  • 1. Data: 2005-05-15 13:02:58
    Temat: nalezna wyplata
    Od: "zaba" <w...@W...gazeta.pl>

    Pewnie nic nowego w tej grupie :).

    Mam taki problem:
    jestem studentka, przez poltora roku pracowalam w niewielkiej firmie (prace
    biurowe), skonczylam prace w marcu zeszlego roku. Praca byla legalna, na umowe
    zlecenie. Przez caly okres pracodawca placil mi roznie, a to nie placil trzy
    miesiace, a to zaplacil z opoznieniem itd. Mnie ten uklad odpowiadal (w
    miare...) bo kasy pilnie nie potrzebowalam, a tak czy tak cos tam zarabialam
    (stawka byla calkiem niezla), poza tym troche sie doksztalcalam itd.
    Rownoczesnie bylam tam odpowiedzialna za ksiegowosc, wiec "dla swietego
    spokoju" wszystkie papiery (o zaplaconych wyplatach itd.) podpisywalam na
    biezaco, ufajac pracodawcy (przez pewien czas laczyly nas bardzo dobre
    stosunku - bez podtekstow prosze :)).
    W tej chwili sprawa wyglada tak: pracodawca wisi mi dalej kilka stowek, a ja
    sie zastanawiam... Moj bliski znajomy pracuje u tego samego pracodawcy i on ma
    sile przetargowa w postaci swojej wiedzy i umiejetnosci - nie zaplacisz, nie
    zrobie. Ja tego nie mialam (ksero obslugiwac kazdy potrafi :)). Nie chce
    wchodzic na droge prawna, poza tym nie chce, zeby moj znajomy mial jakies
    nieprzyjemnosci (on, w odroznieniu ode mnie, potrzebuje tej kasy, ale tez
    uklad jest ok). Ale sie zastanawiam - co tu zrobic? Co zrobic, zeby koles, u
    ktorego pracowalam legalnie, nie czul sie bezkarny? Szantaze nie wchodza w gre
    :).

    zaba

    Ps. W sumie te kilka stowek to nie jest majatek, ale wkurza mnie, ze ktos moze
    po prostu nie zaplacic za uczciwa robote...
    PS2. Pewnie napiszecie, ze sama zawalilam z tymi papierami :)