  • 1. Data: 2008-05-17 21:28:57
    Temat: Przypadkowe przekroczenie granicy RP w polu
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    kodeks karny:

    Art. 264.
    § 1. (uchylony).
    § 2. Kto wbrew przepisom przekracza granicę Rzeczypospolitej Polskiej,
    używając przemocy, groźby, podstępu lub we współdziałaniu z innymi osobami,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    § 3. Kto organizuje innym osobom przekraczanie wbrew przepisom granicy
    Rzeczypospolitej Polskiej,
    podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8

    uchylony §1 brzmiał:
    §1. Kto wbrew przepisom przekracza granicę Rzeczypospolitej Polskiej,
    podlega podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności lub karze pozbawienia
    wolności do lat 2.

    w sumie to dobrze, można sobie iść nad granicę i odwiedzić na krótko
    sąsiadów, ale... zalezy których, bo po drugiej stronie przepisy mogą być
    inne.

    Kilka granic zostało, takie fotki w necie znalazłem:
    http://www.exoticpoland.info/pe.php?t=galeria-2005_0
    5_15-swislocz&img=11
    http://www.exoticpoland.info/pe.php?t=galeria-2005_0
    5_15-swislocz&img=12

    i niby wyjeżdżona droga przez granicę państwa ?????
    To nieprawidłowe oznakowanie granicy, bo zerkając na mapę granica biegnie
    rzeką.

    Wracam jednak do tematu poruszanego kilka lat temu:
    granica lądowa RP chyba nie jest zbytnio dobrze oznakowana, słupki są
    rozstawione za rzadko i podczas zbierania grzybów, czy ot tak normalnie
    podczas zwiedzania, turystyki nie taktrudno znaleźć się po stronie Ukrainy,
    Białorusi czy Rosji

    tutaj:
    http://www.exoticpoland.info/pe.php?t=galeria-2005_0
    5_14-topilo&img=10
    chociaż wiadomo, gdzie granica, gdzie pas drogi granicznej...

    ale nie ma tak wszędzie:
    wystarczy prześledzić granicę w google:
    http://tiny.pl/nkll przybliżyć... polna droga jest, ale znaku można nie
    zauważyć i co wtedy ? jak białorusini zlapią...

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 2. Data: 2008-05-17 22:15:28
    Temat: Re: Przypadkowe przekroczenie granicy RP w polu
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    > §1. Kto wbrew przepisom przekracza granicę Rzeczypospolitej Polskiej,
    > podlega podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności lub karze

    Uchylony par 1 jest teraz wykroczeniem.

    Cezar

  • 3. Data: 2008-05-18 06:09:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cezar wrote:

    > Uchylony par 1 jest teraz wykroczeniem.

    to zależy jeszcze którą granice, bo teraz z państwami w Schengen można
    sobie przechodzić gdzie się chce i jak się chce.

  • 4. Data: 2008-05-18 06:15:51
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > to zależy jeszcze którą granice, bo teraz z państwami w Schengen można
    > sobie przechodzić gdzie się chce i jak się chce.

    Nie zależy od tego jaką granicę, ale od tego czy to wbrew przepisom.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 5. Data: 2008-05-18 07:13:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Nostradamus wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:g0oh6a$srn$3@inews.gazeta.pl...

    > Nie zależy od tego jaką granicę, ale od tego czy to wbrew przepisom.

    przekraczanie granic państw wchodzących do Schengen w dowolnym miejscu
    nie jest wbrew przepisom.
    Teraz lepiej?

  • 6. Data: 2008-05-18 07:57:40
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:
> [...]
    > §1. Kto wbrew przepisom przekracza granicę Rzeczypospolitej Polskiej,
    > podlega podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności lub karze pozbawienia

    w zamian jest art.49a kodeksu wykroczeń

    KG

  • 7. Data: 2008-05-18 09:27:41
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > przekraczanie granic państw wchodzących do Schengen w dowolnym miejscu nie
    > jest wbrew przepisom.
    > Teraz lepiej?

    Wcale nie lepiej. Facet Ci napisal, ze nie karane jest przekraczanie granicy
    Schengen, ale przekracanie jej wbrew przepisom.
    Owszem mozesz to zrobic w dowolnym miejscu, ale musisz zabrac ze soba dowod
    tozsamosci - jesli nie to wykroczenie, bo przekroczyles ja wbrew przepisom,
    ktore tego wymagaja.
    Jesli np dzialanie ukladu Schengen zostanie zawieszone i wprowadzona
    zostanie czasowa kontrola na granicy to tez mozesz podpasc pod wykoczenie.
    Byc moze (choc nie wiem) np przekraczanie prywatnym samolotem wyamaga
    jakiegos tam zgloszenia, a bez niego to znowu robi sie wykroczenie.
    Byc moze jesli obcokrajowiec ma wize "tylko na Polske", a nie "wize
    Schengen" to tez podpada pod ten przepis (art 49a kw).
    Jak widac sprawa nie jest tak prosta.

    Cezar

  • 8. Data: 2008-05-18 13:35:51
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > przekraczanie granic państw wchodzących do Schengen w dowolnym miejscu nie
    > jest wbrew przepisom.

    Ale wątkowtwórcy chodzilo o granice z Ukrainą, Białorusią i Rosją. Wyraźnie
    napisał czego dotyczą wątpliwości.

    Pozdrawiam Przemek

  • 9. Data: 2008-05-19 08:30:26
    Od: "Robert Sadłowski" <nospam_rsad@nospam_zak.com.pl>

    Użytkownik "Cezar" napisał w wiadomości

    > Owszem mozesz to zrobic w dowolnym miejscu, ale musisz zabrac ze soba
    > dowod tozsamosci - jesli nie to wykroczenie, bo przekroczyles ja wbrew
    > przepisom, ktore tego wymagaja.

    Nalezy tu wspomniec ze przekraczanie granicy w dowolnym miejscu nie
    obowiazuje w Parku Narodowym lub innym obszarze chronionym, a w tatrzanskim
    PN (nawet na szlaku) jest zabronione w okresie od 15.11 do 15.06.
    Podejrzewam ze wyjatkow jest wiecej, np. nadgraniczne nadlesnictwo wprowadza
    czasowy zakaz wstepu do lasu.

    Pzdr
    Rowert

  • 10. Data: 2008-05-19 19:49:15
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Sun, 18 May 2008 14:35:51 +0100, Przemek Lipski napisał(a):

    > Ale wątkowtwórcy chodzilo o granice z Ukrainą, Białorusią i Rosją. Wyraźnie
    > napisał czego dotyczą wątpliwości.
    >
    > Pozdrawiam Przemek

    i wątkotwórca bardzo chętnie wrócił by do sedna tematu, a nie roztrząsania
    tematów ubocznych towarzyszących granicy.
    Uściślę:
    1) http://www.exoticpoland.info/pe.php?t=galeria-2005_0
    5_15-swislocz&img=11
    czy tak ustawiony znak / tablica oznacza, że przemieszczanie się tą polną
    drogą dalej to przekroczenie granicy ?

    to samo tu:
    http://www.exoticpoland.info/pe.php?t=galeria-2005_0
    5_15-swislocz&img=12

    po prostu chodząc po lesie i zbierając grzyby przykładowo tu:
    http://tiny.pl/n8h3
    nagle wychodzimy na polną drogę...
    jeden znak graniczny jest 20m w lewo, drugi 20m w prawo, przechodzimy przez
    polną drogę i idziemy dalej w las...
    przekroczyliśmy granicę więc wbrew przepisom, zbieramy białoruskie grzyby

    jak popatrzeć na google... są też odcinki, gdzie granica jest w polu