  • 1. Data: 2002-08-11 09:05:31
    Temat: Bony paliwowe
    Od: "Niebieski" <i...@o...pl>

    Witam.
    Mam pewien problem. W ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 r. o zmianie ustawy o
    podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym, ustawy o zamówieniach
    publicznych oraz ustawy o ochronie informacji niejawnych. (Dz. U. Nr 56,
    poz. 580) czytamy:

    "Bon paliwowy jest prawnym środkiem płatniczym do nabywania oleju napędowego
    uprawniającym sprzedawcę tego oleju do zwiększenia podatku naliczonego, o
    którym mowa w art. 19 ust. 1 i 2, o kwotę odpowiadającą wartości nominalnej
    bonu paliwowego, z uwzględnieniem zasad określonych w art. 40g."

    Czy ja jako sprzedawca oleju napędowgo jestem zobowiązany do przyjmowania
    ww. bonów, czy mogę odmówić. Dodam,że otrzymałem pismo od Urzędu Skarbowego,
    w którym stwierdzono, że :
    "Sprzedawca oleju napędowego _obowiązany_ jest przyjąć bon paliwowy w
    rozliczeniu za nabyty olej napędowy (SWW 0242-2) od nabywcy tegoż oleju."

    Pozdrawiam.

    Niebieski