    Date: Fri, 20 May 2022 18:30:06 +0200
    Subject: Re: Przejazd dla rowerów (szrek werszon)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.05.2022 o 17:23, J.F pisze:

    > 1) droga - wydzielony pas terenu składający się z jezdni, pobocza,
    > chodnika, drogi dla pieszych lub drogi dla rowerów,
    > łącznie z torowiskiem pojazdów szynowych znajdującym się w obrębie
    > tego pasa, przeznaczony do ruchu lub postoju
    > pojazdów, ruchu pieszych, ruchu osób poruszających się przy użyciu
    > urządzenia wspomagającego ruch, jazdy wierzchem lub pędzenia zwierząt;

    W zasadzie nigdzie nie jest napisane, że musi być wszystkow ywmienione,
    więc na upartego sama droga dla rowerów też czyni drogę - tym bardziej
    że jest jezdnią:P

    Znak D-1 tworzy drogę z pierwszeństwem, a nie "drogę z pierwszeństwem na
    skrzyżowaniach ale nie na przejazdach rowerowych". Z drugiej strony -
    droga z pierwszenstwem nie zmienia pierwszenstwa na przejazdach
    kolejowych:P Z ostatniej strony w wątku oryginalnym był znak stopu,
    który miał zmienać pierwszeństwo na przejeździe, to wydaje się oczywiste
    że w parze powinien stać D-1 nadający pierwszeństwo na przejeżdzie - to
    skąd wiadomo, czy dotyczy skrzyżowania czy przejazdu?

    > Ja mam watpliwosci :-)

    Co miał projektant na myśli to nie mam wątpliwosci - wystarczy spojrzeć
    na DDR i na drogę od drugiej strony.

    PS - w sumie ciekawe co za znak stoi na drodzę której masz ustapić
    pierwszeństwa, bo trójkąta nie wiedzę, za to rozmiar tabliczki sugeruje
    koniec drogi wewnętrznej - a to by znaczyło, że to nie jest skrzyżowanie
    - więc... skoro nie skrzyżowania, to może jednak DDR:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!