  • 1. Data: 2005-10-06 11:32:11
    Temat: Przestępstwo w Internecie - gdzie zgłaszać
    Od: "Le'" <n...@n...com>

    Witajcie.
    Korzystając z Usenetu trafiłem przypadkiem na odnośnik do strony
    zawierajacej przepisy, jak złamać zabezpieczenia do komputerów w sieci
    osiedlowej, jak skonstruować "koktail mołotowa" i wiele innych przepisów,
    "pożytecznych" zwłaszcza dla przyszłych terrorystów i zwykłych bandytów.

    Przeszukałem strony Komendy Głównej Policji i komend lokalnych i nigdzie nie
    znalazłem linku do prostego i anonimowego powiadamiania policji o zauważonym
    przestępstwie internetowym. Czy źle szukałem ?

    Le'

  • 2. Data: 2005-10-06 11:33:38
    Temat: Re: Przestępstwo w Internecie - gdzie zgłaszać
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <n...@n...com> napisal(a):
> [...]
    > znalazłem linku do prostego i anonimowego powiadamiania policji o zauważonym
    > przestępstwie internetowym. Czy źle szukałem ?

    A jakie to niby przestępstwo wykryłaś? Bo najpierw musisz uruchomić mózg
    i zastanowić się, czy masz cokolwiek do zgłoszenia.
    --
    Samotnik

    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
    tylu idiotów." -- Stanisław Lem

  • 3. Data: 2005-10-06 11:50:58
    Od: gacek <g...@w...pl>

    Le' wrote:

> [...]
    > "pożytecznych" zwłaszcza dla przyszłych terrorystów i zwykłych bandytów.

    pokaz linka :P

    gacek

  • 4. Data: 2005-10-06 12:00:53
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Le'" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > "pożytecznych" zwłaszcza dla przyszłych terrorystów i zwykłych bandytów.

    Podaj link.

    P.

  • 5. Data: 2005-10-06 12:04:45
    Od: "Le'" <n...@n...com>

    > pokaz linka :P
    >

    > gacek

    Chodziło mi o pozbawiony biurokracji sposób kontaktu z Policją, a nie
    prezentowanie na szerszym forum zasobów strony maniakalnego chakiera.
    Le'

  • 6. Data: 2005-10-06 12:05:56
    Od: scream <n...@p...pl>

    Le' napisał(a):
> [...]
    > "pożytecznych" zwłaszcza dla przyszłych terrorystów i zwykłych bandytów.

    Tyle tylko, że to jest legalne. W literaturze aż roi się od wymyślnych
    opisów jak mordować ludzi. Gdyby na tej stronie ktoś podżegał do
    przestępstwa, tzn. napisał "zabij swojego kumpla, tu masz opis jak to
    zrobić" to wtedy byś mógł coś zgłaszać. A tak - nie ma co.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2005-10-06 12:09:39
    Od: "Zdzislaw" <z...@u...pl>

    > Chodziło mi o pozbawiony biurokracji sposób kontaktu z Policją, a nie
    > prezentowanie na szerszym forum zasobów strony maniakalnego chakiera.
    na stronie jest chyba napis ze uzywanie produkcja wlamy itp sa tylko w
    celach edukacujnych a uzywnie itp jest zabronione i karalne
    podobnie pisza na stronach z cyfra polsatem itp i nikt nikogo nie zamyka a
    strony dzialaja nadal

  • 8. Data: 2005-10-06 12:18:59
    Od: "Le'" <n...@n...com>

    > Tyle tylko, że to jest legalne. W literaturze aż roi się od wymyślnych
    > opisów jak mordować ludzi.

    To prawda, ale to nie jest literatura. To archiwum programików, po które
    chętnie siegają młodzi snifferzy, autorzy trojanów i wirusów. Przy okazji
    dostają prezent w rodzaju owego koktajlu, czy innych wesołych użytków,
    świetnych np. do zmiecenia przystanku z powierzchni ziemi, czy zmuszenia
    szkoły do ewakuacji.
    No, a gdyby ten ktoś wystawił nielegalne dane binarne do sprzedania ?
    Le'

  • 9. Data: 2005-10-06 13:01:04
    Od: scream <n...@p...pl>

    Le' napisał(a):
    > To prawda, ale to nie jest literatura.

    Bo nikt też nie powiedział, że o takich rzeczach wolno jedynie pisać w
    książkach. Włącz telewizor i zobacz jakie programy lecą czasami na
    Discovery! A potem podaj ich na policję, że mówią np. o tym jak zbudować
    bombę nuklearną, jak otrzymuje się narkotyki albo w jaki sposób
    przeprowadza się analizy kryminalistyczne. Toż to gotowy przewodnik dla
    przestępcy - "czego unikać aby nie dać się złapać"!

    > To archiwum programików, po które
    > chętnie siegają młodzi snifferzy, autorzy trojanów i wirusów.

    Takie programy też nie są nielegalne. Dopiero ich używanie. Sklepy z
    nożami też zamkniesz?

    > No, a gdyby ten ktoś wystawił nielegalne dane binarne do sprzedania ?

    To byłaby troszkę inna sytuacja.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 10. Data: 2005-10-06 13:09:40
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Le' [Thu, 6 Oct 2005 14:18:59 +0200]:

> [...]
    > czy zmuszenia szkoły do ewakuacji.
    > No, a gdyby ten ktoś wystawił nielegalne dane binarne

    Jakie to są "nielegalne dane binarne"?

    Programiki powyżej, wbrew temu co sobie najwyraźniej myślisz,
    nielegalne nie są. Mało tego, często gęsto używa się ich całkiem
    legalnie a wręcz oficjalnie. Weź choćby pod uwagę, że sam fakt,
    że one istnieją, wymusza niejako na administratorze czy innej
    osobie odpowiedzialnej za bezpieczeństwo znajomość tych programów.
    A skąd on miałby je biedny znać, gdyby nielegalne były?

    Pomijam już to, że gdybyś chciał zlikwidować wszelkie strony
    na których one bywają, to musiałbyś tak z 1/4 Internetu puścić
    z dymem :-) Awykonalne.

    Kira