  • 1. Data: 2002-08-11 15:19:03
    Temat: Przysluga webdesignera
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Czy posiadacz firmowej witryny www musi miec
    legalne oprogramowanie do jej tworzenia lub fakture
    od webmastera? A jesli posiadacz odpowiedniego programu
    chce mi dac strone w prezencie?
    Czy kazda komercyjna witryne www musi posiadac podpis jej
    autora?

    GreG

  • 2. Data: 2002-08-11 20:22:32
    Temat: Re: Przysluga webdesignera
    Od: Michał Cieślicki <y...@a...pl>

    begin GreG <g...@w...pl> quotation:
    > Czy posiadacz firmowej witryny www musi miec
    > legalne oprogramowanie do jej tworzenia lub fakture
    > od webmastera? A jesli posiadacz odpowiedniego programu
    > chce mi dac strone w prezencie?

    Możesz / mogłeś utworzyć stronę przy pomocy niekomercyjnego
    Open Sourcowego oprogramowania udostępnianego na zasadach
    licencji GNU. To powinno zamknąć usta pytającym.

    > Czy kazda komercyjna witryne www musi posiadac podpis jej
    > autora?

    Tutaj niestety moja znajomość realiów się kończy.

    --
    <rotagaehp> ja nie wiem, jest coś takiego jak kontrola urodzin, środki
    1027461600 antykoncepcyjne, czy posiadając taką wiedzę człowiek nie

  • 3. Data: 2002-08-11 21:12:47
    Od: gericotel <n...@s...com>

    Grupa pl.soc.prawo
    Ktoś coś ma do powiedzenia:

    >Czy kazda komercyjna witryne www musi posiadac podpis jej
    >autora?
    >
    >GreG

    to zalezy czy zrzekasz sie praw autorskich do projektu.
    jak tak to nie, jak nie to tak.

    pozdrawiam,
    radoslaw

    --
    "Tworzac realizujemy cele" (r.w. - ad`2002)
    email: studio (at) post.pl

  • 4. Data: 2002-08-14 08:42:46
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 11 Aug 2002, GreG wrote:
    [...]
    >+ Czy kazda komercyjna witryne www musi posiadac podpis jej
    >+ autora?

    Nie musi, ale autor może w dowolnej chwili tego zażądać :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-08-14 08:49:02
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 11 Aug 2002, gericotel wrote:

    >+ Grupa pl.soc.prawo
    >+ Ktoś coś ma do powiedzenia:

    Przyjęto. Sprawdzimy na jaki temat ;)

> [...]
    >+ >GreG
    >+
    >+ to zalezy czy zrzekasz sie praw autorskich do projektu.

    Wytłumacz mi, nieuczonemu w prawie, jak można się legalnie
    *zrzec* ustawowo niezbywalnego prawa ??
    Sądzę że to, iż prawa autorskie dzielą się na majątkowe
    i osobiste jest ci wiadome :)

    >+ pozdrawiam,
    >+ radoslaw

    Wzajemnie, Gotfryd
    PS: wytłumaczyć (przekonująco) autorowi, że nie ma się podpisywać
    to pewnie (zazwyczaj) można. Ale to *nie jest* zrzeczenie,
    i od obowiązku "umieszczenia podpisu" - o ile autor się upomni
    - to IMO nie da się uchylić.

  • 6. Data: 2002-08-20 22:45:32
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:Pine.LNX.4.21.0208141041520.10258-100000@irys.s
    tanpol.com.pl...
    > On Sun, 11 Aug 2002, GreG wrote:
    > [...]
    >
    > Nie musi, ale autor może w dowolnej chwili tego zażądać :)

    Zastanawialem sie nad sposobem wykonania internetowej wizytowki
    wlasnej firmy przy pomocy programu w wersji trial, skompilowanej
    nastepnie za pomoca legalnego softu, ktory jest wlasnoscia kogos innego.

    Czyli: firma, ktorej wlascicielem jest osoba A posiada wlasna witryne
    internetowa,
    nie posiada jednak oprogramowania do jej tworzenia. Czy osoba A moze ja wykonac
    na komputerze osoby B, ktora taki soft posiada ?
    Bo gdyby tak bylo, wystarczylby jedna licencja na kilka firm, ktore zawsze moga
    stwierdzic, ze przy tworzeniu swoich "prac" zmieniaja sie przy jednym
    komputerze...

    GreG