  • 11. Data: 2005-05-15 17:07:52
    Temat: Re: Problemy z operatorem Internetu
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Ja zapytam co ty masz za abonament ? czy prowdzisz dzialność gospodrczą i
    > wykorzystujesz internet 200 zł miesięcznie to lepiej korzystać z telefonu

    Ja place prawie 200 pln miesiecznie. I co z tego? Nie ma roznicy czy
    placilbym 100 czy 150 w przypadku jakiegokolwiek problemu.

    > zmień dostawcę to jedna rada druga

    Niektorzy nie moga zmienic dostawcy :)

    > nigdy nie wyrażam zgody na pobieranie z mojego konta należności co cżęsto
    > niektóre firmy natrętnie propnują.

    To fakt. Z dala od wszelkich automatycznych polecen zaplaty.
    Zadna Cyfra+, zadne internety czy STOENy.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 12. Data: 2005-05-15 17:33:10
    Od: firma mm <f...@g...pl>

    była stała cena przed podwyżką przynajmniej przez rok?
    Jest przewidywana stała cena po podwyżce ?

    "polecenie zapłaty" to jest bardzo niebezpieczne narzędzie (jak widać)
    dlatego przy cenach niezmieniających się przez kilka miesięcy lepiej dać
    "zlecenie stałe" wtedy masz gwarancję że przelewy będą robione zawsze w
    ustalonych terminach a nie z opóźnieniem

  • 13. Data: 2005-05-15 17:53:37
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Tiger napisał(a):

    > Moim skromnym zdaniem, jezeli nie
    > sciagnal przy takim obowiazku, jaki sam na siebie wzial, to powinien byc
    > jakis okres przepadku naleznosci, bo przeciez do licha nie moze byc np.
    > sytuacji, kiedy ktos nie sciaga, a potem np. celowo moze sobie naliczyc
    > odsetki (hipotetyczna sytuacja, odsetkow w moim przypadku nie naliczyli).

    Twoim zdaniem może. Zdaniem Kodeksu cywilnego okres przedawnienia wynosi
    3 lata.

    > Jest jeszcze druga mozliwosc - Operator mogl celowo opozniac sciagniecie
    > oplat, zeby moc je powiekszyc o VAT, tylko niestety nie wiem, kiedy ten VAT
    > na uslugi internetowe wszedl w zycie... Operator sciagnal sobie "wstecznie"
    > oplaty za luty i marzec, wraz z oplata za kwiecien.

    A tu jużmusisz sam w swoich papierach pogrzebać. Kiedy zostałes
    powiadomiony o zmianie cen + 30 dni i od tej daty powinieneś płacić nową
    stawkę.

    > Nie mam zapisow, zabraniajacych negocjacji. Czy prawo konsumenta nie stanowi
    > nadrzednych przepisow w takiej sytuacji?

    Hmmm. DO tej pory wydawało mi się, że do negocjacji potrzebna jest zgoda
    dwóch stron. Coś przegapiłem?
    ;-)

    M.

  • 14. Data: 2005-05-15 17:56:11
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    firma mm napisał(a):

> [...]
    > "zlecenie stałe" wtedy masz gwarancję że przelewy będą robione zawsze w
    > ustalonych terminach a nie z opóźnieniem

    Polecenie zapłaty jest BARDZO BEZPIECZNYM narzędziem pod warunkiem
    wglądu online w stan konta. Każde polecenie zapłaty można odwołać w
    terminie 30 dni od daty realizacji bez podawania jakichkolwiek przyczyn.
    Bank ma obowiązek w dniu odwołania PZ uznać Twoje konto.

    M.

  • 15. Data: 2005-05-15 17:58:44
    Od: "Tiger" <c...@a...waw.pl>

> [...]
    > "zlecenie stałe" wtedy masz gwarancję że przelewy będą robione zawsze w
    > ustalonych terminach a nie z opóźnieniem

    Wiem, co trzeba robic, zeby na przyszlosc sie ustrzec. :-) Najbardziej
    chcialbym sie dowiedziec, czy w tej sytuacji nalezy traktowac polecenie
    zaplaty w polaczeniu z umowa, w ktorej jest mowa o comiesiecznych
    abonamentach, jako doslowne rozumienie: "Operator moze w jednym miesiacu
    sciagnac jedna kwote, rowna miesiecznej oplacie abonamentowej za dany okres
    rozliczeniowy, ktorej wysokosc jest okreslona w umowie pomiedzy Operatorem a
    Abonentem". Czy w tym kontekscie sciagniecie w kwietniu oplat, ktore
    operator "zapomnial" pobrac za luty i marzec. Czy nie jest to z punktu
    widzenia naruszenia terminowo-kwotowych zasad umowy taka sama sytuacja, jak
    gdyby Operator "przypomnial sobie" o pobraniu pieniedzy na 3 miesiace
    naprzod, bo mu sie tak podoba. Uwazam, ze tak byc nie powinno.

