    From: "Jarosław Łysio" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przesyłka pocztowa - kradzież
    Date: Sun, 16 Jan 2005 08:33:35 +0000 (UTC)

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> napisał(a):

    > Śmieszny jesteś.
    > Dla mnie to przedmiot codziennego użytku tak samo jak skarpetki.
    > Jak zgubię to idę i kupuję drugi.

    W sąsiednim wątku "Przesyłka - i po przesyłce", który dotyczy tego samego
    problemu autor napisał, że wysyłał "nowiutki telefon o wartości około
    1000zł". Myślę, że przeciętny nowy telefon właśnie kosztuje coś koło tego.
    Z całym szacunkiem - przeciętnie skarpetki kosztują w tym kraju od 1 do 10
    złotych, w porównaniu do powyższej ceny telefonu to od tysiąca do stu razy
    więcej.
    Skoro telefon komórkowy jest dla Ciebie są tak samo cenny jak skarpetki to
    prawdopodobnie albo kupujesz jakieś super ekstra skarpetki, albo dziadowskie,
    zdezelowane telefony :))

    Myślę, że większość obywateli tego kraju nie traktuje telefonu jak skarpetki.
    Zauważ też, że minimalne wynagrodzenie w tym kraju wynosi 849 zł brutto.

    > Masz rację. Uprościłem. Ale wychodzi to coś koło tego.

    Chyba jednak znacznie mniej. Telefon komórkowy jest lekki, za utratę zwykłej
    paczki ekonomicznej o masie do 1 kg maksymalne odszkodowanie to 50 zł,
    priorytetowej 60 zł.