  • 11. Data: 2005-06-01 20:54:47
    Temat: Re: Publikacja na stronie www i problemy z ksiedzem
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 01/06/2005 21:38, MAc wrote :

    > mhm. Nieumiejętność dokonania prawidłowej oceny jest:
    >
    > a. wadą,
    > b. zaletą
    > c. nie ma znaczenia dla pracy nauczyciela
    >

    > Formalnie nie można się do "pozdrowień" przyczepić, nie są gorsze niż
    > wypowiedź Lecha W. która to NIE została uznana za przestępczą.

    Nie została uznana za przestępną. Zauważ jednak że ocena z zachowania
    polega na badaniu stopnia przestrzegania norm etycznych i współżycia
    społecznego, a nie norm prawnych. Normy prawne, co do zasady, są
    znacznie bardziej tolerancyjne niż etyczne.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Do not choose for your wife any woman you would not choose as your

  • 12. Data: 2005-06-01 20:57:05
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    MMarta napisał(a):

    > Biednyś, że w takim towarzystwie przeżyłeś dzieciństwo i młodość.
    Ja jeszcze miałem szczęście, uczyło mnie pokolenie, które już wyginęło.
    Z pokoleniem, które dyrektoruje obecnie miałem pecha chodzić do szkoły.

    > Znam też "obecnych nauczycieli", którzy są - na szczęście! - i douczeni, i
    > mają poczucie humoru, a do tego świetnie porozumiewają się z uczniami, wcale
    > nie zgrywając się na ich kumpli. I niekoniecznie są młodzi ;)

    No przeca napisałem czarne na białym "znam też takich z wiedzą, sercem i
    powołaniem,"

    > Co do poruszonej sytuacji... powiem tak: bądźmy asertywni. Wypowiadaj
    > opinie, ale szanuj prawa innych. Kontroluj słowa. Bez względu na to, czy
    > jesteś nauczycielem, czy uczniem. Jeśli nabroisz, bądź odpowiedzialny (w
    > Statucie Szkoły pewnie są punkty dotyczące takich sytuacji).
    > Czy to zbyt górnolotne? :)

    Hmm, dawno nie spotkałem się z użyciem "asertywności" w znaczeniu
    leksykalnym a nie potocznym :-) miło się czyta.

    Piszesz "...jeżeli nabroisz, bądź odpowiedzialny..." Może to
    niepopularne, żeby taki stary pierdziel jak ja bronił dzieci, ale IMHO
    ewidentnie nabroili nauczyciele. Nie dość, że dopuścili się
    nadinterpretacji, to jeszcze wykorzystali naturalnie im przypisaną
    dominującą pozycję (a raczej jej nadużyli).

    Jak znam statuty szkół, to nic tam nie ma o sytuacjach w których
    nauczyciel dopuści się nadużycia. Przecież takich sytuacji nie ma, więc
    po co o nich pisać. "...o czym pisać?, czego nie ma?..." :-)

    MAc

  • 13. Data: 2005-06-01 21:13:42
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

> [...]

    społecznego, a nie norm prawnych. Normy prawne, co do zasady, są
    znacznie bardziej tolerancyjne niż etyczne.

    Hmm, przyjmę tedy inną drogę.

    "...Poglądy głoszone publicznie przez wielu członków tzw. rodziny
    R.Maryja są:
    nienawistne, antysemickie, nietolerancyjne i rasistowskie. Nie mają nic
    wspólnego z ekumenizmem, naukami Kościoła jako takiego.

    Piętnowanie takich poglądów, piętnowanie głoszących takie poglądy,
    piętnowanie popierania i popularyzowania głoszenia takich poglądów w
    żadnym wypadku nie powinno być karane..."

    Hmmm?

    MAc

    PS - I proszę się nie czepiać - nie uogólniam - znam słuchaczy RM,
    którzy nie dość, że takich poglądów publicznie nie wykrzykują, to nawet
    ich nie mają. Może słuchają selektywnie?

  • 14. Data: 2005-06-01 21:36:00
    Od: "MMarta" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MAc" <m...@t...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Z pokoleniem, które dyrektoruje obecnie miałem pecha chodzić do szkoły.

    Jeszcze bardziej współczuję...

    > Hmm, dawno nie spotkałem się z użyciem "asertywności" w znaczeniu
    > leksykalnym a nie potocznym :-) miło się czyta.

    Chi... dzięki ;-)

> [...]
    > nadinterpretacji, to jeszcze wykorzystali naturalnie im przypisaną
    > dominującą pozycję (a raczej jej nadużyli).

