  • 21. Data: 2005-01-15 23:43:13
    Temat: Re: Przesyłka pocztowa - kradzież
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Jarosław Łysio" <j...@g...pl> niebacznie
    popelnil news:csbqht$91u$1@inews.gazeta.pl:

    > Przedstaw więc swój tok myślenia poparty argumentami.
    Może ja wspomogę uzgodnianie poglądów:
    czy: regulaminy pocztowe _nakazują_ wysyłkę przedmiotów wartościowych
    przesyłkami wartościowymi,
    czy może: regulaminy pocztowe _zakazują_ wysyłki przedmiotów
    wartościowych przesyłkami zwykłymi?

    --
    pozdro
    poreba

  • 22. Data: 2005-01-16 00:45:18
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jarosław Łysio wrote:

    > Tu nie ma nic do dedukowania.

    Śmieszny jesteś.
    Dla mnie to przedmiot codziennego użytku tak samo jak skarpetki.
    Jak zgubię to idę i kupuję drugi.

    > Bzdurne stwierdzenie.
    > Maksymalne odszkodowanie za utratę paczki zwykłej to dziesięciokrotność
    > zasadniczej opłaty pocztowej uiszczonej przy jej nadaniu, nie wiem więc
    > czemu "jak ktoś wysyła komórki paczką zwykłą to dostanie 90 zł".

    Masz rację. Uprościłem. Ale wychodzi to coś koło tego.

    > To sobie wobraź. Pani w okienku ma prawo odmówić przyjęcia przesyłki, która
    > nie spełnia wymogów.

    Co mi pani w okienku może odmówić. Jak jej przynoszę zapakowaną
    paczuszkę i mówię, że chce wysłać paczkę zwykłą.

    > Obowiązek spełnienia wymogów obowiązujących przy nadawaniu przesyłek spoczywa
    > na nadawcy.

    A co ma piernik do wiatraka.
    Spełniłem wymogi. Zapakowałem i zaadresowałem.
    Ostatnio jeszcze tylko pani zażyczyła sobie sznureczka, ale szybko
    zmieniła zdanie.

  • 23. Data: 2005-01-16 08:33:00
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@g...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@j...w.stopce.pl> napisał(a):

    > Jeśli podchodzi do okienka klient i chce nadać list, a kobita z okienka
    > pyta: "zwykły czy priorytet ?" to znaczy że jakie opcje proponuje ?

    Pani z okienka zadaje wtedy nielogiczne pytanie :))
    Ma wtedy na myśli prawdopodobnie list zwykły ekonomiczny lub list zwykły
    priorytetowy.
    Bo "zwykły" to nie znaczy "ekonomiczny", a raczej "nierejestrowany".

  • 24. Data: 2005-01-16 08:33:35
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@g...pl>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> napisał(a):

    > Śmieszny jesteś.
    > Dla mnie to przedmiot codziennego użytku tak samo jak skarpetki.
    > Jak zgubię to idę i kupuję drugi.

    W sąsiednim wątku "Przesyłka - i po przesyłce", który dotyczy tego samego
    problemu autor napisał, że wysyłał "nowiutki telefon o wartości około
    1000zł". Myślę, że przeciętny nowy telefon właśnie kosztuje coś koło tego.
    Z całym szacunkiem - przeciętnie skarpetki kosztują w tym kraju od 1 do 10
    złotych, w porównaniu do powyższej ceny telefonu to od tysiąca do stu razy
    więcej.
    Skoro telefon komórkowy jest dla Ciebie są tak samo cenny jak skarpetki to
    prawdopodobnie albo kupujesz jakieś super ekstra skarpetki, albo dziadowskie,
    zdezelowane telefony :))

    Myślę, że większość obywateli tego kraju nie traktuje telefonu jak skarpetki.
    Zauważ też, że minimalne wynagrodzenie w tym kraju wynosi 849 zł brutto.

    > Masz rację. Uprościłem. Ale wychodzi to coś koło tego.

    Chyba jednak znacznie mniej. Telefon komórkowy jest lekki, za utratę zwykłej
    paczki ekonomicznej o masie do 1 kg maksymalne odszkodowanie to 50 zł,
    priorytetowej 60 zł.

  • 25. Data: 2005-01-16 08:48:12
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@g...pl>

    poreba <d...@p...com> napisał(a):

    > Może ja wspomogę uzgodnianie poglądów:

    Mało pomogłeś :)

    > czy: regulaminy pocztowe _nakazują_ wysyłkę przedmiotów wartościowych
    > przesyłkami wartościowymi,
    > czy może: regulaminy pocztowe _zakazują_ wysyłki przedmiotów
    > wartościowych przesyłkami zwykłymi?

    Obecnie nie obowiązuje żaden Regulamin świadczenia powszechnych usług
    pocztowych, wydany na podstawie art. 49 Ustawy z dn. 12 czerwca 2003 r.

