej w danych okolicznościach, mimo że możliwość
    popełnienia tego czynu przewidywał albo mógł przewidzieć.
    § 3. Sprawca ponosi surowszą odpowiedzialność, którą ustawa uzależnia od
    określonego następstwa czynu zabronionego, jeżeli następstwo to przewidywał
    albo mógł przewidzieć.

    pozdrawiam
    --
    Mithos