    Pozdrawiam

    Andrzej

  • 16. Data: 2005-05-15 18:00:53
    Od: JanuszHr <h...@p...com>

    Sun, 15 May 2005 19:07:52 +0200, na pl.soc.prawo, rezist.com napisał(a):

    > Ja place prawie 200 pln miesiecznie. I co z tego? Nie ma roznicy czy
    > placilbym 100 czy 150 w przypadku jakiegokolwiek problemu.

    > Niektorzy nie moga zmienic dostawcy :)

    No jeszcze raz powiem ,nie wiem co to za abonament ale dostawce zawsze
    możan zmienić wystarczy mieć telefon - na potrzeby domowe napewno będzie
    taniej niż 200zł miesięcznie - no chyba ,że to działalność na zarobek
    JanuszHr

  • 17. Data: 2005-05-15 18:16:13
    Od: firma mm <f...@g...pl>

    można odwołać przed płatnością jeśli nam się kwota płatności nie podoba ?

  • 18. Data: 2005-05-15 18:28:09
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    firma mm napisał(a):
    > można odwołać przed płatnością jeśli nam się kwota płatności nie podoba ?

    nie przed a po.

    http://www.citibank.pl/poland/directdebit/polish/ind
    ex_1703.htm

    W sytuacji, gdy stwierdziliby Państwo błąd w zrealizowanym Poleceniu
    Zapłaty (np. kwota obciążenia byłaby niezgodna z fakturą otrzymaną od
    wierzyciela) przysługuje Państwu prawo odwołania transakcji. Zgodnie z
    przepisami Ustawy Prawo bankowe odwołanie może nastąpić nie później niż
    w terminie:

    * 30 dni kalendarzowych od dnia obciążenia rachunku w przypadku
    osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej,
    * 5 dni roboczych w przypadku pozostałych osób.

    To samo oczywiście dotyczy wszystkich banków.

    M.

  • 19. Data: 2005-05-15 19:17:01
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > możan zmienić wystarczy mieć telefon - na potrzeby domowe napewno będzie
    > taniej niż 200zł miesięcznie - no chyba ,że to działalność na zarobek

    Nie chodzi o zarobek. Widzisz, niektorzy potrzebuja miec publiczne IP
    i zestawiony wirtualny kanal VPN do miejsca pracy z przepustowowscia
    1000 kbps w obie strony, bez limitow miesiecznych.

    Pomijam kwestie znalezienia operatora ktory to zapewni, ktory bedzie
    chcial pojsc na reke i odpowiednio skonfiguruje router. Do tego dochodzi
    lokalizacja, w Warszawie sa miejsca gdzie nie ma ani Aster City ani
    Chello. A niekoniecznie musze korzystac z TPSA - ja wolalem Sferie
    do polaczen telefonicznych.

    Tak wiec, sama wtyka do sieci - to nie wszystko :)

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 20. Data: 2005-05-15 23:44:40
    Od: "Tiger" <c...@a...waw.pl>

    Dziekuje za odpowiedzi, bylem w stanie odczytac z nich wszystkich, jak
    wyglada stan rzeczywisty. Jestescie bardzo pomocni :-) Wiem juz, jak
    postapic. Nie bede podwazal ani wycofywal naleznej firmie zaplaty, lecz
    zloze w tejze firmie zazalenie na dzial ksiegowosci, domagajac sie
    jednokrotnej bonifikaty za miesieczne abonamenty ze wzgledu na
    niedopatrzenia, ktore doprowadzily do rozechwiania budzetu domowego. W
    przypadku braku pozytywnego odzewu ze strony Operatora, zglosze sprawe do
    UOKiK, bowiem jest to jawne dzialanie na szkode klienta (szkoda jest
    wymierna, bowiem jest nia rzeczywiste calkowite rozbicie planow finansowych
    na miesiac maj z powodu zaniedban dzialu ksiegowosci Operatora i
    niesciagania naleznych z polecenia zaplaty rachunkow).

    Pozdrawiam

    Andrzej