    Natomiast jeśli chodzi o całe prawo pocztowe: są zarówno normy, które
    nakazują wysyłanie rzeczy wartościowych przesyłkami z zadeklarowaną
    wartością, jak i normy, które zakazują wysyłania rzeczy wartościowych
    przesyłkami zwykłymi.

  • 26. Data: 2005-01-16 10:10:18
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jarosław Łysio wrote:

    > Skoro telefon komórkowy jest dla Ciebie są tak samo cenny jak skarpetki to
    > prawdopodobnie albo kupujesz jakieś super ekstra skarpetki, albo dziadowskie,
    > zdezelowane telefony :))

    I skarpetki i telefon komórkowy kosztują dla mnie grosze i nie pani w
    okienku rozwodzić się co jest dla mnie wartościowe, a co nie.

    > Myślę, że większość obywateli tego kraju nie traktuje telefonu jak skarpetki.
    > Zauważ też, że minimalne wynagrodzenie w tym kraju wynosi 849 zł brutto.

    Ty masz myślenie rodem z lat 60. A co mnie obchodzi większość, ich
    zarobki i ich myślenie o moim telefonie do wysyłki. Te świetlane czasy
    już minęły.

    > Chyba jednak znacznie mniej. Telefon komórkowy jest lekki, za utratę zwykłej
    > paczki ekonomicznej o masie do 1 kg maksymalne odszkodowanie to 50 zł,
    > priorytetowej 60 zł.

    No jak dla ciebie 60 zł jest znacznie mniej niż 90 to wcale się nie
    dziwię, że chcesz wszystkim zabronić wysyłania telefonów
    przekraczających wiecej niż znacznie twoje możliwości finansowe.

  • 27. Data: 2005-01-16 10:37:31
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Sun, 16 Jan 2005 04:10:18 -0600, witek
    <w...@g...pl.spam.invalid> napisał:

    > I skarpetki i telefon komórkowy kosztują dla mnie grosze i nie pani w
    > okienku rozwodzić się co jest dla mnie wartościowe, a co nie.

    Oho, nowobogacki się znalazł. Fure też pewnie masz niezłą, z niebieskimi
    diodami na masce i tribalem na tylnej szybie, co? A preciętną krajową
    pensję wydajesz na jeden obiad? Pogratulować sukcesu.

    tak...

    A teraz do wszystkich przeciętniaków. O co zakład, że nasz krezus jeździ
    piętnastoletnim ściągniętytm z Holandii BMW, na szyi ma złoty łańcuch
    próby 250 a na imprę w remizie kupuje zgrzewkę piwa "Atom"?

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 28. Data: 2005-01-16 10:39:45
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Sun, 16 Jan 2005 08:33:35 +0000 (UTC), Jarosław Łysio
    <j...@g...pl> napisał:

> [...]
    > cenny jak skarpetki to prawdopodobnie albo kupujesz jakieś super ekstra
    > skarpetki, albo dziadowskie, zdezelowane telefony :))

    Jest jeszcze trzecia możliwość. Telefon komórkowy może kosztować tyle ile
    skarpetki (widziałem takie za 20 zł, warte swojej ceny). Wszystko zależy
    od tego od kogo telefon się kupuje, i czy jest z ładowarką i pudełkiem czy
    też "znaleziony na imprezie".

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 29. Data: 2005-01-16 10:53:19
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@g...pl>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> napisał(a):

    > I skarpetki i telefon komórkowy kosztują dla mnie grosze i nie pani w
    > okienku rozwodzić się co jest dla mnie wartościowe, a co nie.

    Skoro masz telefon za grosze, to faktycznie nie jest on rzeczą wartościową.
    Może to tylko taka zabawka dla dzieci wydająca dźwięki? Sprawdź koniecznie.

    > Ty masz myślenie rodem z lat 60. A co mnie obchodzi większość, ich
    > zarobki i ich myślenie o moim telefonie do wysyłki. Te świetlane czasy
    > już minęły.

    Widzisz, to Twój błąd.

    > No jak dla ciebie 60 zł jest znacznie mniej niż 90

    Jakieś kłopoty z matematyką z zakresu szkoły podstawowej?
    To o 1/3 mniej. Moim zdaniem to znacznie.

    > to wcale się nie dziwię, że chcesz wszystkim zabronić wysyłania telefonów

    Ja nie mam nic nikomu do zabraniania - nie wiem gdzie wyczytałeś, że
    ustanawiam prawo.

    > przekraczających wiecej niż znacznie twoje możliwości finansowe.

    Moje możliwości finansowe to moja sprawa, zupełnie nie związana z tematem.

  • 30. Data: 2005-01-16 10:56:32
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Rodrig Falkenstein wrote:

> [...]
    > jeździ piętnastoletnim ściągniętytm z Holandii BMW, na szyi ma złoty
    > łańcuch próby 250 a na imprę w remizie kupuje zgrzewkę piwa "Atom"?

    Tu nie chodzi co ja mam. Chodzi o pokazania absurdu myślenia w
    określaniu co jest wartościowe a co nie. Bo to jest rzecz względna.