  • 1. Data: 2006-04-11 06:18:56
    Temat: PILNE - prawo pracy - brak prawa do wynagrodzenia
    Od: m...@b...pl

    Witam

    Mam następujący problem. Otrzymałam właśnie od pracodawcy świadectwo pracy i w
    pkt 11 znalazłam zapis :"pracownik nie zachował prawa do wynagrodzenia z art.92
    par.1 kodeksu pracy za..." ( i tu następuje wymienienie okresu dwóch zwolnień
    lekarskich, za które wydawało mi się że powinnam otrzymać 80 % wynagrodzenia).
    Szukałam w kodeksie pracy w jakich sytuacjach pracownik nie zachowuje prawa do
    wynagrodzenia, ale nic nie mogę znaleźć. Pomóżcie - czy to, co wpisał pracodawca
    jest zgodne z prawem? A jeżeli tak to gdzie mogę znaleźć podstawę prawną. Sprawa
    pilna, bo jeszcze tylko prze dzień mogę wnieść wniosek o sprostowanie tego
    wszystkiego.
    Z góry dziękuję za pomoc

    moniqa

  • 2. Data: 2006-04-11 07:58:21
    Temat: Re: PILNE - prawo pracy - brak prawa do wynagrodze
    Od: Foczken<b...@w...pl>

    Szanowna Pani,
    Sądzę, iż zapis ten oznacza ile dni z "chorobowego" opłacanego przez pracodawcę
    wykorzystała Pani w tym roku. Zgodnie z tym przepisem pracownikowi 33 dni w
    ciągu roku opłaca pracodawca, później ten obowiązek przechodzi na ZUS. I jest to
    informacja dla nowego pracodawcy ile takich dni będzie musiał ewentualnie
    jeszcze w tym roku opłacać

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2006-04-11 08:06:23
    Temat: Re: PILNE - prawo pracy - brak prawa do wynagrodzenia
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik <m...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Sprawa
    > pilna, bo jeszcze tylko prze dzień mogę wnieść wniosek o sprostowanie tego

    Nie wiem jak brzmi punkt.11, bo jest to istotne. Domyślam się, że dotyczy
    to art.92 Kodeksu Pracy.
    Wówczas zapis jest prawidłowy, gdyż nie było to wynagrodzenie za pracę
    /okres choroby/, a wynagrodzenie za czas choroby. Okresy chorobowego są
    okresami nie składkowymi i taka informacja jest potrzebna /emerytura od
    okresów nieskładkowych jest inaczej naliczana/, a i taka informacja jest
    potrzebna dla następnego pracodawcy, by wiedział za ile dni on jeszcze
    będzie płacił, a od kiedy ZUS.