  • 1. Data: 2002-08-11 08:42:42
    Temat: POMOCY!!!
    Od: "Izabell" <i...@w...pl>

    Witam :)

    Mam pytanie. W jaki sposób mąż może współpracować z żona, kiedy ona ma
    założoną firmę. Jest wspólnota majatkowa. Czy może zawierać z nim umowę o
    dzieło, czy też musi zatrudnic go jako osobę wspólpracującą (wówczas co z
    ZUS-em i pensją), czy też może jej pomagać i nie musi być w zaden sposób
    zatrudniony ani nie musi z nim być podpisana umowa???

    Z góry dziekuję za odpowiedzi!

    Izabell

  • 2. Data: 2002-08-11 17:52:05
    Temat: Re: POMOCY!!!
    Od: "bubu" <j...@i...pl>

    Użytkownik Izabell <i...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aj584i$jld$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > ZUS-em i pensją), czy też może jej pomagać i nie musi być w zaden sposób
    > zatrudniony ani nie musi z nim być podpisana umowa???

    W ZUS musi być opłacana składka za osobę współpracującą.Tam musisz zgłosić.

  • 3. Data: 2002-08-12 12:59:29
    Od: "Pan Bambaryla" <p...@u...pl>

    Witam,

    Miałem podobny problem i uważam tak:
    Współmałżonek może, jako poełnomocnik (notarialny)
    wykonywać wszelkie czynności (oprócz nadawania
    pełnomocnictwa) związane z prowadzeniem działalności
    gospodarczej. Tym bardziej np. może sprzedawać
    w sklepie, zamiast własciciela (zawieranie umowy
    z klientami).

    Co więcej - nie ma z tego tytułu żadnej umowy,
    żadnych opłat ZUS (o ile gdzieś jest płacony).
    Może natomiast generować koszty związane z prowadzeniem
    DG.

    Brzmi jak bajka, czy jednak jest to prawda?
    Nikt do tej pory nie obalił takiego stanowiska.

    Chętnie usłyszę słabe punkty przedstawionego rozumowania.

    Pzdr,
    Bam