  • 21. Data: 2005-10-08 22:52:30
    Temat: Re: Przestępstwo w Internecie - gdzie zgłaszać
    Od: "Le'" <n...@n...com>

    Użytkownik "Przemysław Płaskowicki" <p...@p...name> napisał w
    wiadomości news:43452d78$1@news.home.net.pl...

    > Kodeks karny:
    > Art. 269b. § 1. Kto wytwarza, pozyskuje, zbywa lub udostępnia innym osobom
    > urządzenia lub programy komputerowe przystosowane do popełnienia
    > przestępstwa określonego w art. 165 § 1 pkt 4, art. 267 § 2, art. 268a § 1
    > albo § 2 w związku z § 1, art. 269 § 2 albo art. 269a, a także hasła
    > komputerowe, kody dostępu lub inne dane umożliwiające dostęp do informacji
    > przechowywanych w systemie komputerowym lub sieci teleinformatycznej,
    > podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    >

    > --
    > Przemysław Płaskowicki

    Dziękuję Ci Przemek, to pocieszające. Jednak dalej nie wiadomo, gdzie to
    zgłaszać ...
    Le'

  • 22. Data: 2005-10-08 23:32:53
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Dziękuję Ci Przemek, to pocieszające. Jednak dalej nie wiadomo, gdzie to
    > zgłaszać ...

    zamiar dziewcze zmiar a pozniej na www.policja.pl szukaj emaila jednak
    pamietaj zglaszanie niesistnejacego przestepstwa ( a jest do udowodnienia ,
    post na usenecie zostaja na wieki)
    to przestpetswo karalne z art 234 kk

    P.

  • 23. Data: 2005-10-09 00:36:51
    Od: scream <n...@p...pl>

    Le' napisał(a):
    > Dziękuję Ci Przemek, to pocieszające. Jednak dalej nie wiadomo, gdzie to
    > zgłaszać ...

    Widzę, że nie dociera do Ciebie, że nie ma czego zgłaszać. Takich stron
    jest kilkadziesiąt milionów i są one _LEGALNE_ tak samo jak programy tam
    zamieszczone. Mogą oczywiście służyć do celu opisanego w 269KK, ale mogą
    również służyć poprawie bezpieczeństwa (i piszę to zupełnie serio). I
    pamiętaj też o tym, co napisał Ci Przemek R - bo inaczej to Tobie
    "przyklepią" odsiadkę :P

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 24. Data: 2005-10-09 11:36:21
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Sun, 9 Oct 2005 00:52:30 +0200, *Le'* <news:di9ijf$5u4$1@news.onet.pl>
    napisał(a):

    > Jednak dalej nie wiadomo, gdzie to
    > zgłaszać ...

    W W-wie to Komenda Stołeczna Policji.

    Dla pocieszenia przeczytaj to:
    http://wiadomosci.onet.pl/1176630,11,item.html

    --
    Kaja

  • 25. Data: 2005-10-09 11:51:36
    Od: "Przemysław Rokicki" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > W W-wie to Komenda Stołeczna Policji.

    pomocnictwo tez jest karalne :-))

    > Dla pocieszenia przeczytaj to:
    > http://wiadomosci.onet.pl/1176630,11,item.html

    zaj. ma zwiazek z tematem :-)

    P.

  • 26. Data: 2005-10-09 19:46:57
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 6 Oct 2005 13:32:11 +0200, "Le'" <n...@n...com> wrote:

    >Przeszukałem strony Komendy Głównej Policji i komend lokalnych i nigdzie nie
    >znalazłem linku do prostego i anonimowego powiadamiania policji o zauważonym
    >przestępstwie internetowym. Czy źle szukałem ?
    http://www.kgp.gov.pl/kontak.html

    "Informacje o przestępstwach prosimy przekazywać bezpośrednio do
    najbliższej jednostki policji lub anonimowo pod podany numer
    policyjnej infolinii:

    0 800 120 226"

    Czy jest to dość prosto i anonimowo? Tylko użyj budki telefonicznej.

