  • 11. Data: 2006-04-11 13:05:54
    Temat: Re: Przejecie domeny EU
    Od: "kermit" <d...@d...cds>

    Użytkownik "K16" <k...@e...ru> napisał w wiadomości
    news:e1fs29$qns$1@nemesis.news.tpi.pl...

    | masz zarejestrowany znak towarowy taki sam jak nazwa tej przejetej
    | domeny ? jesli tak to sprawa jest prosta...

    odwrotnie - jest skomplikowana :)

    cybersquatting ciezko wygrac w polsce - taki kraj. firma ktora sie spoznila
    z rejestracja domeny moze zaczac zalatwiac sprawe polubownie. jesli nic nei
    wskora to tylko sadownie.

    A tak BTW: skad macie danego wlasciciela ? klania sie ochrona danych
    osobowych jesli uzyskaliscie je wbrew tej osobie ... mozecie wtedy przegrac
    sprawe o domene oraz wyplacic slone odszkodowanie za poslugiwanie sie danymi
    ktorych miec nie powinniscie :P

    p.

  • 12. Data: 2006-04-11 13:23:55
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 11 Apr 2006 15:05:54 +0200, kermit napisał(a):

    > A tak BTW: skad macie danego wlasciciela ? klania sie ochrona danych
    > osobowych jesli uzyskaliscie je wbrew tej osobie ...

    Hehehe LOL :) A słyszałeś kiedyś o whois? :> No więc whois + wypis z KRS i
    mamy dane właściciela... Niezbyt skomplikowane :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 13. Data: 2006-04-11 13:24:20
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 11 Apr 2006 15:03:26 +0200, YaNkEs_69 napisał(a):

    > Może i prosta nie jest, ale trudna też zbytnio nie jest.

    Interesujące. Firmy mające zarejestrowane znaki towarowe miały swój czas na
    rejestracje domen. Jak widzisz rozwiązanie tej sprawy teraz? Jeśli
    zarejestruje sobie przypadkowo coca-cola.com to nikt mi za to nic nie
    zrobi, bo żadnego przestępstwa póki co nie popełniam w ten sposób. I tu
    jest to samo.

    > Podałby przynajmniej nazwę tej domeny to by łatwiej było.

    A w czym by Ci to pomogło?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 14. Data: 2006-04-11 17:21:06
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 11 kwi o godzinie 15:23, na pl.soc.prawo, scream napisał(a):

    > Hehehe LOL :) A słyszałeś kiedyś o whois? :> No więc whois

    Podaj moje dane z łojsa :D

    > + wypis z KRS i mamy dane właściciela... Niezbyt skomplikowane :)

    Zbyt pochopnie to piszesz.
    Są operatorzy prowadzący /hostujący/ zupełnie "tajnie" daną domenę -
    kosztuje to raptem 8$/y-r.
    Dopóki nie popełniono przestęptwa - nie udostępnią Twoich danych obcym.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 15. Data: 2006-04-11 20:00:06
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 11 Apr 2006 19:21:06 +0200, Artur Ch. napisał(a):

    > Podaj moje dane z łojsa :D

    Jeśli miałbyś niezastrzeżonego whoisa + domene na firme, to nie ma
    wiekszego problemu :)

    > Są operatorzy prowadzący /hostujący/ zupełnie "tajnie" daną domenę -
    > kosztuje to raptem 8$/y-r.

    Jasne, ale jeśli ktoś rejestruje domene firmowa to rzadko sie to zdarza :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 16. Data: 2006-04-12 09:37:12
    Od: "Tomas" <x...@w...pl>

    > Jasne, ale jeśli ktoś rejestruje domene firmowa to rzadko sie to zdarza :)

    dobra to moze z drugiej strony
    skoro mamy zarejestrowany znak towary nazwe firmy a ow firma posiada ta sama
    nazwe w tej samej aktegori to chyba logiczne ze np: nie moze byc dwoch nazw
    firm
    np: danone w polsce
    wiec w tej dziedzinie czy mamy prawo zarzadac do zaprzestania uzywania danej
    nazwy
    przez firme posiadajaca ja bez zastrzezenia?
    dalej znam przypadki w ktorcyh nawet serwisy www co mialy w nazwie nokia
    musialy sie jej pozbyc wlasnie ze wzgledu na znak towarowy i marke
    identycznie przeciez jest z innymi produktami wiec jak to jest faktycznie?

  • 17. Data: 2006-04-12 09:55:04
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Tomas <x...@w...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):
    > Użytkownik "scream" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    czy mamy prawo zarzadac do zaprzestania
    > uzywania danej nazwy
    > przez firme posiadajaca ja bez zastrzezenia?

    Jeżeli wasz wniosek do UP był wcześniej niż oni zaczęli używac tej nazwy to
    macie prawo. Jeżeli oni używali wcześniej, to maja prawo uzywacza
    uprzedniego

> [...]
    > nokia musialy sie jej pozbyc wlasnie ze wzgledu na znak towarowy i
    > marke identycznie przeciez jest z innymi produktami wiec jak to jest

    Domena EU miała swoją specjalną procedurę, podzieloną na trzy fazy, właśnie
    po to, żeby w miarę możliwości uniknąć sporów o cybersquatting. Teraz jest
    już po ptokach, przespaliście sprawę.

    Można by chyba spróbowac w polskim sądzie zakazać im używania, powołując się
    na własny znak towarowy, ale cienko to widzę, właśnie dlatego, że druga
    strona na pewno powoła się na to, że taka właśnie była organizacja
    przydzielania tej domeny.

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 18. Data: 2006-04-12 09:55:45
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 12 Apr 2006 11:37:12 +0200, Tomas napisał(a):

    > wiec w tej dziedzinie czy mamy prawo zarzadac do zaprzestania uzywania danej
    > nazwy przez firme posiadajaca ja bez zastrzezenia?

    Jasne. Ale jeśli chodzi o domeny to sprawa już nie jest taka prosta.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 19. Data: 2006-04-12 14:27:19
    Od: "MB" <m...@o...eu>

    Jedynym wyjściem z takiej sytuacji jest wytoczenie im sprawy w
    sądzie. Nie mogą prowadzić takiej samej dzialalności pod tą samą
    nazwą co Wy jeśli macie zastrzeżony znak towarowy.
    Dopiero gdy wygracie taką sprawę możecie sądzić się dalej o
    domenę europejską - ale tak naprawde na wygranie jej szanse macie
    bardzo nikłe.
    Faktycznie dla firm z zastrzeżonym znakiem towarowym były dwa
    pierwsze etapy rejestracji domen eu (od 07.12.2005r. do 06.04.2006r.
    czyli dużo czasu).

    Pozdrawiam.

  • 20. Data: 2006-04-30 08:28:46
    Od: "westwi" <b...@w...com>

    protesty mozna skladac tylko do sunrise 1 i sunrise 2 , w landrush juz
    po zawodach.
    Po to wlasnie byly te dwa pierwsze okresy zeby sobie zabezpieczyc prawo
    do tych domen na podstawie dokumentów dowodowych. A u nas tradycyjnie
    albo ktos czegos nei doczytal, ale sie nie chcialo, ale oszczdzal i
    teraz jest placz