    Pierdziel - nie pierdziel ;-), swoje racje pewnie masz. Nie zamierzam z tym
    dyskutować, bo akurat omawiane zachowanie i uczniów, i nauczycieli niezbyt
    mnie zachwyciło.

    > Jak znam statuty szkół, to nic tam nie ma o sytuacjach w których
    > nauczyciel dopuści się nadużycia. Przecież takich sytuacji nie ma, więc po
    > co o nich pisać. "...o czym pisać?, czego nie ma?..." :-)

    O dziwo, też znam! I nawet nie miałam kiedyś pojęcia, ile tam jest na temat
    praw ucznia i obowiązków nauczyciela...
    Pozdrawiam i życzę dobrej nocki, Nocny MAc-ku ;-)

  • 15. Data: 2005-06-01 22:20:15
    Od: "bolo" <b...@i...pl>

    > PS - I proszę się nie czepiać - nie uogólniam - znam słuchaczy RM, którzy
    > nie dość, że takich poglądów publicznie nie wykrzykują, to nawet ich nie
    > mają. Może słuchają selektywnie?

    mam kolege ktory potrafi godzinami sluchac tych debilizmow po nocach a
    pozniej sie z tego nasmiewa (nasmiewal) w firmie...co bylo o tyle irytujace
    ze z jego relacji to byla jedna wielka powtorka powtorki vel "i tak wkolko
    macieju" czyli bylo nudne....z innych ciekawostek, spiewał (intonował?) nam
    rowniez numery telefonow z erotycznych reklam na arabskich kanalach tv

    pozdrawiam
    bolo

  • 16. Data: 2005-06-01 22:29:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Szymon "Orson" Małek" <o...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:d7kd8b$hv0$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Po pierwsze uważam, że ksiądz po prostu nie zrozumiał tego tekstu i może
    należy mu go wyjaśnić. Wszak to nie on jest obrażany, tylko "TA RESZTA
    DEBILI Z RODZINY RADIA MARYJA". Skoro macie się modlić, by do niej z
    mądrością swoją nie dołączył, to jak rozumiem jeszcze debilem nie jest.
    Jak rozumiem zdanie kolegi było przejawem troski, by na skutek
    nieprzewidywalnych wyroków boskich tak się nie "stoczył" i takie były
    jego intencje. W tym wypadku ewentualnie mogli by się obrazić członkowie
    owej rodziny Radia MARYJA, ale też nie do końca wiadomo którzy, bowiem
    nie napisano, że wszyscy są debilami. Niektórzy mogą być, i dokąd autor
    ich palcem nie wytknie, to w sumie jest to wolna ocena autora
    wypowiedzi. Per analogia, to w wypadku modlitwy o zdrowie sam
    zainteresowany powinien zacząć podejrzewać, że jest chory, gdyby
    stosować analogiczny sposób rozumowania. Samo sformułowanie "NIE
    KOZACZYŁ KONTATKTAMI Z O. RYDZYKIEM." moim zdaniem nie jest obraźliwe
    również. Może nie całkiem na miejscu, ale to już inna sprawa.

    Po drugie, o ile ukaranie samego autora tych słów będące wynikiem ich
    niezrozumienia jeszcze jakoś tam rozumiem, to ukaranie twórcy strony,
    który wpływu na treść zapisu kolegi nie miał jest lekkim przegięciem. No
    chyba, że jest coś, o czym nie piszesz. Wszak równie dobrze można by
    było ukarać jeszcze kilka innych osób, które mają techniczną możliwość
    usunięcia tego z serwera, a nie zrobiły tego. W tym wypadku moim zdaniem
    dyrekcja szkoły się z lekka zagalopowała.

    Po trzecie, to już zupełnie nie rozumiem, w jaki sposób powyższe
    stwierdzenia mogły "obrazić uczucia religijne księdza". No chyba, że on
    nie w Boga wierzy, tylko w O.Rydzyka, a w zasadzie w Rodzinę Radia
    Maryja, bo tylko ona w tym wystąpieniu załóżmy została jakoś tam
    obrażona. To sformułowanie, jeśli wiernie je przytoczyłeś, to już moim
    zdaniem jest kompletnie pozbawione sensu na gruncie zacytowanego
    wystąpienia będącego przedmiotem sprawy.

    Po czwarte, to ksiądz chodząc po szkole i opowiadając, "że postara się
    aby parę osób z mojej klasy wyleciało z tej szkoły" po prostu kieruje
    pod adresem tych osób groźby karalne. Zwłaszcza wobec osób, które w
    ogóle w całym zamieszaniu nie brały udziału. Czyli jak rozumiem ksiądz
    będzie dążył do wypatrzenia wyników nauczania, no bo inaczej nie bardzo
    sobie wyobrażam to relegowanie. Zwłaszcza wobec decyzji dyrektora, że
    Was karze naganą, która de facto sprawę ewentualnego relegowania zamyka
    ostatecznie.

