  • 1. Data: 2006-04-11 08:58:00
    Temat: czy urlop trzeba z góry ustalić?
    Od: "Ferne Oleane" <f...@w...pl>

    Mam pytanie: czy jeśli ktoś ma umowę do końca czerwca i nagle dostaje info,
    że ma zgłosić kiedy wybierze urlop to znak, że nie przedłużą mu umowy. Czy
    faktycznie wszyscy muszą się określić kiedy wybiorą urlop niezależnie od
    tego do kiedy mają umowy. Jak to jest?
    Marta

  • 2. Data: 2006-04-11 09:12:09
    Temat: Re: czy urlop trzeba z góry ustalić?
    Od: Foczken<b...@w...pl>

    Firma jeśli jest sensownie zarządzana musi mieć przygotowane plany urlopowe,
    inaczej nagle się okazać może że wszyscy poszli na urlop w tym samym czasie
    prawda? Za niewykorzystany urlop należałby się Pani ekwiwalent więc wysłano by
    Panią na niego przymusowo na ostatnie dni.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2006-04-11 17:16:48
    Od: Andre1983<i...@n...a.spam>

    Pracodawca nie ma obowiązku ustalania planu urlopów i udziela urlopu "po
    porozumieniu się" z pracownikiem. W praktyce pracodawcy chcąc otworzyć sobie
    droge do ustalenia urlopów poszczególnych członków załogi oficjalnie pytają się
    pracowników o ich pogląd na temat terminu urlopu juz na pcozatku roku lub dlugo
    przed wakacjami (wtedy udziela sie duzo urlopow i chca uniknąć zamieszania). Jest
    to najczesciej jedynie spełnienie powinności konsultacji z pracownikiem
    (wynikającej z Kodeksu Pracy). Ekwiwalent nalezy sie pracownikowi jedynie gdy
    niewykorzystal urlopu przed odejsciem z pracy. Jeśli nei wykorzystał urlopu w
    danym roku, ma prawo do tego w nastepnym.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2006-04-12 12:49:35
    Od: "Ferne Oleane" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Foczken" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wysłano by
    > Panią na niego przymusowo na ostatnie dni.

    Niezupełnie o to mi chodziło - tzn. gdyby chcieli mi przedłużyć umowę to
    chyba nie kazaliby wybrać urlopu do końca czerwca.
    Marta