  • 21. Data: 2018-03-23 22:56:16
    Temat: Re: Prokuratura i stawiane zarzutów.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak wywodzisz z tego, ze w sparwie jest swiadkiem, czy pokrzywdzonym?

    Jak nie ma podstaw, żeby był podejrzanym, to jest świadkiem. Skoro sam
    przyznałeś, ze zostawienie dziecka w samochodzie śmierci nie powoduje,
    to zanczy że nie było podstaw do takiego zarzutu - prawda?

    > Podejrzany nie składa zeznań. W tym wypadku ma to kry67tyczne znaczenie
    > i nie jest przejawem czepialstwa się. Przesłanki spowodowania śmierci
    > były - zostawiła dziecko w samochodzie.

    Jeszcze raz - chcesz powiedzieć, że zostawienie w samochodzie powoduje
    śmierć, a traktowanie gazem, taserem, duszenie i bicie nie ma zwioązku -
    dobrze rozumiem?

    A jakie były przesłanki w przypadku tej matki co dziecko wpadło do
    niezabezpieczonej przez gminę studzienki?

    Shrek

  • 22. Data: 2018-03-24 08:43:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 23 marca 2018 22:31:08 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Znajdź w tym rozporządzeniu fragment,który w ogóle mówi o konieczności
    > podania powodu przeszukania etui na okulary w celu znalezienia roweru -
    > mistrzu.
    Dobra- na chwilę zapomnijmy o rozporządzeniu tylko tak po ludzku spojrzmy
    W Obi np jakby ochroniarz poprosił Ciebie o otwarcie Twojej saszetki bo im betoniarkę
    ukradli to byś na niego jak na idiotę spojrzał zapewne

    > Bo mądrzy zrozumieli, o czym piszę - albo dopytali, a Wy we
    > dwóch nadal pajacujecie robiąc z siebie idiotów.

    A czy policjanci szukający kradzionych rowerów w etui na okulary na miano delikatnie
    mówiącnidiotów nie zasługują?

  • 23. Data: 2018-03-24 17:19:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ja, to mało powiedziane. Z drobną korekt. Nie, że może, tylko, ze w
    > chwili przesłuchania zachodzą przesłanki do postawienia zarzutu. Jakie
    > one są, to sobie sam w kpk znajdź.

    Ponieważ mnie wywołałeś, to znalazłem i parę słów podkreśliłem

    § 1. Jeżeli dane istniejące w chwili wszczęcia śledztwa lub zebrane w
    jego toku _uzasadniają_dostatecznie_ podejrzenie, że czyn popełniła
    określona osoba, sporządza się postanowienie o przedstawieniu zarzutów,
    ogłasza je _niezwłocznie_ podejrzanemu i przesłuchuje się go, chyba że
    ogłoszenie postanowienia lub przesłuchanie podejrzanego nie jest możliwe
    z powodu jego ukrywania się lub nieobecności w kraju.

    Mam w zwiazku z tym do ciebie kilka pytań -

    1 - jak fakt, że ktoś jest matką dzicka uzasadnia podejrzenie, że
    spowodował śmieć dziecka w niezabezpieczonej przez studnie gminie?

    2- jak fakt pozostawienia dziecka w samochodzie na 5 minut uzasadania
    podejrzenie spowodowania śmierci dziecka, w świetle wyników sekcji
    (niewydolnośc krażeniowo oddechowa)?

    3 - jak z kolei fakty, że opublikowano nagranie jak policjanci taserują
    kolesia oraz wynik sekcji mówiący o trzech czynnikach, które łącznei
    przyczyniły się do śmierci w tym dwóch to duszenie i rażenie taserem
    _nie_uzasadnia_ dostatecznie podejrzenia, że torturujący chłopaka
    przyczynili się do jego smierci?

    Bo ja tu widzę, że prokuratura nader chętnie podejrzewa ofiary różnych
    tragedii, i jest nader sceptyczna względem podejrzeń w stosunku do
    funkcjonariuszy. Mówiąc po ludzku ich kryje.

    Shrek

  • 24. Data: 2018-03-24 17:58:45
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2018-03-24 o 17:19, Shrek pisze:

    > Bo ja tu widzę, że prokuratura nader chętnie podejrzewa ofiary różnych
    > tragedii, i jest nader sceptyczna względem podejrzeń w stosunku do
    > funkcjonariuszy. Mówiąc po ludzku ich kryje.