    WAM
    --
    Sylwester 2005!
    Może nad morze?

  • 27. Data: 2005-10-09 21:16:45
    Od: "Le'" <n...@n...com>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > policyjnej infolinii:
    >
    > 0 800 120 226"
    >
    > Czy jest to dość prosto i anonimowo? Tylko użyj budki telefonicznej.

    Nie sądziłem, że będzie z tym aż taki problem. Przecież ja sam nie znam się
    osobiście na produkcji bomby, koktajlu Mołotowa, czy narkotyków, choć mam
    świadomość płynących z tej strony zagrożeń. Po ostatnich problemach
    cywilizowanego świata z terroryzmem sądziłem, że wystarczy zgłosić Policji
    zauważone zagrożenie, a ich eksperci sami ocenią, na ile jest ono realne.
    Tymczasem zostałem potraktowany na tym forum jako kablownik, a w najlepszym
    wypdku pieniacz, który tylko czycha na kim by się tu wyżyć. Prawda jest
    taka, że czuję się coraz bardziej zagrożony (nie tylko ja), a jakby znikąd
    nie mam wsparcia. A ileż to było ględzenia w naszej telewizji po ataku na
    londyńskie metro o potrzebie obserwacji ludzi, o konieczności współpracy z
    Policją. A tu okazuje się, że obowiązuje mnie to samo prawo (permanentnie
    zresztą kontestowane), co frustrata piszącego donosy.
    Chyba wię dam sobie spokój licząc, że to nie mnie wybuch urwie nogę, a
    stalowe haczyki z bombki domowej roboty nie mnie wybiją oczy. Miłych snów
    panowie prześmiewcy.
    Le'

  • 28. Data: 2005-10-09 21:52:20
    Od: scream <n...@p...pl>

    Le' napisał(a):
> [...]
    > taka, że czuję się coraz bardziej zagrożony (nie tylko ja), a jakby znikąd

    Zrozum więc wreszcie to co do Ciebie piszą inni - to tak, jakbyś dawał
    policji namiary na sklep z nożami, bo jesteś świadom, że tymi nożami
    można kogoś zabić.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 29. Data: 2005-10-09 22:33:09
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 09/10/2005 01:32, Przemek R... wrote :

    > zamiar dziewcze zmiar a pozniej na www.policja.pl szukaj emaila jednak

    Zamiar ewentualny wystarczy.

    > pamietaj zglaszanie niesistnejacego przestepstwa ( a jest do udowodnienia ,
    > post na usenecie zostaja na wieki)
    > to przestpetswo karalne z art 234 kk

    Art. 238 nie 234 kk.

    W ten sposób to trzeba by zamknąć wszystkich zgłaszających przestępstwa,
    które są potem umarzane. No i trzeba _wiedzieć_ że przestępstwa _nie
    popełniono_. (Zauważ, że znamię _nie_ mówi: "że czyn nie wypełnia
    znamion przestępstwa").

    Wątpliwości co do tego czy dany stan faktyczny wyczerpuje znamiona
    przestępstwa czy też nie, wyrażone na anonimowym forum usenetowym w
    żadnym razie oznaczają wiedzy na temat że przestępstwa nie popełniono.

    Naprawdę radzę przeczytać artykuł w Rzepie, który podawałem. Przepis
    art. 269b budzi wiele wątpliwości, a na upartego można zamknąć
    wszystkich posiadaczy tcpdumpa.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession

  • 30. Data: 2005-10-09 22:36:23
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 09/10/2005 23:52, scream wrote :

    > Zrozum więc wreszcie to co do Ciebie piszą inni - to tak, jakbyś dawał
    > policji namiary na sklep z nożami, bo jesteś świadom, że tymi nożami
    > można kogoś zabić.

    Posiadanie noży nie jest nielegalne. Posiadanie wskazanych programów, co
    do zasady, jest.
    --
    Przemysław Płaskowicki
    All that is necessary for the triumph of evil is that good men do