  • 11. Data: 2005-01-15 16:05:30
    Temat: Re: Przesyłka pocztowa - kradzież
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    > LOL
    > Jaki przepis zlamie wysylajac drogocenny diadem zwykla paczka?

    Na przykład:

    Par. 20 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dn. 9 stycznia 2004 r. w
    sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych.

    Art. 25 ust. 5 Światowej Konwencji Pocztowej sporządzonej w Pekinie dnia 15
    września 1999 r.

    Poczta nie odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie powszechnej
    usługi pocztowej, jeżeli nadawca lub adresat naruszyli obowiązujące przepisy.
    Uważam, że Poczta nie ma obowiązku wypłacać _żadnego_ odszkodowania za utratę
    paczki zwykłej, której zawartością były rzeczy wartościowe.

    > Apeluje o odrobine rozsadku.

    A ja o minimum wiedzy :)

  • 12. Data: 2005-01-15 16:45:14
    Od: "js" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:675c.00001335.41e93f4a@newsgate.onet.pl...
> [...]
    > utratę
    > paczki zwykłej, której zawartością były rzeczy wartościowe.

    Wiec moze okresl zakres pojecia "rzeczy wartosciowe", bo w podanym przez
    Ciebie przepisie jest mowa o :

    "...monety, banknoty, papiery

    wartosciowe, wartosci dewizowe, platyne, zloto,

    srebro, wyroby jubilerskie, kamienie szlachetne i inne

    przedmioty wartosciowe pod warunkiem, ze jest ona

    nadawana jako przesylka z zadeklarowana wartoscia."

    Uwazasz, ze zaraz za kamieniami szlachetnymi mozna umiescic w tym katalogu
    telefony komorkowe?

    --
    Wejdz jesli masz ochote na mala perwersje
    http://42.pl/url/ana

  • 13. Data: 2005-01-15 17:10:47
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > przedmioty wartosciowe pod warunkiem, ze jest ona
    > nadawana jako przesylka z zadeklarowana wartoscia."

    Zapomniałeś już, że zadałeś pytanie o "drogocenny diadem"? :))
    Pełne określenie pojęcia "rzeczy wartościowe" jest tutaj nie możliwe i nie
    celowe - to taka klauzula generalna, której znaczenie jest chyba intuicyjnie
    wyczuwalne przez człowieka z przeciętnym IQ.

    > Uwazasz, ze zaraz za kamieniami szlachetnymi mozna umiescic w tym katalogu
    > telefony komorkowe?

    Nie trzeba ich umieszczać, bo w większości wypadków mieszczą się doskonale w
    pojęciu "inne przedmioty wartościowe".

  • 14. Data: 2005-01-15 18:07:19
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jarosław Łysio wrote:

> [...]
    > Uważam, że Poczta nie ma obowiązku wypłacać _żadnego_ odszkodowania za utratę
    > paczki zwykłej, której zawartością były rzeczy wartościowe.

    Podoba mi się twój tok myślenia.
    Ma tylko jedną wadę. Jest do bani.

  • 15. Data: 2005-01-15 19:22:37
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@g...pl>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> napisał(a):

    > Podoba mi się twój tok myślenia.
    > Ma tylko jedną wadę. Jest do bani.

    Przedstaw więc swój tok myślenia poparty argumentami.

  • 16. Data: 2005-01-15 21:13:10
    Od: "js" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:675c.0000134d.41e94e97@newsgate.onet.pl...
    > Zapomniałeś już, że zadałeś pytanie o "drogocenny diadem"? :))

    Nie :) Tylko, ze w dalszym ciagu uwazam, ze rzeczy wartosciowe mozna
    przesylac w dowolny sposob.
    W razie niedopelnienia wskazanych obowiazkow jedyna "sankcja" jest mozliwosc
    uwolnienia sie przewoznika od odpowiedzialnosci.

> [...]
    > celowe - to taka klauzula generalna, której znaczenie jest chyba
    > intuicyjnie
    > wyczuwalne przez człowieka z przeciętnym IQ.

    :)
    :D
    Jestesmy na pl.soc.prawo. Kombinuj. Oczekuje definicji mozliwej do
    zastosowania w praktyce.

    > Nie trzeba ich umieszczać, bo w większości wypadków mieszczą się doskonale
    > pojęciu "inne przedmioty wartościowe".

