  • 1. Data: 2006-01-27 23:02:08
    Temat: Rozwód a sprawy mieszkaniowe
    Od: Marek<m...@a...pl>

    Witam.
    Sytuacja wygląda tak: żona chce się rozwieść, a mieszkanie jest na żonę
    (nabyte przed ślubem). Czy mąż, zameldowany na stałe, może:
    -zostać z niego usunięty jeszcze przed rozwodem, oraz co się dzieje po?
    -ma prawo pierwokupu?
    Czy ktoś zechciałby odpowiedzieć? Proszę o ewentualną podstawę prawną.
    Diękuję

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-01-28 02:11:30
    Temat: Re: Rozwód a sprawy mieszkaniowe
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marek wrote:
> [...]
    > (nabyte przed ślubem). Czy mąż, zameldowany na stałe, może:
    > -zostać z niego usunięty jeszcze przed rozwodem, oraz co się dzieje po?
    nie może. jeżeli żona będzie się ciebie chciała pozbyć,a sam się nie
    wyniesiesz to pozostanie jej droga sądowa i wyrok o eksmisję.
    Oczywiście mieszkła gratis nie będziesz. Na pewno masz obowiązek
    uczstniczyć w kosztach mieszkania, a nei wiem, czy cie w tym momencie
    nie bedzie mogła potraktować jako wynjamującego.

    > -ma prawo pierwokupu?
    kto?
    ty, czy żona.
    Mieszkanie jest żony w całości, więc ty nie masz nic do gadania.,
    Może zrobić co chce, łącznie ze sprzedaniem, tylko kto kupi mieszkanie z
    lokatorem.

    > Czy ktoś zechciałby odpowiedzieć? Proszę o ewentualną podstawę prawną.
    w ustawie o ochronie praw lokatorów