  • 1. Data: 2022-05-19 19:14:03
    Temat: Przejazd dla rowerów (szrek werszon)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W związku z opierdolem jaki dostałem od opa w wątku "przejazd dla
    rowerów (orygilnal by Jacek Maciejewski) zadaję pytanie w odzielnym wątku:

    A tutaj kto ma pierwszeństwo? :P

    https://www.google.pl/maps/@52.3110854,20.9601922,3a
    ,75y,326.38h,85.8t/data=!3m6!1e1!3m4!1sN89bfuFW2hYAE
    2ZxxTfFHA!2e0!7i13312!8i6656

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 2. Data: 2022-05-19 22:30:33
    Temat: Re: Przejazd dla rowerów (szrek werszon)
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.05.2022 o 19:14, Shrek pisze:
> [...]
    > A tutaj kto ma pierwszeństwo? :P
    > https://www.google.pl/maps/@52.3110854,20.9601922,3a
    ,75y,326.38h,85.8t/data=!3m6!1e1!3m4!1sN89bfuFW2hYAE

    Moim zdaniem rowerzystka. Znak dotyczy skrzyżowania z drogą, a nie
    przejazdu dla rowerów.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2022-05-20 08:16:16
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 19.05.2022 o 19:14, Shrek napisał:
> [...]
    >

    > A tutaj kto ma pierwszeństwo? :P
    >
    > https://www.google.pl/maps/@52.3110854,20.9601922,3a
    ,75y,326.38h,85.8t/data=!3m6!1e1!3m4!1sN89bfuFW2hYAE

    tu rowerzysta, tak samo jakby był tam pieszy, to pieszy...
    bo to jest przejazd,/przejście, a nie skrzyżowanie...
    --
    http://zrzeda.pl

  • 4. Data: 2022-05-20 17:23:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 May 2022 22:30:33 +0200, Robert Tomasik wrote:

    ,75y,326.38h,85.8t/data=!3m6!1e1!3m4!1sN89bfuFW2hYAE
    2ZxxTfFHA!2e0!7i13312!8i6656

    > Moim zdaniem rowerzystka. Znak dotyczy skrzyżowania z drogą, a nie
    > przejazdu dla rowerów.

    1) droga - wydzielony pas terenu składający się z jezdni, pobocza,
    chodnika, drogi dla pieszych lub drogi dla rowerów,
    łącznie z torowiskiem pojazdów szynowych znajdującym się w obrębie
    tego pasa, przeznaczony do ruchu lub postoju
    pojazdów, ruchu pieszych, ruchu osób poruszających się przy użyciu
    urządzenia wspomagającego ruch, jazdy wierzchem lub pędzenia zwierząt;

    5) droga dla rowerów - drogę lub jej część przeznaczoną do ruchu
    rowerów, oznaczoną odpowiednimi znakami drogo-
    wymi; droga dla rowerów jest oddzielona od innych dróg lub jezdni tej
    samej drogi konstrukcyjnie lub za pomocą
    urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;

    itd.

    Ja mam watpliwosci :-)

    J.

  • 5. Data: 2022-05-20 18:30:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.05.2022 o 17:23, J.F pisze:

> [...]
    > pojazdów, ruchu pieszych, ruchu osób poruszających się przy użyciu
    > urządzenia wspomagającego ruch, jazdy wierzchem lub pędzenia zwierząt;

    W zasadzie nigdzie nie jest napisane, że musi być wszystkow ywmienione,
    więc na upartego sama droga dla rowerów też czyni drogę - tym bardziej
    że jest jezdnią:P

    Znak D-1 tworzy drogę z pierwszeństwem, a nie "drogę z pierwszeństwem na
    skrzyżowaniach ale nie na przejazdach rowerowych". Z drugiej strony -
    droga z pierwszenstwem nie zmienia pierwszenstwa na przejazdach
    kolejowych:P Z ostatniej strony w wątku oryginalnym był znak stopu,
    który miał zmienać pierwszeństwo na przejeździe, to wydaje się oczywiste
    że w parze powinien stać D-1 nadający pierwszeństwo na przejeżdzie - to
    skąd wiadomo, czy dotyczy skrzyżowania czy przejazdu?

    > Ja mam watpliwosci :-)

    Co miał projektant na myśli to nie mam wątpliwosci - wystarczy spojrzeć
    na DDR i na drogę od drugiej strony.

    PS - w sumie ciekawe co za znak stoi na drodzę której masz ustapić
    pierwszeństwa, bo trójkąta nie wiedzę, za to rozmiar tabliczki sugeruje
    koniec drogi wewnętrznej - a to by znaczyło, że to nie jest skrzyżowanie
    - więc... skoro nie skrzyżowania, to może jednak DDR:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 6. Data: 2022-05-20 18:31:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > tu rowerzysta, tak samo jakby był tam pieszy, to pieszy...
    > bo to jest przejazd,/przejście, a nie skrzyżowanie...

    Dlatego oryginalnie umieściłem to w innym wątku, tylko op coś na mózg
    padło i mnie zmoderował:P Skoro tam znaki niby zmieniają pierszeństwo,
    to czemu tu nie?
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 7. Data: 2022-05-23 07:33:48
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

> [...]
    > samej drogi konstrukcyjnie lub za pomocą
    > urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;

    zapomniałeś o najważniejszym

    10) skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających
    jezdnię, ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami
    utworzonymi przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia;
    określenie to nie dotyczy przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi
    twardej z drogą gruntową, z drogą stanowiącą dojazd do obiektu
    znajdującego się przy drodze lub z drogą wewnętrzną;

    "drogi mające jezdnię"

    inaczej biorąc pod uwagę chodnik też miałbys drogę, więc przejście dla
    pieszych byś traktował jak droga.
    --
    http://zrzeda.pl

  • 8. Data: 2022-05-23 09:14:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 23 May 2022 07:33:48 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

> [...]
    > twardej z drogą gruntową, z drogą stanowiącą dojazd do obiektu
    > znajdującego się przy drodze lub z drogą wewnętrzną;

    I tu się ty mylisz. Jeśli droga dla rowerów przecina zwykłą drogę nie
    powstaje skrzyżowanie tylko przejazd dla rowerzystów. Ot, kolejna
    niekonsekwencja w PoRD.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2022-05-23 09:22:32
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 23.05.2022 o 09:14, Jacek Maciejewski napisał:

    > I tu się ty mylisz. Jeśli droga dla rowerów przecina zwykłą drogę nie
    > powstaje skrzyżowanie tylko przejazd dla rowerzystów. Ot, kolejna
    > niekonsekwencja w PoRD.

    ale właśnie to napisałem... J.F. zwrócił uwagę na 2 definicję, ja
    zwracam na trzecią, że właśnie sama droga dla rowerów tworzy co najwyżej
    przejazdy - wypadałoby przekształcić drogę dla rowerów w jezdnię z
    zakazem ruchu z wyłączeniem ruchu rowerowego, aby było rzeczywiście
    skrzyżowanie.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 10. Data: 2022-05-23 09:25:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 23 May 2022 09:22:32 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > ale właśnie to napisałem...

    A, to zwracam honor :)
    --
    Jacek