    From: Filip K <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pulapki w samochodzie - konsekwencje?
    Date: Thu, 05 Feb 2004 02:21:03 +0100

    Użytkownik Jarema napisał:

    > Jak myślicie, kto będzie odpowiadał, jak przyjdzie jakiś kiep, i łamiąc
    > zakaz wyrażony na tabliczce wskoczy z pomostu do wody łamiąc sobie przy tym
    > kręgosłup?? eeehhh, szkoda słów

    Witam

    Na pewno nie bedzie ponosil odpowiedzialnosci kierownik pomostu.
    A wedlug interpretacji kilku tutaj ludzi powinien jak najbardziej
    ponosic odpowiedzialnosc, bo stworzyl "zabawke", ktora umozliwila
    wpadniecie do wody i polamanie kregoslupa. Tak samo ktos moze zle
    przybic deske, ktora moze wyskoczyc z belki na skutek stapniecia na nia
    i z wystajacym gwozdziem wbic sie komus prosto w plecy przebijajac np.
    serce i ktos moze poniesc smierc, kto bedzie odpowiedzialny za to? Ten
    kto stanal? czy ten kto to zle zrobil? Pomost zostal zrobiony umyslnie,
    deski rowniez zostaly przybite umyslnie, tak samo jak cos w samochodzie
    zostalo zainstalowane umyslnie, co mialo miec calkiem inne dzialanie
    niz, (oraz przeznaczenie), ktore wykonalo... Mozna wszystko wymyslec,
    (kazda zabawke) zeby nie bylo zadnych sprzeciw.
    Np. hmm ... Moge zainstalowac duzy wzmacniacz w samochodzie i wstawic
    kiepskie kabelki, ktore beda przechodzily z pradnicy, do wzmaka w taki
    sposob, ze jak ktos zlapie za metalowe radio, moze go zabic, albo
    skutecznie porazic, bo kabelek bedzie dotykal obudowy i bedzie male
    przebicie. I juz jest stworzona smiercionosna "zabawka". I ja nie bede
    ponosil odpowiedzialnosci, bo nie zrobilem tej zabawki w tym celu, tylko
    podlaczylem niefachowo wzmacniacz. Zgadza sie?
    Czy bede ponosil odpowiedzialnosc, bo nie wstawilem kabli za 300 zl., a
    za 6 zl. ktore nie sa najlepszej jakosci? Heh... mozna tak mnozyc duzo
    przykladow, na ktore nie bedzie jednoznacznej odpowiedzi, bo odpowiedzi
    beda w kazdym przypadku rozne, wiec co z tego wynika ?

    Jestem ciekaw co odpowie mithos na moje dwa przytoczone przyklady.
    Wkoncu zrobienie zabawki, dzieki ktorej ktos moze utracic zycie, badz
    ulec trwalemu uszczerbku na zdrowiu, ponosi do odpowiedzialnosci
    karnej??? Uwazam to za bzdure, ale zobaczymy co inni na ten temat powiedza.

    Filip - gg: 11062
    @ - Przy odpowiadaniu na maila usun 1937