    Czyli nie raza Cie wstawione do wskazanej przez Ciebie definicji "telefony
    komorkowe"?

  • 17. Data: 2005-01-15 22:09:21
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@g...pl>

    js <j...@i...pl> napisał(a):

    > Tylko, ze w dalszym ciagu uwazam, ze rzeczy wartosciowe mozna
    > przesylac w dowolny sposob.

    Ten pogląd nie ma uzasadnienia w normach prawnych.

    > W razie niedopelnienia wskazanych obowiazkow jedyna "sankcja" jest
    > mozliwosc uwolnienia sie przewoznika od odpowiedzialnosci.

    Poczta nie jest przewoźnikiem.
    Sankcją może być odmowa przyjęcia przesyłki przez Pocztę do przewozu i
    doręczenia - jeżeli operator posiada wiedzę, że nadawca nie przestrzega
    wymagań określonych w prawie pocztowym.
    Sankcją może być odmowa wypłaty odszkodowania za utratę przesyłki.
    Sankcją może być przepadek rzeczy, jeżeli przesyłka nadana została w obrobie
    zagranicznym.

    > :)
    > :D
    > Jestesmy na pl.soc.prawo. Kombinuj. Oczekuje definicji mozliwej do
    > zastosowania w praktyce.

    Właśnie dlatego, że to grupa pl.soc.prawo definicji nie będzie
    - z szacunku dla klauzul generalnych.

    > Czyli nie raza Cie wstawione do wskazanej przez Ciebie
    > definicji "telefony komorkowe"?

    Uważam, że telefon komórkowy jest przedmiotem wartościowym.

  • 18. Data: 2005-01-15 22:17:07
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jarosław Łysio wrote:
    > Uważam, że telefon komórkowy jest przedmiotem wartościowym.

    He he. Jak tyś to wydedukował.

    Jak mam ochotę wysłać go listem zwykłym to mój biznes.
    Co najwyżej nie mogę się spodziewać odszkodowania wyższego niż
    przysługuje za utratę listu zwykłego. I tyle.

    Jak ktoś wysyła komórki paczką zwykłą to dostanie 90 zł i powinien być
    zadowolony. Więcej mu się nie należy.
    Nie wyobrażam sobie odmowy wysłania paczki, bo dla pani w okienku ten
    pierścionek w środku jest wartościowy.
    A kto ma to oceniać czy coś jest wartościowe, czy nie.

    Pan zdał, a pani się zdawało.

  • 19. Data: 2005-01-15 22:41:14
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@g...pl>

    > He he. Jak tyś to wydedukował.

    Tu nie ma nic do dedukowania.

    > Jak mam ochotę wysłać go listem zwykłym to mój biznes.
    > Co najwyżej nie mogę się spodziewać odszkodowania wyższego niż
    > przysługuje za utratę listu zwykłego. I tyle.

    Za utratę listu zwykłego odszkodowanie nie przysługuje.
    Sankcje niezastosowania się do przepisów pocztowych opisałem wyżej.

    > Jak ktoś wysyła komórki paczką zwykłą to dostanie 90 zł

    Bzdurne stwierdzenie.
    Maksymalne odszkodowanie za utratę paczki zwykłej to dziesięciokrotność
    zasadniczej opłaty pocztowej uiszczonej przy jej nadaniu, nie wiem więc
    czemu "jak ktoś wysyła komórki paczką zwykłą to dostanie 90 zł".

    > i powinien być zadowolony. Więcej mu się nie należy.

    Nie uprawnione stwierdzenia.

    > Nie wyobrażam sobie odmowy wysłania paczki, bo dla pani w okienku ten
    > pierścionek w środku jest wartościowy.

    To sobie wobraź. Pani w okienku ma prawo odmówić przyjęcia przesyłki, która
    nie spełnia wymogów.

    > A kto ma to oceniać czy coś jest wartościowe, czy nie.

    Obowiązek spełnienia wymogów obowiązujących przy nadawaniu przesyłek spoczywa
    na nadawcy.

  • 20. Data: 2005-01-15 23:15:37
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:675c.00001329.41e93b25@newsgate.onet.pl...

    > W cenniku jest zawsze wiele głupot :)

    przepraszam, nie wiedziałem.

    Jeśli podchodzi do okienka klient i chce nadać list, a kobita z okienka
    pyta:
    "zwykły czy priorytet ?" to znaczy że jakie opcje proponuje ?