  • 11. Data: 2013-02-20 00:21:00
    Temat: Re: Przepis o trzeciej umowie bublem prawnym?
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2013-02-19 22:08, Mr. Misio pisze:

    > Da się :)
    >
    > Po prostu zamiast groźby kary (jakiejkolwiek,
    > dla niektóych kara jest mus zatrudnienia
    > bezterminowego za trzecim razem) wystarczy tak
    > to zrobić, żeby kombinowanie się nie opłacało.

    Jak to zrobić, mądry Misiu?

    JK

  • 12. Data: 2013-02-20 06:30:36
    Od: spp <s...@g...pl>

    > Da się :)
    >
    > Po prostu zamiast groźby kary (jakiejkolwiek, dla niektóych kara jest
    > mus zatrudnienia bezterminowego za trzecim razem) wystarczy tak to
    > zrobić, żeby kombinowanie się nie opłacało.

    Czekamy na propozycje. ;)

    --
    spp

  • 13. Data: 2013-02-20 08:34:47
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Co do zasady nie da się wymyślić takiego systemu,żeby nie dało sie
    > go obejść.

    Co do zasady najlepsze są rozwiązania najprostsze. Ale zawsze znajdzie
    się jakiś mądry, który będzie chciał ulepszyć. I tak po dekadach
    ulepszania prawo pracy (i nie tylko) jest tak pogięte, że służy
    głównie do utrudniania życia ludziom (po obu stronach).
    Nadmiernie przekombinowana ochrona pracowników czy szczególnych ich
    grup obraca się przeciwko nim. Pracodawcy unikają zawierania umów o
    pracę, zatrudniania młodych kobiet itp.

    > Jaki byśmy nie wymyślili czasookres, to pracodawca może chociażby
    > mieć dwie firmy i zamiennie w nich zatrudniać pracowników. Istnieje
    > pewnie jeszcze z tuzin sposobów obejścia.

    Więc jaki sens ma twrzenie takich rozwiązań? Chyba tylko poprawa
    samopoczcia ich twórców i co głupszych wyborców.

  • 14. Data: 2013-02-20 09:04:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Feb 2013, Robert Tomasik wrote:

    > Co do zasady nie da się wymyślić takiego systemu,żeby nie dało sie go obejść.

    Zgoda.
    Problemem w "obchodzeniu" jest fakt narzucenia pozaumownych ograniczeń
    ustawowych.

    > Jaki byśmy nie wymyślili czasookres, to pracodawca może chociażby mieć dwie
    > firmy i zamiennie w nich zatrudniać pracowników.

    Firma to nazwa pracodawcy, więc taki stan nie jest możliwy :D
    Pewnie miało być "właściciel dwu pracodawców każe im naprzemiennie
    zatrudniać pracowników".

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2013-02-20 10:07:32
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 19.02.2013 20:18, Andrzej Lawa pisze:

    > Ale to dotyczy tylko takich pracowników, bez których pracodawca może się
    > przez ponad miesiąc obyć.

    Tu się muszę wyjątkowo zgodzić.
    Całe te przepisy "ochronne" ratują dupska nieudacznikom przed
    krótkowzrocznymi cwaniakami. W normalnym świecie, pracodawca pierdząc w
    stołek załatwia robotę swoim robotnikom za obopólną korzyścią. Jak
    pracodawca przegina, to robotnicy go opuszczą. jak robotnicy przeginają
    to pracodawca zmieni robotników ... UPS w Polsce częściej zamknie firmę
    i otworzy nową.

    ToMasz

  • 16. Data: 2013-02-20 11:16:30
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik spp napisał:

    > Czekamy na propozycje. ;)

    Nooo, ja mysle, ze armia oplacanych przez mnie, przez ciebie i przez
    innych urzednikow, ktorzy dostaja do tego mniej lub bardziej sowite
    premie jest właśnie do tego, żebym nie wymyslal. Place za to, ze ktos
    pomysli.

    A mozeby tak ich zwolnic, skoro nie potrafią myśleć?

    Dlaczego pracodawca nie moze wywalic na zbity pysk nieefektywnych
    pracownikow?

  • 17. Data: 2013-02-20 12:59:07
    Od: <news>

    Użytkownik "Mr. Misio" napisał:
> [...]
    > bardziej sowite premie jest właśnie do tego, żebym nie
    > wymyslal. Place za to, ze ktos pomysli. A mozeby tak ich zwolnic, skoro

    Dobra propozycja, tylko że ty ich nie wybierałeś i nie masz nad nimi żadnej
    władzy, bo od kiedy to niewolnik wybiera sobie pana?

  • 18. Data: 2013-02-20 13:48:18
    Od: <news>

    Użytkownik "Mr. Misio" napisał:
    > No wlasnie, co jest nie tak, ja wybieralem

    Jednym ze sposobów przekonania niewolnika do tego ze jest wolny jest
    wmówienie mu że ma prawo wyboru i w twoim przypadku to się udało, tylko że
    ty masz tylko złudzenie wybierania a wybiera kto inny:)

    > Wiec - po pierwsze trzeba zmienic to, ze to obywatel ma władze,
    > a reprezentant jest tylko reprezentantem.

    Najpierw to trzeba sobie uświadomić że jest się niewolnikiem, bo niewolnik
    przekonany że jest wolny nic nigdy nie zrobi:)
    A co musi zrobić niewolnik żeby uwolnić się z pod kajdanów i bata oprawcy?

  • 19. Data: 2013-02-20 14:28:40
    Od: <news>

    Użytkownik "Mr. Misio" napisał:
    > Nie, nikt mnie nie przekonał do tego co piszesz. Od lat
    > powtarzam "jakby bóg chciał, abyśmy głosowali to dałby
    > nam wybór". obecne głosowanie to jak wybór - co lepsze
    > sraczka czy zatwardzenie? kiła czy ospa?

    Dlatego pozostaniesz niewolnikiem do usranej śmierci i ciągle się będziesz
    dumał co możesz zrobić a możesz gówno zrobić:)
    Serwery PKW znajdują się w Rosji i nikt w POlsce nie ma najmniejszego wpływu
    na wyniki wyborów, ale szopka jak zwykle się odbędzie w wyniki jak zwykle
    wytłumaczy się sondażami a bogobojny niewolnik jak zwykle w to uwierzy i
    karuzela się kręci dopóki niewolnik nie zdechnie:)

    > Brunon miał plan ;)

    A jaki miał plan i kto to jest Brunon?

  • 20. Data: 2013-02-20 15:58:21
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik news napisał:

    > Dobra propozycja, tylko że ty ich nie wybierałeś i nie masz nad nimi
    > żadnej władzy, bo od kiedy to niewolnik wybiera sobie pana?

    No wlasnie, co jest nie tak, ja wybieralem (system wybierania jest
    durny, bo ja wybieram kogos np. #17, a oni sobie z racji tego wybierają
    nr #1 na liście i mnie ten #1 reprezentuje, choc nie na niego głosowałem).

    No i to "niewolnictwo" tez jakis absurd, w koncu ja mu place (to z mojej
    pracy sa podatki z ktorych jest pensja #1). A on w zamian robi ze mnie
    "niewolnika".