  • 1. Data: 2005-05-15 15:16:08
    Temat: Problem z okularami
    Od: "Marthy" <m...@w...pl>

    Witam,

    w piątek odebrałem od optyka okulary. Z racji dużej wady wybrałem sobie
    szkła tzw. "pocieniane", czyli wykonane z materiału o odpowiednim stopniu
    załamania światła po to, aby szkła były cieńsze. Po pierwszym szoku jaki
    doznałem przesiadając się po 5 latach soczewek kontaktowych odkryłem, że
    dobrze widzę patrząc tylko na wprost. Przy patrzeniu pod nawet niewielkim
    kątem obraz jest zamazany, co utrudnia lub w skrajnych przypadkach
    uniemożliwia normalne funkcjonowanie i jazdę samochodem. Takiego efektu nie
    miałem w przypadku poprzednich okularów. Poszedłem dziś do innego optyka i
    dopiero tam się dowiedziałem, że o szerokości pola dobrego widzenia decyduje
    liczba Abbego, która jest znacznie mniejsza w przypadku szkieł
    "pocienianych". Wiedząc o tym w momencie wyboru szkieł na pewno nie
    zdecydowałbym się na obecne - wolę grubsze szkła niż niewidzenie :( Czy jest
    szansa na wymianę szkieł na takie o normalnej grubości i w końcu normalnej
    użyteczności i zwrot róznicy cen?

    --
    Marthy

  • 2. Data: 2005-05-15 15:27:08
    Temat: Re: Problem z okularami
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@w...pl> napisal(a):
    > zdecydowałbym się na obecne - wolę grubsze szkła niż niewidzenie :( Czy jest
    > szansa na wymianę szkieł na takie o normalnej grubości i w końcu normalnej
    > użyteczności i zwrot róznicy cen?

    Raczej nie, chyba, że przy dobrej woli optyka, ale w tę nie wierzę, bo
    on już nic z takimi szkłami nie zrobi.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2005-05-15 19:23:50
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Marthy" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Z racji dużej wady wybrałem sobie szkła tzw. "pocieniane"

    A ja wybrałem laser i nie żałuje.

    vertret

  • 4. Data: 2005-05-15 19:47:12
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: vertret [Sun, 15 May 2005 21:23:50 +0200]:

    > A ja wybrałem laser i nie żałuje.

    Momento, znaczy korekcje laserem? Tak, wiem ze mocno OT,
    ale cholernie mnie temat interesuje...

    Kira

  • 5. Data: 2005-05-16 05:30:29
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał w wiadomości
    > Momento, znaczy korekcje laserem? Tak, wiem ze mocno OT,
    > ale cholernie mnie temat interesuje...

    Ewentualne pytania prosze na priv

    vertret