    A ten koleś policjantów, który wjechał komuś do domu i którego puszczono
    bez dmuchania w balonik, żeby sobie pojechał rozbitym samochodem?

    MJ

  • 25. Data: 2018-03-24 18:49:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Mar 2018 17:19:10 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]
    >
    > 1 - jak fakt, że ktoś jest matką dzicka uzasadnia podejrzenie, że
    > spowodował śmieć dziecka w niezabezpieczonej przez studnie gminie?

    Ale przeciez byl brak opieki.

    > 2- jak fakt pozostawienia dziecka w samochodzie na 5 minut uzasadania
    > podejrzenie spowodowania śmierci dziecka, w świetle wyników sekcji
    > (niewydolnośc krażeniowo oddechowa)?

    Zamkniety samochod latem na parkingu ?
    To juz na sam widok takiej sceny mozna miec uzasadnione podejrzenie.

    Natomiast w swietle wynikow sekcji ... nalezy zarzuty wycofac, wszak
    nie ma dowodu, ze to z powodu temperatury 60 C :-)

    Poczekamy, zobaczymy.

    J.

  • 26. Data: 2018-03-24 19:38:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.03.2018 o 18:49, J.F. pisze:

    > Ale przeciez byl brak opieki.

    Ale brak opieki to po pierwsze nie spowodowanie śmierci, a po drugie nie
    ma obowiazku 7/24 siedzieć z dzieckiem. Daj spokój - już była dyskusja
    na ten temat.

    > Zamkniety samochod latem na parkingu ?

    Nie latem - na jesieni OIDP. Tak, na parkingu przed lokalnym sklepem
    (nie - nie poszła na godzinne zakupy do supermarketu)

    > To juz na sam widok takiej sceny mozna miec uzasadnione podejrzenie.

    Masz dzieci? Wypinasz je z fotelików jak płacisz na stacji benzynowej za
    paliwo? Co jak jedziesz sam z młodym i siedzi on sam z tyłu. Dajcie już
    spokój ze swoimi paranojami.

    > Natomiast w swietle wynikow sekcji ... nalezy zarzuty wycofac, wszak
    > nie ma dowodu, ze to z powodu temperatury 60 C :-)

    > Poczekamy, zobaczymy.

    Niczego nie zobaczysz. Nie ma aktu oskarżenia, prokurator uznał, że
    traktowanie taserem, bicie duszenie i odpalanie z gazu nie spowodowało a
    jedynie mogło się przyczynić do śmierci. Koniec tematu - chyba że sędzia
    zwróci do ponownego zbadania (w co wątpię, bo nie po to prokuratura
    włozyła tyle energii w zamiatanie sprawy pod dywan, żeby inny podwładny
    tego samego ministra ten dywan zwinął i zaczął pod nim sprzątać).

    Teraz pomyśl, akby sprawa wyglądała, gdyby dziennikarze jej nie wywąchali.

  • 27. Data: 2018-03-24 22:24:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Mar 2018 19:38:46 +0100, Shrek napisał(a):

    > Ale brak opieki to po pierwsze nie spowodowanie śmierci,

    Ale smierc tez byla.

    > a po drugie nie
    > ma obowiazku 7/24 siedzieć z dzieckiem. Daj spokój - już była dyskusja
    > na ten temat.

    Hm, jak czlowiek jest pijany, to sie okazuje, ze jest obowiazek, choc
    za cholere nie wiem na jakiej podstawie.

    > Nie latem - na jesieni OIDP. Tak, na parkingu przed lokalnym sklepem
    > (nie - nie poszła na godzinne zakupy do supermarketu)

    I co - dziecko zeszlo w tym czasie ?

    > Masz dzieci?

    Mam samochod. Wiem jak w srodku jest goraco.

    > Wypinasz je z fotelików jak płacisz na stacji benzynowej za paliwo?

    Tam czesto jest daszek. No i okna mozna otworzyc.

    > Niczego nie zobaczysz. Nie ma aktu oskarżenia, prokurator uznał, że
    > traktowanie taserem, bicie duszenie i odpalanie z gazu nie spowodowało a
    > jedynie mogło się przyczynić do śmierci. Koniec tematu

    Byc moze.

> [...]
    > włozyła tyle energii w zamiatanie sprawy pod dywan, żeby inny podwładny
    > tego samego ministra ten dywan zwinął i zaczął pod nim sprzątać).

    Chwilowo ponoc na noze sa ... ale przeciez jak widac mozna i po 18
    latach skazac.

