  • 1. Data: 2008-05-17 21:57:04
    Temat: Zakup mieszkania co sprawdzic?
    Od: "Andri" <q...@w...pl>

    planuje zakup mieszkania w Warszawie, ma KW zalozone, ale jest spoldzielcze.
    Od czego zaczac, co najwazniejsze? Czy mozecie dac link do jakiegos dobrego
    wzoru umowy przedwstepnej (moze bedzie to cos lepszego do tego co mam)?
    Jak sie zabezpieczyc przed wpisem do ksiegi 1m przed podpisaniem aktu?

    Dziekuje
    Andrij

  • 2. Data: 2008-05-18 09:25:27
    Temat: Re: Zakup mieszkania co sprawdzic?
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Andri" <q...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wzoru umowy przedwstepnej (moze bedzie to cos lepszego do tego co mam)?
    > Jak sie zabezpieczyc przed wpisem do ksiegi 1m przed podpisaniem aktu?

    Przede wszystkim zawrzec umowe przedwstepna w formie NOTARIALNIEJ. Wiem, ze
    to sa koszty, ale przeciez nie kupujesz mieszkania codziennie, a wtopic
    mozesz duuuuuuuuuzo wiecej niz ten tysiac zlotych na notariusza. Jesli
    chodzi o sprawdzanie to trzeba zaczac naturalnie od KW, ale nie tylko od
    sprawdzenia działow, ale PRZEDE WSZYSTKIM, czy nie ma WZMIANEK w dzialach.
    Najlepiej, miec odpis z KW z dnia zawarcia umowy przedstepnej i nastepnie z
    dnia zawarcia umowy przyrzeczonej. Oczywiscie trzeba sprawdzic czy
    mieszkanie nie jest zadluzone w SM, czyli zadac od kupujacego zaswiadczenia
    z SM o stanie prawnym lokalu.
    W umowie przedwtepnej (notarialnej) zawrzec wniosek o wpis w KW ostrzezenia
    lub roszczenia o zawarcie um. przedwtepnej, aby umowa ta miala skutek wobec
    osob trzecich.

  • 3. Data: 2008-05-18 18:17:03
    Od: "Andri" <q...@w...pl>

> [...]
    > W umowie przedwtepnej (notarialnej) zawrzec wniosek o wpis w KW
    > ostrzezenia lub roszczenia o zawarcie um. przedwtepnej, aby umowa ta miala

    Na notariusz czeka sie kilka dni, a chciałbym szybciej zaklepać, więc
    najpierw przedwstepna umowa na papierze, a po kilku dniach chcialbym to
    zamienic na umowe notarialna? Da sie tak? Jaki koszt jest przedwstepnej
    umowy?

  • 4. Data: 2008-05-18 18:45:12
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    > Na notariusz czeka sie kilka dni, a chciałbym szybciej zaklepać, więc
    > najpierw przedwstepna umowa na papierze, a po kilku dniach chcialbym to
    > zamienic na umowe notarialna? Da sie tak?

    Da sie.

    > Jaki koszt jest przedwstepnej umowy?

    Zalezy od wartosci mieszkania.

  • 5. Data: 2008-05-18 21:37:21
    Od: "Andri" <q...@w...pl>

    > Zalezy od wartosci mieszkania.

    200tys, koszt umowy podobno okolo 1500zl, a ile wiecej z przedwstepna?

  • 6. Data: 2008-05-19 16:29:35
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Jesli dobrze porozmawiasz z własciwym notariuszem, to weźmie 50% opłaty za
    przedwstepną i 50% opłaty za ostateczna.

    BTW: przedwstepna nie musi być notarialnie.
    BTW 2: gdyby musiała być, to żaden notariusz nie brałby "tylko" 50% ;-))
    JaC

    -----