    From: "mithos" <mithos@op[NoSPAM].pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pulapki w samochodzie - konsekwencje?
    Date: Thu, 5 Feb 2004 09:50:06 +0100
    Sender: m...@o...pl@xx86.internetdsl.tpnet.pl

    > Tak samo ktos moze zle
    > przybic deske, ktora moze wyskoczyc z belki na skutek stapniecia na nia
    > i z wystajacym gwozdziem wbic sie komus prosto w plecy przebijajac np.
    > serce i ktos moze poniesc smierc, kto bedzie odpowiedzialny za to? Ten
    > kto stanal? czy ten kto to zle zrobil?

    Ten co zrobil.

    KK
    Art. 9. § 2. Czyn zabroniony popełniony jest nieumyślnie, jeżeli sprawca nie
    mając zamiaru jego popełnienia, popełnia go jednak na skutek niezachowania
    ostrożności wymaganej w danych okolicznościach, mimo że możliwość
    popełnienia tego czynu przewidywał albo mógł przewidzieć

    > Np. hmm ... Moge zainstalowac duzy wzmacniacz w samochodzie i wstawic
    > kiepskie kabelki, ktore beda przechodzily z pradnicy, do wzmaka w taki
    > sposob, ze jak ktos zlapie za metalowe radio, moze go zabic, albo
    > skutecznie porazic, bo kabelek bedzie dotykal obudowy i bedzie male
    > przebicie. I juz jest stworzona smiercionosna "zabawka". I ja nie bede
    > ponosil odpowiedzialnosci, bo nie zrobilem tej zabawki w tym celu, tylko
    > podlaczylem niefachowo wzmacniacz. Zgadza sie?

    Nie.

> [...]

    > przykladow, na ktore nie bedzie jednoznacznej odpowiedzi, bo odpowiedzi
    > beda w kazdym przypadku rozne, wiec co z tego wynika ?

    Jak wyzej.

    > Jestem ciekaw co odpowie mithos na moje dwa przytoczone przyklady.
    > Wkoncu zrobienie zabawki, dzieki ktorej ktos moze utracic zycie, badz
    > ulec trwalemu uszczerbku na zdrowiu, ponosi do odpowiedzialnosci
    > karnej??? Uwazam to za bzdure, ale zobaczymy co inni na ten temat
    powiedza.

    A uwazasz ze na podstawie jakich przepisow powinien odpowiadac ktos, kto
    pozbawil inna osobe zycia lub zdrowia ?

    pozdrawiam
    --
    Mithos