    > Teraz pomyśl, akby sprawa wyglądała, gdyby dziennikarze jej nie wywąchali.

    Ano, smierc naturalna, ale:
    -po to jest instytucja oskarzycieli posilkowych,
    -w ogole nie postawi zarzutow ? Czy zalatwi znecanie dobrowolnie, bez
    rozprawy, publicznej ?

    J.

  • 28. Data: 2018-03-24 22:25:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-03-18 o 08:43, Kris pisze:

> [...]
    > spojrzmy W Obi np jakby ochroniarz poprosił Ciebie o otwarcie Twojej
    > saszetki bo im betoniarkę ukradli to byś na niego jak na idiotę

    Pracownik Ochrony w ogóle nie ma takich uprawnień, ale pokazał bym mu tę
    saszetkę. Nie mam w zwyczaju nie tylko betoniarek, ale niczego kraść i
    szkoda mi czasu na przyjazd patrolu Policji, który takie uprawnienia
    posiada.

    Osobiście uważam, że ochroniarze licencjonowani powinni mieć prawo do
    kontroli osobistej w zakresie mniej więcej zbliżonym do policjantów w
    zakresie chronionych obiektów - powiedzmy z poprawką na moje poniższe
    uwagi do samych uprawnień Policji.

    Obecny stan prawny powoduje, że byle podejrzenie rodzi konieczność
    wzywania policjantów - jeśli sama osoba pomawiana o kradzież uprze się
    przy skorzystaniu do swego prawa do prywatności. Osobiście uważam to za
    mało rozsądne.

    > A czy policjanci szukający kradzionych rowerów w etui na okulary na
    > miano delikatnie mówiącnidiotów nie zasługują?

    Skoro pytasz mnie - odpowiem, że NIE - tylko zrealizowali niedorobione
    rozporządzenie. I teraz będzie - tam! tam! tam! - wyjaśnienie tej
    zagadki. Czekałem, aż ktoś zapyta wprost i spokojnie patrzyłem, jak
    kilku oszołomów się błaźni nie umiejąc przeczytać tego, co przed nimi.

    Rozporządzenie wymaga podania powodu sprawdzenia / kontroli. Policjanci
    go podali i nawet Shrek uznał go za racjonalny. Skoro szukali
    kradzionych rowerów, to sensownie jest sprawdzać rowerzystę, czy nie
    jedzie na kradzionym. Problemem jest dalsza część tego Rozporządzenia.
    Określa ono zakres czynności (ubiór, bagaż itd.) nie wiążąc go w żaden
    sposób z podanym powodem. Tam brakuje choćby takiego bezsprzecznie
    słusznego zapisu, że policjant ma prawo odstąpić od sprawdzenia /
    kontroli w takiej części, w jakiej jest to niecelowe. Litościwie nie
    wspominając, że powinno być napisane, że policjant powinien uzależnić
    zakres czynności do racjonalnego celu.

    Jak już TK zwrócił uwagę, jest to błędem. Ale w obecnym stanie rzeczy,
    gdyby nasz rowerzysta został sprawdzony tylko co do roweru (zgodnie z
    logiką, ale wbrew prawu), a stojący kilkaset metrów patrol miał
    podejrzenie, że posiada narkotyki i zatrzymał go ponownie, znalazł w tym
    etui narkotyki i ujawniono by, że kilkaset metrów wcześniej już go
    kontrolowano, to policjanci co najmniej musieli by się tłumaczyć z
    nieprawidłowego wykonania czynności. A gdyby rowerzysta ich pomówił, że
    za odstąpienie od wykonania czynności przyjęli korzyść osobistą w
    postaci uśmiechu (niewidoczne na kamerze), to nawet spokojnie dałoby się
    niespecjalnie naciągając zarzut korupcyjny z tego "wystrugać". Większe
    idiotyzmy już widziałem w tym zakresie.

    Wracając do Shreka, który obiecał mnie cytować w jakimś poważny dziele
    oraz Krisa, który mu wtórował (zakładam, ze teraz honorowo bedą to
    czynić wraz z wypisywanymi przez siebie głupotami), jeszcze raz
    uprzejmie proszę o wskazanie, gdzie w Rozporządzeniu znajduje się
    wzmianka o konieczności wskazania "prawdziwego powodu przeszukania
    etui". Gdybyście nie mogli znaleźć, to zadowoli mnie satysfakcja poprzez
    wskazanie, gdzie znajduje się nakaz podania JAKIEGOKOLWIEK powodu. Wasza
    nienawiść do służ mundurowych spowodowała, że po prostu czepiliście się
    niewłaściwej części cytatu z pytania.

