  • 1. Data: 2006-01-28 02:22:03
    Temat: Przeterminowana żywność
    Od: "ron" <t...@t...pl>

    Witam,

    Czy sklep/market ma obowiązek dopilnowania, aby oferowane produkty
    żywnościowe były przydatne do spożycia pod względem daty ważności? Kupiłem
    przeterminowany sok (o 2 miesiące) i spostrzegłem ten fakt dopiero w domu.
    Czy sklep ma obowiązek oddać pieniądze za towar przy okazaniu rachunku i
    przeterminowanego towaru, czy też mają prawo mi odmówić tłumacząc, że mogłem
    sprawdzić datę ważności w sklepie (bo mogłem, ale tego nie zrobiłem)?
    Oczywiście nie chce mi się wykłócać o głupie 6zł, pytam z czystej ciekawości
    jak to wygląda w świetle prawa.

    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 2. Data: 2006-01-28 04:10:22
    Temat: Re: Przeterminowana żywność
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    ron wrote:
> [...]
    > Oczywiście nie chce mi się wykłócać o głupie 6zł, pytam z czystej ciekawości

    Na półkach nie może się znaleźć towar przeteminowany nawet o 1 dzień,
    nie mówiąc już o 2 miesiącach.
    Możesz oddać sok do sklepu. Muszą przyjąć zwrot.
    W zależności od sklepu będą kręcić nosem.
    Przekręć do PIH, sanepid, czy co tam się teraz tym zajmuje.

    Na pewno nie jest to data produkcji?

  • 3. Data: 2006-01-28 06:19:49
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 28 sty o godzinie 05:10, na pl.soc.prawo, witek napisał(a):

    > Na półkach nie może się znaleźć towar przeteminowany nawet o 1 dzień,
    > nie mówiąc już o 2 miesiącach.

    Jak najbardziej to jest logiczne i zasadne.

    > Możesz oddać sok do sklepu. Muszą przyjąć zwrot.

    Ale tutaj nasuwa mi się pewna refleksja.
    Wyobraźmy sobie że p. Nowek dwa miesiące temu zakupił w np. jakimś
    Selgrosie kilka zgrzewek jogurcików ;)
    Ale jakoś mu odszedł smak na ten jogurcik, tudzież z przyczyn innych (np.
    pilny wyjazd w delegacje) nie skonsumował tych jogurcików.
    Po powrocie z delegacji wpadł na pomysł:
    - przecież pójdę do Selgrosa (ten sam co poprzednio) kupię teraz JEDNĄ
    zgrzewkę tego samego jogurcika i .....
    Jedzie do domu albo pije kawę na pasażu, po czym udaje się do bagażnika
    samochodu i "zamienia" zgrzewkę jogurcików. Wraca do marketu i przedstawia
    im swoje prawa ..... żąda zwrotu kasy za "przeterminowany towar".

    IMO - nie powinno być tak że po takim incydencie jak przedstawia pytająca.
    trzeba by sprawdzić czy na pólkach nie ma przeterminowanej serii?
    Wydaje mi się że tak - właśnie by ustrzec się przed takimi cwananiakami, bo
    każdy mógłby wracać do każdego sklepu i żądać zwrotu gotówki - nie mówię
    już o odszkodowaniu!

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 4. Data: 2006-01-28 10:36:55
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "Artur Ch." wrote:

> [...]
    > Po powrocie z delegacji wpadł na pomysł:
    > - przecież pójdę do Selgrosa (ten sam co poprzednio) kupię teraz JEDNĄ

    No ale na paragoniku fiskalnym jest datunia zakupiku, to w czym
    problemik? jesli w terminie zakupiku towareczek nie byl przeterminowany
    to zwrociku/wymiany nie bedzie.

    Pozdrowionka!

    --
    Sid Meyer's Civilisation IV - zagrajmy ......... http://tiny.pl/xv2d
    Terror, ze strach sie bac - felieton ........... http://tiny.pl/xk83

  • 5. Data: 2006-01-28 11:18:42
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:43DB4947.82C6E34A@gazeta.pl>
    Hikikomori San <h...@g...pl> pisze:

    > No ale na paragoniku fiskalnym jest datunia zakupiku, to w czym
    > problemik? jesli w terminie zakupiku towareczek nie byl
    > przeterminowany to zwrociku/wymiany nie bedzie.

    Ale razem z tym właśnie paragonem klient oddaje towar przterminowany, a nie
    ten, który kupił ostatnio.
    Kto będzie w stanie stwierdzić, kiedy był kupiony dany towar? Przecież
    paragonu się do niego nie przykleja na stałe.

    --
    PozdrawiaM

  • 6. Data: 2006-01-28 11:47:41
    Od: "Gryngol" <j...@p...onet.pl>

    no powinna byc seria/nr parti czy cos takiego na opakowaniu

    GRYNGOL
    Vectra B 2.0 16v Steinmetz

    www.vectra-unlimited.pl

  • 7. Data: 2006-01-28 12:25:25
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:drflkq$a15$1@opal.icpnet.pl>
    Gryngol <j...@p...onet.pl> pisze:

    > no powinna byc seria/nr parti czy cos takiego na opakowaniu

    No dobrze, ale jak właściciel sklepu będzie w stanie stwierdzić, że towaru o
    takim numerze nie było u niego na półce w danym czasie?

    --
    PozdrawiaM

  • 8. Data: 2006-01-28 12:29:00
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 28 sty o godzinie 12:47, na pl.soc.prawo, Gryngol napisał(a):

    > no powinna byc seria/nr parti czy cos takiego na opakowaniu

    Ale tego z kolei nie ma na paragoniku ;)
    I raczej trudno aby było.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 9. Data: 2006-01-28 13:29:03
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Nixe [Sat, 28 Jan 2006 13:25:25 +0100]:

    > No dobrze, ale jak właściciel sklepu będzie w stanie
    > stwierdzić, że towaru o takim numerze nie było u niego
    > na półce w danym czasie?

    Towary przyjmuje do sklepu na gębę, czy może na papiery?

    Kira

  • 10. Data: 2006-01-28 14:22:20
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: krys [Sat, 28 Jan 2006 15:02:18 +0000]:

    > A na papierach sa numery serii? Przypuszczam, że wątpię.

    Nie wiem, w branży spożywczej nie działałam. Natomiast mi
    jak przychodzi towar, to posiada numery seryjne - i mam te
    numery seryjne jak najbardziej w papierach. Jeśli nie od
    razu z okazji dostawy, to chwilę później po przyjęciu ich
    na stan. I mam wrażenie, że taki numer serii to może być
    żywnościowy odpowiednik numeru seryjnego...

    Kira