    A teraz będę odpowiadał na pytania:

    Strona ta i tematy w niej poruszane bez wątpienia mają związek z życiem
    szkoły. Fakt, że strona znajduje się na prywatnym serwerze wcale nie
    upoważnia nikogo do obrażania tam nauczycieli. Tak więc w mojej ocenie
    zagadnienie to mogło być przedmiotem zainteresowania szkoły. Tyle tylko,
    że uważam, iż zupełnie wypatrzono sens przedmiotowej wypowiedzi,
    wyciągnięto z niej bzdurne wnioski i na skutek tego cokolwiek wadliwą
    decyzje podjęto. Przede wszystkim w odniesieniu do Twojej osoby, ale i
    nie znajduję podstaw do ukarania Twojego kolegi będącego autorem
    wystąpienia.

    Pozostaje teraz kwestia, czy po prostu przejść do porządku dziennego nad
    nieprzemyślanymi decyzjami władz szkoły, czy walczyć nadal. W walce
    możesz spokojnie podnieść argumenty przeze mnie opisane wyżej. Moim
    zdaniem bitwę w drugiej instancji masz wygraną. Tylko co z wojną?

  • 17. Data: 2005-06-01 22:34:58
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    witek napisał(a):

    > tak, była już dyskusja na ten temat.
    > mają wspólnego ze szkołą, bo sa o szkole, po za tym szkoła ma prawo
    > oceniać cię również pod względem tego co robisz po za szkołą.

    Tak sie zastanawiam, gdyby uczeń - dla uproszczenia pełnoletni -
    popełnił jakiś kontrowersyjny artykuł, który zamieściłaby jakas gazeta,
    np. przeciw prezydentowi obecnemu lub przyszłemu, premierowi, ministrowi
    czy nawet papiezowi, a sam artykuł nie stanowiłby naruszenia prawa, to
    czy rada pedagogiczna miałaby prawo go ukarać.

    M.

  • 18. Data: 2005-06-01 23:02:51
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Maciej Bebenek wrote:

> [...]
    > czy nawet papiezowi, a sam artykuł nie stanowiłby naruszenia prawa, to
    > czy rada pedagogiczna miałaby prawo go ukarać.

    teoretycznie tak, ale w praktyce nie byłoby takie prostu, bo nie da się
    tego jednoznacznie ocenić jako uczynek dobry albo zły.
    Zdanie można mieć inne niż wszyscy i za to nie można być karanym.
    Natomiast gdyby artykuł "np na murze sprayem" zawierał bluzgi, to
    wówczas raczej ocenią go pod kontem bluzgów, a nie pod kątem, że było to
    o prezydencie.
    Nie przesadzajmy w szkole nie pracują sami debile.

  • 19. Data: 2005-06-02 02:50:24
    Od: "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki"
    > Ma w zakresie ocen z zachowania uczniów. Podstawa prawna:
    > Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu
    > z dnia 7 września 2004 r.
    > w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania
    > uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w
    > szkołach publicznych

    Generalnie powstaje pytanie, czy jest to konstytucyjne - ocena bez sądu. Ale
    tu i tak nie ma to znaczenia, bo.. [dalej]

> [...]
    > wychowawcę klasy, nauczycieli oraz uczniów danej klasy stopnia
    > respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych

    W tym konkretnym przypadku chłopcy nie przekroczyli ani zasad współżycia ani
    norm etycznych, co już inni wyłuszczyli w innych mailach. A na pewno nie
    zostało to przez Ciało w jakikolwiek sposób udowodnione..

    Pzdr
    Brodek

  • 20. Data: 2005-06-02 03:24:18
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Brodek wrote:

    > Generalnie powstaje pytanie, czy jest to konstytucyjne - ocena bez sądu.
    > Ale tu i tak nie ma to znaczenia, bo.. [dalej]

    Ale żeś zasadził.

    > W tym konkretnym przypadku chłopcy nie przekroczyli ani zasad współżycia
    > ani norm etycznych, co już inni wyłuszczyli w innych mailach. A na pewno
    > nie zostało to przez Ciało w jakikolwiek sposób udowodnione..

    "ciało" nie udowadnia, to nie sąd. Nauczyciele podejmują suwerenną
    decyzję głosując większością głosów. I na tym koniec.
    Chłopakom, jeżeli uważają, że decyzja jest niesprawiedliwa, przysługuje
    odwołanie od tej decyzji, ale w tej chwili ci nie powiem, czy do
    dyrektora szkoły, czy wyżej.