    Shrek podnosił, ze policjanci nie podali "prawdziwego powodu czynności",
    a ja - cytując go - poprosiłem o podanie, gdzie jest podstawa do
    konieczności podania te takiego obowiązku. Liczyłem na to, ze sam na to
    wpadnie i poniosłem niepowodzenie dydaktyczne. Miesiąc minął, a chłop
    nadal szuka.

    Gdyby jeden z drugim zajrzał do tego stanowiska Trybunału, a nie tylko
    opierał się na jakiś artykułach w necie,których autorzy również nie
    rozumieją na jaki temat piszą, to by zrozumiał ten fragmencik bodaj
    odpowiedzi na pytanie Michała. Jemu wystarczyła jedna moja wymijająca
    odpowiedź i chłop zrozumiał.

  • 29. Data: 2018-03-25 00:03:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-03-18 o 17:19, Shrek pisze:

    > 1 - jak fakt, że ktoś jest matką dzicka uzasadnia podejrzenie, że
    > spowodował śmieć dziecka w niezabezpieczonej przez studnie gminie?

    Na rodzicach spoczywa obowiązek opieki nad dzieckiem. Przestępstwa można
    dopuścić się przez działanie (jakby to dziecko do studni wrzuciła -
    oczywiście żart) albo zaniechanie - powiedzmy brak opieki.

    > 2- jak fakt pozostawienia dziecka w samochodzie na 5 minut uzasadania
    > podejrzenie spowodowania śmierci dziecka, w świetle wyników sekcji
    > (niewydolnośc krażeniowo oddechowa)?

    Niewydolność krążeniowo-oddechowa, to po prostu uduszenie. Jeśli dziecko
    zasnęło i poprzez odcięcie dopływu powietrza o poduszkę udusiło się
    (Uwaga: to moje domniemanie) to pozostawienie dziecka na 5 minut bez
    dozoru jak najbardziej może być powodem nieumyślnego powodowania śmierci
    poprzez brak nadzoru.

> [...]
    > przyczyniły się do śmierci w tym dwóch to duszenie i rażenie taserem
    > _nie_uzasadnia_ dostatecznie podejrzenia, że torturujący chłopaka

    Opisałem Ci to pod linkiem do filmiku, więc tu skrócę do minimum. Po
    pierwsze filmik w mojej ocenie jest niewiarygodny. Po drugie kretyński w
    założeniu pomysł z przesłuchaniem w ubikacji i użyciem tasera wobec
    skutego kajdankami nijak nie łączy się ze spowodowaniem śmierci. Nie ma
    dowodu tego, że istnieje związek przyczynowo-skutkowy. Przy czym nie
    twierdzę, ze nie ma takiego związku, tylko, że nie ma dowodu.

  • 30. Data: 2018-03-25 01:04:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23-03-18 o 22:56, Shrek pisze:

    > Jak nie ma podstaw, żeby był podejrzanym, to jest świadkiem. Skoro sam
    > przyznałeś, ze zostawienie dziecka w samochodzie śmierci nie powoduje,
    > to zanczy że nie było podstaw do takiego zarzutu - prawda?

    Nie prawda. Ja również tam nie jestem podejrzanym, co nie znaczy, że
    jestem świadkiem lub pokrzywdzonym. W tym sklepie zapewne było kilku
    klientów? Są pokrzywdzonymi, podejrzanymi czy świadkami?

    > Jeszcze raz - chcesz powiedzieć, że zostawienie w samochodzie powoduje
    > śmierć, a traktowanie gazem, taserem, duszenie i bicie nie ma związku -
    > dobrze rozumiem?

    Próbujesz wszystko uogólniać. A tak się nie da. Każda sprawa jest inna.

    > A jakie były przesłanki w przypadku tej matki co dziecko wpadło do
    > niezabezpieczonej przez gminę studzienki?

    Ja nawet nie wiem, o jakim Ty zdarzeniu piszesz. Wiesz, ile osób wpadło
    do studzienek? Jedno takie zdarzenie miało miejsce jakieś 300 metrów od
    miejsca, z którego do Ciebie piszę. Do dziś nie ustalono, kto za
    studzienkę odpowiada, a było to kilka albo kilknaście lat temu.